Nový Nissan Leaf (2018) je důstojným pokračovatelem největšího průkopníka elektromobilové revoluce. Co všechno nového přináší?
Už na první pohled si zřejmě všimnete, že japonská automobilka přepracovala samotný design svého ikonického elektromobilu. Nový Leaf od Nissanu má zejména novou masku, ale i několik dílčích změn, které celkově utvářejí mnohem působivější dojem, než v dnešních očích možná trochu vzhledově okoukané generace starších Leafů.
Leaf 2018 se dále může pochlubit o cca 40 % delším dojezdem, za nímž stojí 40 kWh Li-Ion baterie slibující dojezd až 400 km (ovšem podle japonského standardu JC08, který je známý tím, že výsledky dost nadhodnocuje). Podle EPA měření by elektromobil od Nissanu mohl dosáhnout spíše jen něco málo přes 240 km.
Očekává se, že elektromobil Nissan Leaf (2018) bude nabízený i s větším 60 kWh battery packem, který by mohl dosáhnout dojezdové vzdálenosti přes 300 km. A mohl tak konkurovat třeba novému “cenově dostupnému” elektromobilu od Elona Muska, tedy Tesla Model 3, nebo pak čistě elektrickému Chevy Bolt EV.
Nissan Leaf 2018 disponuje také novým 110 kW elektromotorem, který je tak výrazně výkonnější než 80 kW motor u předchozího modelu pro rok 2017. Na palubě je také k dispozici nový ProPilot, což je poloautonomní systém, který dokáže udržet automobil v jízdních pruzích, nicméně zcela sám zatím řídit neumí.
Pokud jde o nabíjení, Nissan Leaf (2018) na zhruba 80 % kapacity nabijete za 40 minut, což je poměrně dost pomalé a bude to zřejmě největší slabina nejnovějšího elektromobilu od japonské automobilky.
Nový elektromobil Nissan Leaf (2018) se začne prodávat začátkem roku 2018 za cenu od 29 990 dolarů, v přepočtu zhruba 600 000 korun.
Nový Nissan Leaf (2018) je důstojným pokračovatelem největšího průkopníka elektromobilové revoluce. Co všechno nového přináší?
Už na první pohled si zřejmě všimnete, že japonská automobilka přepracovala samotný design svého ikonického elektromobilu. Nový Leaf od Nissanu má zejména novou masku, ale i několik dílčích změn, které celkově utvářejí mnohem působivější dojem, než v dnešních očích možná trochu vzhledově okoukané generace starších Leafů.
Leaf 2018 se dále může pochlubit o cca 40 % delším dojezdem, za nímž stojí 40 kWh Li-Ion baterie slibující dojezd až 400 km (ovšem podle japonského standardu JC08, který je známý tím, že výsledky dost nadhodnocuje). Podle EPA měření by elektromobil od Nissanu mohl dosáhnout spíše jen něco málo přes 240 km.
Očekává se, že elektromobil Nissan Leaf (2018) bude nabízený i s větším 60 kWh battery packem, který by mohl dosáhnout dojezdové vzdálenosti přes 300 km. A mohl tak konkurovat třeba novému “cenově dostupnému” elektromobilu od Elona Muska, tedy Tesla Model 3, nebo pak čistě elektrickému Chevy Bolt EV.
Nissan Leaf 2018 disponuje také novým 110 kW elektromotorem, který je tak výrazně výkonnější než 80 kW motor u předchozího modelu pro rok 2017. Na palubě je také k dispozici nový ProPilot, což je poloautonomní systém, který dokáže udržet automobil v jízdních pruzích, nicméně zcela sám zatím řídit neumí.
Pokud jde o nabíjení, Nissan Leaf (2018) na zhruba 80 % kapacity nabijete za 40 minut, což je poměrně dost pomalé a bude to zřejmě největší slabina nejnovějšího elektromobilu od japonské automobilky.
Nový elektromobil Nissan Leaf (2018) se začne prodávat začátkem roku 2018 za cenu od 29 990 dolarů, v přepočtu zhruba 600 000 korun.