Moderní vozy už nejsou jen o dokonalé mechanice, čím dál více jsou tou nejdůležitější součástí i velmi propracované digitální řídící systémy a software. Výrobci automobilů proto zakládají specializovaná centra pro tento vývoj. A jaké místo se nabízí více, než ikonické Sillicon Valey v americké Kalifornii. Koncentrace výrobců je zde velká a patří mezi ně i Nissan. Ten ve svých laboratořích využívá schopností umělé inteligence pro urychlení klíčového vývoje baterií s pevným elektrolytem.
Umělá inteligence je více než jen populární výraz posledních let. Běžní lidé jej používají pro konverzaci a zjištění zajímavých faktů. V dílnách Nissanu ale takové stroje pomáhají s výzkumem a testováním nových materiálů pro automobilový průmysl. V běžném provozu by vědci nad takovými záležitostmi strávili dekády. Do toho je potřeba zahrnout mnoho testovacích programů a počítá se i s chybami ve výrobním procesu. Umělá inteligence je schopná simulace těchto výpočtů zkrátit na dva roky.
Se strojovým učením a umělou inteligencí jsou v Nissanu schopní simulovat vlastnosti materiálů pro mnohem více způsobů využití a dovoluje jim i více experimentálního testování. Můžete tak vyzkoušet vzorky tisíců až milionů sloučenin a poté vybrat pouze vhodné kandidáty s vlastnostmi vhodnými pro použití ve vozidlech.
Čtěte také: 10 tipů, kam se jet podívat autem po Česku. Zeptali jsme se umělé inteligence
Nepředstavujte si ale programy podobné populárnímu ChatGPT. Zatímco tento nástroj je vhodný na generování textu, stroje Nissanu jsou mnohem komplexnější a stojí především na simulacích a výzkumu všech možných existujících materiálů. Porovnává tak nejrůznější vlastnosti síly, citlivosti na teplotu, vodivost nebo pružnost.
Lidský článek je však v tomto procesu stále nepostradatelný. V momentě, kdy umělá inteligence vybere nejvhodnější kandidáty v materiálech, inženýři musí materiály otestovat v laboratorních podmínkách v jejich fyzické podobě. V tomto případě AI odvede velmi důležitou podpůrnou práci, ale vždy jen v digitální a virtuální podobě. Aktuálně se digitální pomocníci Nissanu zabývají výzkumem na poli solid-state baterií, které by japonská automobilka chtěla na trh uvést v roce 2028.
Moderní vozy už nejsou jen o dokonalé mechanice, čím dál více jsou tou nejdůležitější součástí i velmi propracované digitální řídící systémy a software. Výrobci automobilů proto zakládají specializovaná centra pro tento vývoj. A jaké místo se nabízí více, než ikonické Sillicon Valey v americké Kalifornii. Koncentrace výrobců je zde velká a patří mezi ně i Nissan. Ten ve svých laboratořích využívá schopností umělé inteligence pro urychlení klíčového vývoje baterií s pevným elektrolytem.
Umělá inteligence je více než jen populární výraz posledních let. Běžní lidé jej používají pro konverzaci a zjištění zajímavých faktů. V dílnách Nissanu ale takové stroje pomáhají s výzkumem a testováním nových materiálů pro automobilový průmysl. V běžném provozu by vědci nad takovými záležitostmi strávili dekády. Do toho je potřeba zahrnout mnoho testovacích programů a počítá se i s chybami ve výrobním procesu. Umělá inteligence je schopná simulace těchto výpočtů zkrátit na dva roky.
Se strojovým učením a umělou inteligencí jsou v Nissanu schopní simulovat vlastnosti materiálů pro mnohem více způsobů využití a dovoluje jim i více experimentálního testování. Můžete tak vyzkoušet vzorky tisíců až milionů sloučenin a poté vybrat pouze vhodné kandidáty s vlastnostmi vhodnými pro použití ve vozidlech.
Čtěte také: 10 tipů, kam se jet podívat autem po Česku. Zeptali jsme se umělé inteligence
Nepředstavujte si ale programy podobné populárnímu ChatGPT. Zatímco tento nástroj je vhodný na generování textu, stroje Nissanu jsou mnohem komplexnější a stojí především na simulacích a výzkumu všech možných existujících materiálů. Porovnává tak nejrůznější vlastnosti síly, citlivosti na teplotu, vodivost nebo pružnost.
Lidský článek je však v tomto procesu stále nepostradatelný. V momentě, kdy umělá inteligence vybere nejvhodnější kandidáty v materiálech, inženýři musí materiály otestovat v laboratorních podmínkách v jejich fyzické podobě. V tomto případě AI odvede velmi důležitou podpůrnou práci, ale vždy jen v digitální a virtuální podobě. Aktuálně se digitální pomocníci Nissanu zabývají výzkumem na poli solid-state baterií, které by japonská automobilka chtěla na trh uvést v roce 2028.