Minulý týden jsme se dočkali odhalení nové generace Škoda Enyaq (2025), která je po čtyřech a půl letech více než jen pouhým faceliftem. Změnily se i některé technické specifikace, či ceny a výbava. Elektromobil výrazně dospěl a může být opět jedním z nejžádanějších elektrických aut v Evropě, ale i v Česku.
Enyaq po omlazující proceduře vypadá skutečně skvěle. Jeho přední maska je uhlazenější a má lepší proporce pro kvalitnější obtékání vzduchu, čímž se zlepšila celková aerodynamika. Maska již nemá negativní sklon a výrazný Crystal Face je minulostí. Nahradil jej Tech-Dech Face, který v decentní míře zachoval prosvícení.
Toto žebrování nenápadně spojuje horní řadu LED denních bloků. Hlavní světlomety, které ve vyšší výbavě disponují selektivními Matrix-LED čočkami, jsou umístěné ve spodní řadě. Zadní partie se změnily jen v detailech. Lepší difuzor přispěje k aerodynamice a Top LED sdružené světlomety i nadále reprezentují Škodu typickým grafickým podpisem ve tvaru písmene C.
Škoda do svých modelů začala přidávat možnost paměti parkovacího manévru. Při prvním příjezdu na časté místo můžete vůz naučit jak zaparkovat a on bude tuto vaší dráhu kopírovat. S faceliftem dostala i tato funkce nové možnosti. Díky aktualizované mobilní aplikaci MyŠkoda můžete nechat vůz bez vaší přítomnosti zaparkovat do úzkého místa a po návratu si jej nechat zase vyjet. Vůbec přitom nemusíte sedět uvnitř vozu.
Vnitřní prostor je kategorií, ve které Enyaq vždy exceloval. U nové generace nedošlo k citelným změnám, přesto jde o jednu z předností vozu. Prostoru si užijí jak cestující na zadních sedadlech, tak i rodina s vysokými nároky na organizaci zavazadel. Kufr má dvě patra, a v běžném rozložení pojme až 585 litrů nákladu. Po sklopení zadní řady se prostor zvětší na 1 710 litrů. Vůz narostl pouze v celkové délce a to o jeden centimetr. Ostatní rozměry jsou odlišné pouze v jednotkách milimetrů. Velkou mírou k tomu přispívá i velký rozvor kol v hodnotě 2 771 mm.
U velkých vozidel je možnost této příplatkové výbavy velkou výhodou. Adaptivní tlumiče umí v závislosti na zvoleném jízdním režimu lépe reagovat na stav vozovky a zvýšit komfort cestujících. Při sportovnější jízdě příjemně zpevní karoserii a zlepší odezvu řízení. Ač jde o dražší příslušenství, doporučujeme jeho pořízení důkladně zvážit. Při testování loňské verze Coupé Laurin & Klement byla přítomnost znát, stejně tak na nedávném testu Škoda Elroq na Mallorce. Vůz se na silnicích choval velmi jistě a komfortně.
Co zůstává nespornou výhodou české automobilky, je její široké zastoupení. Nejen na území naší republiky, ale i v celé Evropě. V případě nouze nemusíte být odtaženi do jediného střediska v zemi a dostupnost náhradních dílů je více než dobrá. Díky vysoké popularitě Enyaqu se dnes již nemusíte obávat, že by nebyla servisní střediska připravena na údržbu a opravu elektrického modelu. Navíc servis elektromobilu je mnohem levnější, než v případě spalovacích aut. Ušetříte čas i peníze.
Minulý týden jsme se dočkali odhalení nové generace Škoda Enyaq (2025), která je po čtyřech a půl letech více než jen pouhým faceliftem. Změnily se i některé technické specifikace, či ceny a výbava. Elektromobil výrazně dospěl a může být opět jedním z nejžádanějších elektrických aut v Evropě, ale i v Česku.
Enyaq po omlazující proceduře vypadá skutečně skvěle. Jeho přední maska je uhlazenější a má lepší proporce pro kvalitnější obtékání vzduchu, čímž se zlepšila celková aerodynamika. Maska již nemá negativní sklon a výrazný Crystal Face je minulostí. Nahradil jej Tech-Dech Face, který v decentní míře zachoval prosvícení.
Toto žebrování nenápadně spojuje horní řadu LED denních bloků. Hlavní světlomety, které ve vyšší výbavě disponují selektivními Matrix-LED čočkami, jsou umístěné ve spodní řadě. Zadní partie se změnily jen v detailech. Lepší difuzor přispěje k aerodynamice a Top LED sdružené světlomety i nadále reprezentují Škodu typickým grafickým podpisem ve tvaru písmene C.
Škoda do svých modelů začala přidávat možnost paměti parkovacího manévru. Při prvním příjezdu na časté místo můžete vůz naučit jak zaparkovat a on bude tuto vaší dráhu kopírovat. S faceliftem dostala i tato funkce nové možnosti. Díky aktualizované mobilní aplikaci MyŠkoda můžete nechat vůz bez vaší přítomnosti zaparkovat do úzkého místa a po návratu si jej nechat zase vyjet. Vůbec přitom nemusíte sedět uvnitř vozu.
Vnitřní prostor je kategorií, ve které Enyaq vždy exceloval. U nové generace nedošlo k citelným změnám, přesto jde o jednu z předností vozu. Prostoru si užijí jak cestující na zadních sedadlech, tak i rodina s vysokými nároky na organizaci zavazadel. Kufr má dvě patra, a v běžném rozložení pojme až 585 litrů nákladu. Po sklopení zadní řady se prostor zvětší na 1 710 litrů. Vůz narostl pouze v celkové délce a to o jeden centimetr. Ostatní rozměry jsou odlišné pouze v jednotkách milimetrů. Velkou mírou k tomu přispívá i velký rozvor kol v hodnotě 2 771 mm.
U velkých vozidel je možnost této příplatkové výbavy velkou výhodou. Adaptivní tlumiče umí v závislosti na zvoleném jízdním režimu lépe reagovat na stav vozovky a zvýšit komfort cestujících. Při sportovnější jízdě příjemně zpevní karoserii a zlepší odezvu řízení. Ač jde o dražší příslušenství, doporučujeme jeho pořízení důkladně zvážit. Při testování loňské verze Coupé Laurin & Klement byla přítomnost znát, stejně tak na nedávném testu Škoda Elroq na Mallorce. Vůz se na silnicích choval velmi jistě a komfortně.
Co zůstává nespornou výhodou české automobilky, je její široké zastoupení. Nejen na území naší republiky, ale i v celé Evropě. V případě nouze nemusíte být odtaženi do jediného střediska v zemi a dostupnost náhradních dílů je více než dobrá. Díky vysoké popularitě Enyaqu se dnes již nemusíte obávat, že by nebyla servisní střediska připravena na údržbu a opravu elektrického modelu. Navíc servis elektromobilu je mnohem levnější, než v případě spalovacích aut. Ušetříte čas i peníze.