Nová Škoda Enyaq (2025) je v konfigurátoru, a tak jsme vyzkoušeli proklikat, kolik co vlastně stojí. Příplatková výbava pořizovací cenu dost zvedá.
Pouhý den po oficiální premiéře faceliftovaného modelu Enyaq spustila Škoda Auto na svém webu aktualizovaný konfigurátor. První zájemci o středně velké SUV v novém designu si již své kousky objednali a vy můžete být další v pořadí. Jaké si aktuálně navolíte specifikace? Co vše je zahrnuté standardně a jaké důležité součásti si musíte navolit na přání? Je toho víc než dost a mnohým se tento postoj nebude líbit.
Nejlevnější Enyaq vyjde na 1 015 000 Kč
Konfigurátor je den po startu omezený na dva stupně výbavy, Selection a Sportline. V budoucnu ještě dorazí samozřejmě nejvyšší varianty RS a také Laurin & Klement. Každý ze současných stupňů výbavy je dostupný se všemi verzemi motoru i dvojicí baterií, a to včetně možnosti pohonu všech kol.
Základ všech verzí obsahuje nad úroveň očekávaného systém udržování v pruhu s hlídáním mrtvých úhlů, rozpoznáním dopravních značek i bezklíčový přístup KESSY. Dále Škoda dá všem zákazníkům kožený vyhřívaný multifunkční volant, digitální asistentku Lauru či bezdrátové připojení mobilního telefonu SmartLink.
U vyššího stupně Sportline můžete rovnou počítat s přítomností chytrých Matrix-LED předních světlometů, elektrickým sedadlem řidiče s pamětí nebo paketem Asistované jízdy 2.6. Pokud byste si tento paket chtěli doplnit i do nižší verze, budete si muset připlatit alespoň Clever paket v ceně 36 000 Kč, který většinu funkcí doplní.
Na stejnou úroveň jako Sportline byste ale museli výrazně přidat a pořídit si Advanced paket, který cenovku vozu zvýší rovnou o 124 tisíc korun. Velmi neočekávanou položkou doplňkového programu je tepelné čerpadlo. Tato důležitá a komfortní část u elektromobilu není zahrnutá v žádné z nabízených konfigurací. Zákazník si ji vždy musí zvolit extra a připlatit si 30 500 korun.
Nová Škoda Enyaq (2025) se nabízí v několika barvách | foto: Luboš Srb, Elektrickevozy.cz
Nová Škoda Enyaq (2025) a výběr interiéru | foto: Luboš Srb, Elektrickevozy.cz
Elektrická Škoda Enyaq není vůbec levná
To, že bude základní verze Selection skoupější na výbavu, se dá očekávat, ale že ani Sportline, který cenu zahajuje na 1 125 000 korunách, nezahrnuje běžně tepelné čerpadlo, je podle mě celkem ostuda. U této verze přijdete o možnost výběru stylu interiéru, místo výběru ze čtyřech barevných verzí je vyhrazená pouze jedna. Pokud byste snad zatoužili po Head-up displeji s rozšířenou realitou v paketu Advanced, připravte si dalších 44 tisíc korun. I s těmito dvěma položkami se velmi rychle přehoupnete přes částku jednoho a čtvrt milionu.
Samoparkovací Enyaq s ovládáním mobilní aplikací vám rovnou přidá do výbavy i adaptivní podvozek DCC a zahrne i součásti Advanced paketu. V rozpočtu si vyhradí sumu 88 tisíc korun. To je ale také vše, co si z technických funkcí do sportovního SUV přidáte. Částku můžete dále navyšovat o panoramatické sklo (30 000 Kč), elektricky sklopné tažné zařízení (23 500 Kč) a mnoho dalších doplňků interiéru. I ty ale po jednotkách tisícovek zvednou finální cenu.
Adekvátně vybavený Enyaq Sportline klasické SUV karoserie s pohonem zadních kol a větším dojezdem vás dostane na pořizovací částku 1 375 000 korun. Bez tepelného čerpadla nemá vozidlo vůbec smysl pořizovat, a tak se i s nejnižšími požadavky dostanete velmi blízko 1,1 milionu korun. To je podle mě naprosto minimální cena, se kterou musíte u nového Enyaqu (2025) počítat. V opačném případě budete po nákupu zpětně zpytovat svědomí.
Co říkáte na pořizovací cenu elektromobilu Škoda Enyaq (2025) a také na příplatkovou výbavu? Napište nám do diskuze pod článkem.
Zajímám se o moderní technologie nejen v oblasti automotive. Jak je něco digitální a ideálně s Androidem, většinou to má i moji pozornost. Když ve volném čase neřídím, tak většinou něco kutím na rodinném vozovém parku nebo jezdím na kole.
Zajímám se o moderní technologie nejen v oblasti automotive. Jak je něco digitální a ideálně s Androidem, většinou to má i moji pozornost. Když ve volném čase neřídím, tak většinou něco kutím na rodinném vozovém parku nebo jezdím na kole.