Nová Škoda Enyaq se nám hodně líbí. Zde je 5 důvodů, proč si ji pořídit

Škoda Enyaq (2025) je nástupce populárního elektromobilu. Vybrali jsme největších 5 důvodů, proč jej doporučujeme pořídit.
Minulý týden jsme se dočkali odhalení nové generace Škoda Enyaq (2025), která je po čtyřech a půl letech více než jen pouhým faceliftem. Změnily se i některé technické specifikace, či ceny a výbava. Elektromobil výrazně dospěl a může být opět jedním z nejžádanějších elektrických aut v Evropě, ale i v Česku.
Kapitoly
- 5 důvodů, proč si pořídit elektromobil Škoda Enyaq (2025)
- 3 důvody, proč NEkoupit Škoda Enyaq (2025)
Nový vzhled Enyaqu sluší
Enyaq po omlazující proceduře vypadá skutečně skvěle. Jeho přední maska je uhlazenější a má lepší proporce pro kvalitnější obtékání vzduchu, čímž se zlepšila celková aerodynamika. Maska již nemá negativní sklon a výrazný Crystal Face je minulostí. Nahradil jej Tech-Dech Face, který v decentní míře zachoval prosvícení.
Toto žebrování nenápadně spojuje horní řadu LED denních bloků. Hlavní světlomety, které ve vyšší výbavě disponují selektivními Matrix-LED čočkami, jsou umístěné ve spodní řadě. Zadní partie se změnily jen v detailech. Lepší difuzor přispěje k aerodynamice a Top LED sdružené světlomety i nadále reprezentují Škodu typickým grafickým podpisem ve tvaru písmene C.
- Škoda Enyaq (2025) zezadu | foto: Škoda Auto
- Škoda Enyaq (2025) zepředu | foto: Škoda Auto
Automatické parkování
Škoda do svých modelů začala přidávat možnost paměti parkovacího manévru. Při prvním příjezdu na časté místo můžete vůz naučit jak zaparkovat a on bude tuto vaší dráhu kopírovat. S faceliftem dostala i tato funkce nové možnosti. Díky aktualizované mobilní aplikaci MyŠkoda můžete nechat vůz bez vaší přítomnosti zaparkovat do úzkého místa a po návratu si jej nechat zase vyjet. Vůbec přitom nemusíte sedět uvnitř vozu.

Prostornost
Vnitřní prostor je kategorií, ve které Enyaq vždy exceloval. U nové generace nedošlo k citelným změnám, přesto jde o jednu z předností vozu. Prostoru si užijí jak cestující na zadních sedadlech, tak i rodina s vysokými nároky na organizaci zavazadel. Kufr má dvě patra, a v běžném rozložení pojme až 585 litrů nákladu. Po sklopení zadní řady se prostor zvětší na 1 710 litrů. Vůz narostl pouze v celkové délce a to o jeden centimetr. Ostatní rozměry jsou odlišné pouze v jednotkách milimetrů. Velkou mírou k tomu přispívá i velký rozvor kol v hodnotě 2 771 mm.

Adaptivní podvozek DCC
U velkých vozidel je možnost této příplatkové výbavy velkou výhodou. Adaptivní tlumiče umí v závislosti na zvoleném jízdním režimu lépe reagovat na stav vozovky a zvýšit komfort cestujících. Při sportovnější jízdě příjemně zpevní karoserii a zlepší odezvu řízení. Ač jde o dražší příslušenství, doporučujeme jeho pořízení důkladně zvážit. Při testování loňské verze Coupé Laurin & Klement byla přítomnost znát, stejně tak na nedávném testu Škoda Elroq na Mallorce. Vůz se na silnicích choval velmi jistě a komfortně.

Servisní nároky a síť
Co zůstává nespornou výhodou české automobilky, je její široké zastoupení. Nejen na území naší republiky, ale i v celé Evropě. V případě nouze nemusíte být odtaženi do jediného střediska v zemi a dostupnost náhradních dílů je více než dobrá. Díky vysoké popularitě Enyaqu se dnes již nemusíte obávat, že by nebyla servisní střediska připravena na údržbu a opravu elektrického modelu. Navíc servis elektromobilu je mnohem levnější, než v případě spalovacích aut. Ušetříte čas i peníze.
Autor článku

Zajímám se o moderní technologie nejen v oblasti automotive. Jak je něco digitální a ideálně s Androidem, většinou to má i moji pozornost. Když ve volném čase neřídím, tak většinou něco kutím na rodinném vozovém parku nebo jezdím na kole.
Zajímám se o moderní technologie nejen v oblasti automotive. Jak je něco digitální a ideálně s Androidem, většinou to má i moji pozornost. Když ve volném čase neřídím, tak většinou něco kutím na rodinném vozovém parku nebo jezdím na kole.