Nová Škoda Octavia (2024) je tu! Omlazený bestseller byste možná ani nepoznali

Matouš Vrchota
  • Omlazená Škoda Octavia (2024) přináší mnoho novinek a vylepšení
  • Designově vůz opět více dospívá a působí více sportovně
  • Vrchol nabídky tvoří model RS s výkonem 195 kW a sedmistupňovým DSG
Škoda Octavia (2024)
Škoda Octavia (2024)

Mladoboleslavská automobilka Škoda právě prostřednictvím online platformy představila omlazenou verzi čtvrté generace modelu Octavia. Hlavních změn doznaly přední světlomety, sportovnější vzhled nárazníků a nové prvky v interiéru. Modelová nabídka zůstane zachována jako doposud, vůz se bude nabízet ve verzi kombi, stejně tak i jako liftback. Ani zájemci i sportovní verzi RS nepřijdou zkrátka.

Světlomety dostávají technologii z vyšší třídy

Přední i zadní nárazníky u nové Octavie jsou mnohem více sportovněji pojaté. Vozu rozhodně dodávají na větší dynamice. Model RS dostal mírně odlišenou masku i mřížku chladiče spolu s typickým odznakem laděné verze RS. Světlomety jsou nově zakomponované do stylu mřížky, což ještě více opticky rozšiřuje stavbu vozu. Designéři se inspirovali u designu Superbu, ovšem zachovali Octavii sportovnější ladění.

Velkých změn se dostalo předním světlometům. Takové náznaky nicméně automobilka nepřímo naznačila i prvními snímky siluety vozu se světelným podpisem denního LED svícení. Šikmá linka, která prostupuje světlometem od horní hrany až pod tu spodní, vypadá v celkovém pojetí velmi vkusně. Matrix-LED světlomety jsou nově tvořeny 36 moduly pro dynamickou změnu osvícené oblasti. Vůz přišel o mlhová světla. Nově tuto funkci zastává menší třetí čočka uprostřed světlometu. Funkce přísvitu zůstala zachována a stará se o ní stejná čočka.


Čtěte také: Škoda Octavia je legenda. Vybrali jsme 5 zajímavostí, které možná neznáte


Nové ekologické varianty i zbarvení interiéru

Interiér působí krásně sladěným dojmem. Škoda upustila od mnoha složitostí a soustředila se na účelnost a prostor. Nové barevné varianty interiéru působí velmi kvalitním zpracováním. Po usednutí do vozu si budete připadat jak v Superbu. Všechny použité materiály jsou plně v souladu s ekologickým přístupem. U automatické převodovky zůstala Octavia věrná typickému umístění na středovém panelu, což ocení příznivci klasického designu. Octavii se oproti očekávání nedostalo trojice chytrých ovladačů Smart Dials. Plocha bezdrátového nabíjení nyní nabídne až 15 W výkonu. Konektory USB-C zvýšily výkon na 48 W.

Potěšeni budou i všichni řidiči, kterým dosavadní displej centrálního infotainmentu přišel malý nebo hůře ergonomický. S vyšší výbavou u nové Octavie roste i úhlopříčka displeje (10” a 13”). Ten je zcela přepracovaný, nabízí nové intuitivnější uživatelské rozhraní a větší míru individuálního přizpůsobení. Z dotykových ovladačů zůstal pouze haptický posuvník hlasitosti. Díky přítomnosti hlasové asistentky Laura je nyní vůz kompletně připojený k internetu pro snadné ovládání a pro možnost vzdálených aktualizací systémů. S výsledky bude nově pomáhat i systém umělé inteligence ChatGPT.

Plug-in hybrid s dlouhým dojezdem se nekoná

Základ motorové nabídky nového modelu Škoda Octavia (2024) tvoří benzínový čtyřválec o objemu 1,5 litru TSI Evo 2. I tento motor umí řízeně snižovat počet aktivních válců pro snížení spotřeby při konstantní jízdě. Základní turbo benzín disponuje výkonem 85 kW. Na výběr mají zákazníci z šestistupňové manuální či sedmistupňové automatické převodovky typu DSG.

Vyšší výkonové verze od 110 kW jsou u automatické převodovky vždy párované s mild-hybridní verzí. Dvoulitrové zážehové motory nabízí 150 a 195 kW ve verzi RS. Dieselové pohony o tradičním výkonu 110 kW budou s velkou pravděpodobností i nadále nejčastěji volenou motorizací. Základ vznětových motorů tvoří motor o výkonu 85 kW s výhradně manuální převodovkou. O plug-in hybridní verzi Octavia iV (2024) žádná zmínka nepadla.

Podvozek můžete nyní obsluhovat pomocí příplatkového adaptivního systému DCC, známého především z vozů vyšších tříd. Modely se budou nabízet ve vícero variantách světlé výšky. Pro nezpevněné cesty je možné vůz zvýšit o 15 mm. U verze Octavia RS (2024) lze naopak podvozek snížit o stejných 15 mm. Zatímco méně výkonné motorizace pod 110 kW nabízí vzadu jednoduché zavěšení s torzní příčkou, výkonnější verze a verze s pohonem všech kol spoléhají na víceprvkové zavěšení.

Sledujte nás v Google Zprávách

Autor článku

Matouš Vrchota - Redaktor

Zajímám se o moderní technologie nejen v oblasti automotive. Jak je něco digitální a ideálně s Androidem, většinou to má i moji pozornost. Když ve volném čase neřídím, tak většinou něco kutím na rodinném vozovém parku nebo jezdím na kole.


Komentáře


Nejnovější články