3 důvody, proč nepořizovat novou Škodu Enyaq. Nástupce to nemá lehké

Škoda Enyaq (2025) se po 4,5 letech novou generací elektromobilu, od které se očekávalo více. Vybrali jsme 3 důvody, proč vůz nepořizovat.
Zůstali jste po shlédnutí oficiálního odhalení nové Škody Enyaq (2025) nepřesvědčeni? Nejste příznivci nového designového směru, kterým se značka ubírá? Ač je facelift obecně vřele přijat širokou veřejností, není vůz až tolik evoluční a pro některé přináší příliš málo důležitých změn. Mnohem více se jich totiž odehrálo již před rokem. Přinášíme vám důvody, které stojí k zamyšlení, proč si nový Enyaq zatím nepořizovat.
Kapitoly
- 5 důvodů, proč si pořídit elektromobil Škoda Enyaq (2025)
- 3 důvody, proč NEkoupit Škoda Enyaq (2025)
Pod přední kapotu stále nic neuložíte
Škoda je známá pro své Simply Clever řešení. To obsahuje mnoho vychytávek a zajímavé odkládací plochy nejsou výjimkou. V Enyaqu například již nějakou dobu najdete vyjímatelný box, který se vkládá jako prodloužení středové loketky. Když je možné prakticky rozšiřovat vnitřní organizátory, proč český elektromobil stále postrádá přední kufr pod kapotou?
I menší automobilky již pochopily, že nejen pro nabíjecí kabely, ale i například pro povinnou výbavu či menší nákup se hodí mít úložiště o velikosti pár litrů v prostoru pod přední kapotou. Stále se jedná o jeden z největších nedostatků tohoto modelu, což ovšem plyne z ryze elektrické platformy MEB od koncernu Volkswagen.

Tepelné čerpadlo pouze za příplatek
Elektromobil Škoda Enyaq umí jezdit úsporně, nedávno zvýšil maximální nabíjecí výkon a v zimních měsících zvládne rychle připravit kabinu k jízdě. To vše díky tepelnému čerpadlu. Poněkud nepochopitelně jej ale v novém konfigurátoru nenajdete ve standardní výbavě žádné z nabízených variant.
Položku si musíte přidat do své konfigurace v kroku volitelného příslušenství. Pokud jste nenáročný uživatel a chcete si vystačit i se základem v podobě verze Selection 60, nebudete chtít věnovat dalším položkám příliš pozornosti. Tepelné čerpadlo je ale zkrátka nutností a cenu vozu zvýší vždy o 30 500 korun.

Baterie se striktně drží lithia
Baterie se u faceliftu žádné změny nedočkaly. Zájemci tak stále vybírají z dvojice velikostí lithium-iontových baterií o využitelné kapacitě 59, resp. 77 kWh. Dojezd se tak rozpíná mezi 442 a 589 kilometry. Jenže pokud chcete zamezit rychlé degradaci, budete dobíjet nejčastěji v rozmezí zhruba 15 až 80 % kapacity a asi o třetinu tak snížíte dojezd.
Pro kratší městské cesty by stačila i menší baterie a za cenu použití levnější technologie. Absence LFP článků, kterým méně vadí dobíjení do plna, ba naopak pravidelně je u nich doporučováno jejich plné dobití až na 100 %, čímž můžete dosáhnout na delší dojezd, se dá považovat za závažný důvod, proč od pořízení vozu ustoupit.

Čekalo se více změn
Co je vlastně na modelovém roku 2025 nejpokrokovější? Zcela jednoznačně jeho design. Elektrické modely Škody se konečně více odliší a získají svojí jedinečnou tvář. Ovšem kromě zevnějšku se toho příliš mnoho nezměnilo a jde převážně o detaily. Po pěti letech na trhu by se u vozu zajisté daly provést zásadnější změny. Technologicky jde téměř o totožný vůz.
Motorová i bateriová nabídka Enyaqu je nezměněná, výbava drží krok s mateřskou automobilkou a pro nové zákazníky nelze najít příliš mnoho důvodů, proč si raději nepořídit roční ojetý model. Pokud by měla Škoda příliš svázané ruce koncernem, zajisté by šlo alespoň zjednodušit konfigurátor a přidat do vozidel standardně tepelné čerpadlo, které zajisté bude součástí většiny, ne-li všech objednávek.
Autor článku

Zajímám se o moderní technologie nejen v oblasti automotive. Jak je něco digitální a ideálně s Androidem, většinou to má i moji pozornost. Když ve volném čase neřídím, tak většinou něco kutím na rodinném vozovém parku nebo jezdím na kole.
Zajímám se o moderní technologie nejen v oblasti automotive. Jak je něco digitální a ideálně s Androidem, většinou to má i moji pozornost. Když ve volném čase neřídím, tak většinou něco kutím na rodinném vozovém parku nebo jezdím na kole.