Nové Audi Q5 (2021) do zásuvky slibuje o 50 % delší elektrický dojezd
- Audi Q5 (2021) přichází ve vylepšené plug-in hybridní verzi
- Dojezd auta na baterku se prodloužil o téměř 50 %
- K dispozici jsou dvě výkonové varianty

Audi to s elektrifikací myslí vážně, čehož jsou důkazem již elektrické, plug-in hybridní modely: A3, A6, A7, A8, Q3, Q5, Q7, Q8, ale také plně elektrické modely: e-tron, e-tron Sportback, e-tron GT, či nejnovější Q4 e-tron.
Audi Q5 ve vylepšených plug-in hybridních verzích
Ingolstadský výrobce však nezapomíná ani na průběžné vylepšování, kterého se teď dočkal model Audi Q5. Představeny byly dvě elektrifikované verze TFSI e lišící se výkonem – v základu (50 TFSI e) je 299 koní a komu by to nestačilo, může mít až 367 koní (55 TFSI e). V obou případech u nové elektrické Q5 je kombinovaný výkon dvoulitrového benzinového motoru s elektromotorem, zajišťující pohon všech kol.
Největším vylepšením je Li-Ion baterie, která má stejné rozměry, ale vyšší kapacitu. Z původních 14,1 kWh „povyrostla“ na 17,9 kWh (využitelných je 14,4 kWh), díky čemuž Audi slibuje delší dojezd na jedno nabití. Z původních 49 km dle normy WLTP je teď až 73 km dojezdu, což je o téměř 50 % více. Nutno dodat, že i nová Q5 se chová v základu jako čistokrevný elektromobil a po každém zapnutí automaticky preferuje jízdu pouze na elektřinu.
Čtěte také: Test Audi Q5 (2020) 55 TFSI e quattro – Když vám jeden svět nestačí

Další novinkou u plug-in hybridního Audi Q5 (2021) je režim Charge, který doplňuje stávající režimy EV/Auto/Hold. Po vzoru konkurence se nové Audi na baterky naučilo dobíjet trakční akumulátor na vyžádání ze spalovacího motoru, a tím si tak připravit více energie pro čistou a pohodlnější jízdu po městě.
Pokud jde o nabíjení, je to prakticky stejné jako před modernizací a počítejte se zhruba dvěma hodinami na zásuvce v případě využití 7,4 kW, resp. kolem šesti hodin na běžné 230V zásuvce.
Autor článku

Luboš píše o technologiích s důrazem na užitečnost pro čtenáře. Od roku 2007 publikoval přes 8 000 článků, začínal jako zakladatel magazínu Mobilizujeme.cz. V osobním životě sází na produkty od Applu a Tesly.
Luboš píše o technologiích s důrazem na užitečnost pro čtenáře. Od roku 2007 publikoval přes 8 000 článků, začínal jako zakladatel magazínu Mobilizujeme.cz. V osobním životě sází na produkty od Applu a Tesly.