Nové elektromobily BYD vezmou Evropu útokem! Chcete dlouhý dojezd a nízkou cenu?

Matouš Vrchota
  • V polovině roku se dočkáme dvojice dalších čínských elektromobilů
  • Hatchback BYD Dolphin bude konkurovat Volkswagenu ID.3
  • Sedan BYD Seal nabídne dojezd 570 kilometrů
Čínský elektromobil BYD Dolphin
Čínský elektromobil BYD Dolphin

Čínský gigant BYD se připravuje na zahájení prodeje dvojice svých elektrických modelů na evropském trhu. Model Dolphin se začně nabízet na přelomu letních prázdnin a Seal na jejich konci. Známe technické specifikace obou modelů. Vozy s mořskými názvy doplní trojici již dříve představených evropských vozů.

Čínský BYD má co nabídnout

Na vybraných trzích Evropy se již dají objednat modely Atto 3, Tang a Han. Krátce po oznámení této trojice v minulém roce výrobce potvrdil, že je má v dohledné době doplnit právě nové dva modely. A jak BYD slíbil, tak i činí. Do konce roku si tak zájemci budou moci vybrat i ze středně velkého sedanu a malého kompaktního hatchbacku.

Oba vozy sdílí stejnou platformu ve verzi 3.0, kterou si pro své vozy BYD vyvíjí. Stejně tak z vlastních továren pochází baterie typu LFP. Celý systém pracuje na 800V architektuře. Vozy se jen mírně liší ve způsobu integrace baterií do vozu. Větší BYD Seal používá mírně pokročilejší a prostorově lépe řešenou variantu.

BYD Seal
BYD Seal

Čtěte také: Čínský elektromobil BYD Atto 3 exceloval v testu bezpečnosti Euro NCAP


BYD Seal

Sportovněji laděný sedan nabídne baterii o kapacitě 82 kWh, elektrický pohon zadní nápravy o výkonu 230 kW a dojezd až 570 kilometrů. Ve variantě s pohonem všech kol přibude 160 kW výkonu při úbytku dojezdu pouhých 50 kilometrů.

Maximální nabíjecí výkon bude omezený na 150 kW. To je při 800V architektuře škoda, vůz by zajisté měl i lepší možnost využít rychlé nabíječky. Padesát procent baterie vůz i tak dobije během 26 minut. Palubní nabíječka je schopná výkonu stejnosměrného proudu do hodnoty 11 kW.

Sedan nabídne i pohodlnou funkci V2L pro nabíjení externí elektroniky a to až do příkonu 3 kW. Zavazadlový prostor nabídne evropský průměr o hodnotě 402 litrů. Příjemným bonusem je přední úložný prostor pod kapotou o kapacitě 53 litrů.

BYD Dolphin

Menší hatchback BYD Dolphin doplňuje velikostně velmi podobný vůz Atto 3. Ten je ale díky vyšší světlé výšce řazený do třídy malých SUV. V evropských poměrech jde ale spíše o městský crossover.

Čínský „delfín“ je ale naprosto typickým hatchbackem. Jeho LFP baterie o kapacitě 60 kWh nabídne dojezd necelých 430 kilometrů. Nabíjecí schopnosti jsou téměř totožné se sedanem Seal. A to včetně výkonu palubní nabíječky i V2L.

BYD Atto 3
BYD Atto 3

Volkswagene, měj se na pozoru!

BYD Dolphin by se měl stát úhlavním konkurentem Volkswagenu ID.3. Srovnatelní jsou i vnějšími rozměry ( 429 x 177 x 157 cm). Klasický kufr pojme 345 litrů ve standardním rozložení, po složení druhé řady sedadel se objem navýší až na 1 310 l.

Při představení automobilka nepředstavila konkrétní ceny pro jednotlivé modely. U hatchbacku se prý ale bude pohybovat mezi 30 a 38 tisíci eur. V našich podmínkách by tedy šlo zhruba o 700 až 900 tisíc korun. U sedanu ale nepadly o ceně žádné zmínky. Vzhledem k očekávané ceně malého modelu je ale velmi pravděpodobné, že se Seal bude pohybovat od milionu výše.

Sledujte nás v Google Zprávách

Autor článku

Matouš Vrchota - Redaktor

Zajímám se o moderní technologie nejen v oblasti automotive. Jak je něco digitální a ideálně s Androidem, většinou to má i moji pozornost. Když ve volném čase neřídím, tak většinou něco kutím na rodinném vozovém parku nebo jezdím na kole.


Komentáře


Nejnovější články