Nakonfiguroval jsem si novou Škodu Enyaq. Z příplatkové výbavy se mi protočily panenky

Škoda Enyaq (2025) zezadu | foto: Škoda Auto

Škoda Enyaq (2025) zezadu | foto: Škoda Auto

Pouhý den po oficiální premiéře faceliftovaného modelu Enyaq spustila Škoda Auto na svém webu aktualizovaný konfigurátor. První zájemci o středně velké SUV v novém designu si již své kousky objednali a vy můžete být další v pořadí. Jaké si aktuálně navolíte specifikace? Co vše je zahrnuté standardně a jaké důležité součásti si musíte navolit na přání? Je toho víc než dost a mnohým se tento postoj nebude líbit.

Nejlevnější Enyaq vyjde na 1 015 000 Kč

Konfigurátor je den po startu omezený na dva stupně výbavy, Selection a Sportline. V budoucnu ještě dorazí samozřejmě nejvyšší varianty RS a také Laurin & Klement. Každý ze současných stupňů výbavy je dostupný se všemi verzemi motoru i dvojicí baterií, a to včetně možnosti pohonu všech kol.

Základ všech verzí obsahuje nad úroveň očekávaného systém udržování v pruhu s hlídáním mrtvých úhlů, rozpoznáním dopravních značek i bezklíčový přístup KESSY. Dále Škoda dá všem zákazníkům kožený vyhřívaný multifunkční volant, digitální asistentku Lauru či bezdrátové připojení mobilního telefonu SmartLink.

U vyššího stupně Sportline můžete rovnou počítat s přítomností chytrých Matrix-LED předních světlometů, elektrickým sedadlem řidiče s pamětí nebo paketem Asistované jízdy 2.6. Pokud byste si tento paket chtěli doplnit i do nižší verze, budete si muset připlatit alespoň Clever paket v ceně 36 000 Kč, který většinu funkcí doplní.

Na stejnou úroveň jako Sportline byste ale museli výrazně přidat a pořídit si Advanced paket, který cenovku vozu zvýší rovnou o 124 tisíc korun. Velmi neočekávanou položkou doplňkového programu je tepelné čerpadlo. Tato důležitá a komfortní část u elektromobilu není zahrnutá v žádné z nabízených konfigurací. Zákazník si ji vždy musí zvolit extra a připlatit si 30 500 korun.

Nová Škoda Enyaq (2025) v online konfigurátoru | foto: Luboš Srb, Elektrickevozy.cz

Nová Škoda Enyaq (2025) v online konfigurátoru | foto: Luboš Srb, Elektrickevozy.cz

Elektrická Škoda Enyaq není vůbec levná

To, že bude základní verze Selection skoupější na výbavu, se dá očekávat, ale že ani Sportline, který cenu zahajuje na 1 125 000 korunách, nezahrnuje běžně tepelné čerpadlo, je podle mě celkem ostuda. U této verze přijdete o možnost výběru stylu interiéru, místo výběru ze čtyřech barevných verzí je vyhrazená pouze jedna. Pokud byste snad zatoužili po Head-up displeji s rozšířenou realitou v paketu Advanced, připravte si dalších 44 tisíc korun. I s těmito dvěma položkami se velmi rychle přehoupnete přes částku jednoho a čtvrt milionu.

Samoparkovací Enyaq s ovládáním mobilní aplikací vám rovnou přidá do výbavy i adaptivní podvozek DCC a zahrne i součásti Advanced paketu. V rozpočtu si vyhradí sumu 88 tisíc korun. To je ale také vše, co si z technických funkcí do sportovního SUV přidáte. Částku můžete dále navyšovat o panoramatické sklo (30 000 Kč), elektricky sklopné tažné zařízení (23 500 Kč) a mnoho dalších doplňků interiéru. I ty ale po jednotkách tisícovek zvednou finální cenu.

Adekvátně vybavený Enyaq Sportline klasické SUV karoserie s pohonem zadních kol a větším dojezdem vás dostane na pořizovací částku 1 375 000 korun. Bez tepelného čerpadla nemá vozidlo vůbec smysl pořizovat, a tak se i s nejnižšími požadavky dostanete velmi blízko 1,1 milionu korun. To je podle mě naprosto minimální cena, se kterou musíte u nového Enyaqu (2025) počítat. V opačném případě budete po nákupu zpětně zpytovat svědomí.

Infotainment ve voze Škoda Enyaq (2025) | foto: Škoda Auto

Infotainment ve voze Škoda Enyaq (2025) | foto: Škoda Auto

Co říkáte na pořizovací cenu elektromobilu Škoda Enyaq (2025) a také na příplatkovou výbavu? Napište nám do diskuze pod článkem.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Nakonfiguroval jsem si novou Škodu Enyaq. Z příplatkové výbavy se mi protočily panenky

Škoda Enyaq (2025) zezadu | foto: Škoda Auto

Škoda Enyaq (2025) zezadu | foto: Škoda Auto

Pouhý den po oficiální premiéře faceliftovaného modelu Enyaq spustila Škoda Auto na svém webu aktualizovaný konfigurátor. První zájemci o středně velké SUV v novém designu si již své kousky objednali a vy můžete být další v pořadí. Jaké si aktuálně navolíte specifikace? Co vše je zahrnuté standardně a jaké důležité součásti si musíte navolit na přání? Je toho víc než dost a mnohým se tento postoj nebude líbit.

Nejlevnější Enyaq vyjde na 1 015 000 Kč

Konfigurátor je den po startu omezený na dva stupně výbavy, Selection a Sportline. V budoucnu ještě dorazí samozřejmě nejvyšší varianty RS a také Laurin & Klement. Každý ze současných stupňů výbavy je dostupný se všemi verzemi motoru i dvojicí baterií, a to včetně možnosti pohonu všech kol.

Základ všech verzí obsahuje nad úroveň očekávaného systém udržování v pruhu s hlídáním mrtvých úhlů, rozpoznáním dopravních značek i bezklíčový přístup KESSY. Dále Škoda dá všem zákazníkům kožený vyhřívaný multifunkční volant, digitální asistentku Lauru či bezdrátové připojení mobilního telefonu SmartLink.

U vyššího stupně Sportline můžete rovnou počítat s přítomností chytrých Matrix-LED předních světlometů, elektrickým sedadlem řidiče s pamětí nebo paketem Asistované jízdy 2.6. Pokud byste si tento paket chtěli doplnit i do nižší verze, budete si muset připlatit alespoň Clever paket v ceně 36 000 Kč, který většinu funkcí doplní.

Na stejnou úroveň jako Sportline byste ale museli výrazně přidat a pořídit si Advanced paket, který cenovku vozu zvýší rovnou o 124 tisíc korun. Velmi neočekávanou položkou doplňkového programu je tepelné čerpadlo. Tato důležitá a komfortní část u elektromobilu není zahrnutá v žádné z nabízených konfigurací. Zákazník si ji vždy musí zvolit extra a připlatit si 30 500 korun.

Nová Škoda Enyaq (2025) v online konfigurátoru | foto: Luboš Srb, Elektrickevozy.cz

Nová Škoda Enyaq (2025) v online konfigurátoru | foto: Luboš Srb, Elektrickevozy.cz

Elektrická Škoda Enyaq není vůbec levná

To, že bude základní verze Selection skoupější na výbavu, se dá očekávat, ale že ani Sportline, který cenu zahajuje na 1 125 000 korunách, nezahrnuje běžně tepelné čerpadlo, je podle mě celkem ostuda. U této verze přijdete o možnost výběru stylu interiéru, místo výběru ze čtyřech barevných verzí je vyhrazená pouze jedna. Pokud byste snad zatoužili po Head-up displeji s rozšířenou realitou v paketu Advanced, připravte si dalších 44 tisíc korun. I s těmito dvěma položkami se velmi rychle přehoupnete přes částku jednoho a čtvrt milionu.

Samoparkovací Enyaq s ovládáním mobilní aplikací vám rovnou přidá do výbavy i adaptivní podvozek DCC a zahrne i součásti Advanced paketu. V rozpočtu si vyhradí sumu 88 tisíc korun. To je ale také vše, co si z technických funkcí do sportovního SUV přidáte. Částku můžete dále navyšovat o panoramatické sklo (30 000 Kč), elektricky sklopné tažné zařízení (23 500 Kč) a mnoho dalších doplňků interiéru. I ty ale po jednotkách tisícovek zvednou finální cenu.

Adekvátně vybavený Enyaq Sportline klasické SUV karoserie s pohonem zadních kol a větším dojezdem vás dostane na pořizovací částku 1 375 000 korun. Bez tepelného čerpadla nemá vozidlo vůbec smysl pořizovat, a tak se i s nejnižšími požadavky dostanete velmi blízko 1,1 milionu korun. To je podle mě naprosto minimální cena, se kterou musíte u nového Enyaqu (2025) počítat. V opačném případě budete po nákupu zpětně zpytovat svědomí.

Infotainment ve voze Škoda Enyaq (2025) | foto: Škoda Auto

Infotainment ve voze Škoda Enyaq (2025) | foto: Škoda Auto

Co říkáte na pořizovací cenu elektromobilu Škoda Enyaq (2025) a také na příplatkovou výbavu? Napište nám do diskuze pod článkem.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."