Nová Kia EV4 konečně v detailu: Vypadá jak z Marsu a má dokonalou techniku

Nová Kia EV4 přichází ve verzích sedan a hatchback s moderním designem, pokročilými technologiemi a konkurenceschopným dojezdem až 500 km.
Kia EV4 se ukazuje oficiálně
Společnost Kia ještě před světovou premiérou, která je naplánována na 27. února, odhalila vnější design a základní informace nového elektromobilu EV4. Tento vůz bude k dispozici ve dvou karosářských variantách: sedan a hatchback.
Model Kia EV4 je navržen v souladu s designovou filozofií „Spojené protiklady“ značky Kia, která kombinuje ostré linie s výraznými technickými detaily. První náhled na tento model byl představen jako koncept v roce 2023, přičemž jeho sériová verze se od původního návrhu příliš neliší.
Obě varianty EV4 sdílejí charakteristickou přední masku s inovativním digitálním „tygřím nosem“. Přední světlomety jsou vertikálně orientované, přičemž hlavním odlišovacím prvkem oproti jiným modelům je jejich specifický světelný podpis, který dodává vozu nezaměnitelný vzhled.

Sedan vs. hatchback
Sedan EV4 se vyznačuje nízkou přídí, dlouhou splývavou zádí a elegantním bočním profilem, což mu dodává sofistikovaný a aerodynamický vzhled. Zadní část sedanu obsahuje vertikální zadní světla a dvoudílný spoiler, který zlepšuje stabilitu vozu.
Naproti tomu hatchback EV4 nabízí kratší a robustnější siluetu, která zdůrazňuje praktičnost a dynamičnost. Jeho charakteristickými prvky jsou výrazné vertikální C-sloupky v kontrastní černé barvě, horizontální LED zadní světla propojená světelnou lištou a sportovně laděný střešní spoiler. Obě varianty budou k dispozici ve sportovnější verzi GT-Line, která se odlišuje 19palcovými koly a agresivněji tvarovanými nárazníky, čímž ještě více podtrhuje dynamický charakter obou modelů.
Platforma a očekávané specifikace
Ačkoli Kia dosud nezveřejnila kompletní technické specifikace modelu EV4, očekává se, že bude postaven na platformě E-GMP, která je základem i pro další elektromobily značky, jako je EV6. Tato platforma by měla zaručit konkurenceschopný dojezd, rychlé nabíjení a různé varianty pohonu, včetně konfigurací s jedním nebo dvěma elektromotory.
Podle neoficiálních informací serveru Car and Driver by model EV4 mohl nabídnout varianty s výkonem kolem 160 kW (215 koní) pro základní verzi s jedním elektromotorem a až 239 kW (320 koní) pro verzi s pohonem všech kol. Dojezd na jedno nabití by se měl pohybovat v rozmezí 400 až 500 km dle cyklu WLTP, což by ho řadilo mezi konkurenceschopné elektromobily v segmentu. Podpora 800V architektury by měla umožnit ultra rychlé nabíjení, přičemž Kia slibuje dobíjení z 10 na 80 % kapacity za méně než 20 minut.

Interiér
Informace o interiéru EV4 zatím nebyly oficiálně odhaleny. Nicméně, na základě předchozích modelů značky Kia lze očekávat moderní a prostorný interiér vybavený nejnovějšími technologiemi, včetně širokoúhlého displeje kombinujícího infotainment a digitální přístrojový štít. EV4 by měl v interiéru úzce navazovat na svůj koncept, podobně jako tomu bylo u modelu EV3, s minimalistickou palubní deskou a dvouúrovňovou středovou konzolí.
Očekává se, že oproti konceptu přibude několik fyzických ovládacích prvků a nabídka barevných kombinací se bude lišit, čímž se přizpůsobí širšímu spektru zákazníků. Použití kvalitních a ekologických materiálů by mělo přispět k celkovému komfortu a prémiovému dojmu z vozu.

Další modely na obzoru
Kia EV4 vstupuje na trh kompaktních elektromobilů, kde bude soupeřit s modely jako Tesla Model 3 nebo MG4. Díky dvěma karosářským variantám a moderním technologiím má EV4 potenciál oslovit široké spektrum zákazníků hledajících stylový a praktický elektromobil.
Podrobnější informace o cenách, výbavě a dostupnosti budou zveřejněny až během oficiální premiéry. Na stejné akci Kia představí také modely EV2 a PV5. EV2 by měl být menším a cenově dostupnějším elektromobilem, zatímco PV5 bude zaměřen na praktičnost s větším prostorem a robustnějším designem. Očekává se, že tyto modely rozšíří nabídku elektromobilů Kia a osloví další segmenty trhu.
Autor článku

Profesně i soukromě se dlouhá léta zajímám o moderní technologie všeho druhu, od mobilních telefonů až po elektromobily. Ve volném čase se věnuji především fotografováním, nepohrdnu dobrým filmem a knihou nebo jezdím na elektrokole.
Profesně i soukromě se dlouhá léta zajímám o moderní technologie všeho druhu, od mobilních telefonů až po elektromobily. Ve volném čase se věnuji především fotografováním, nepohrdnu dobrým filmem a knihou nebo jezdím na elektrokole.