Chystá se nadějný elektromobil. Má navázat na model, který vše odstartoval

Životní cyklus modelu není často jednoduchý. Více matoucí než nečekané ukončení výroby je ponechání modelového označení pro vůz jiné kategorie nebo karoserie. Stalo se to Renaultu Espace, Opelu Zafiře a v menší míře i Volkswagenu Multivan. Nyní za velkou plastickou operací stojí inženýři Nissanu. Svůj nejdéle prodávaný elektrický model Leaf zvětšili a postavili na vyšší platformu. Od teď se bude Nissan Leaf prezentovat jako crossover.
Třetí generace elektromobilu Nissan Leaf
Japonci si na papíře spočítali, kolik modelů by chtěli převést na elektrický pohon a došli k příliš vysokému číslu. Proto již nebude Leaf reprezentovat hatchbacky, ale nahradí rovnou dva modely jiné kategorie. Ani Juke, natož Qashqai se svých elektrických verzí nedočkají. Nissan se totiž snaží výrazně snížit výrobní náklady i objem. Velké změny se odehrají i v anglické továrně. Současný Leaf se zde přestal vyrábět s koncem prvního čtvrtletí letošního roku. Na řadě je tak drobná úprava linky. I když není zatím jisté, kdy se produkční výroba nástupce rozběhne, testovací výroba i přípravy na produkci se odhadují na počátek jara příštího roku.
Současný prototyp je kvalitně zahalený do kamufláže a nedává zatím moc prostoru na představu. Více zatím víme z konceptu kompaktního SUV Chill-Out, který výrobce prezentoval jako velmi jednoduchý a uhlazený model s pokročilými autonomními schopnostmi. Silueta obou vozidel je velmi podobná a jednoznačně bude ctít zásady pro dosažení kvalitního aerodynamického odporu. Světlá výška se z typických SUV hodnot lehce přiblíží zemi. Záhyby kamufláže naznačují, že i přední světlomety budou více konzervativní. Interiérem má jít o menší klon Nissanu Ariya s tradičním digitálním zázemím.
Jak moc se bude nový Leaf podobat modelu Ariya?
Zvětšení vozu nahrává i podvozkové platformě. Nový Nissan Leaf se velikostí přiblížil modelu Ariya a budou spolu sdílet základní stavbu Ampr Medium platformy. Jestliže tento název vidíte poprvé vězte, že jde pouze o přejmenovanou skupinovou platformu CMF-EV. Svého zástupce na ní uvedl i partner Renault u modelu Scénic EV. Díky tomuto přirovnání máme i lepší představu u tom, jaké bychom mohli u Nissanu Leaf očekávat pohonné jednotky a baterie.
Elektrický Renault Scénic se aktuálně nabízí s bateriemi o kapacitách 60 a 87 kWh. Dojezdy jsou deklarované na 420, respektive 609 kilometrů dle WLTP. Dráhu dojezdu přímo ovlivňuje i použitá pohonná jednotka o výkonu 168 nebo 215 koňských sil. Vždy je poháněná přední náprava jednomotorovým uspořádáním. Je možné, že by Nissan časem mohl přidat i druhý elektromotor na zadní nápravu, podobně jako učinil u vozu Ariya ve verzi e-4orce. Ten generuje systémově 389 koní. U sportovně laděné verze Nismo dokonce výkon povyšuje až na 429 koní.
- Z konceptu stavby SUV se produkční model lehce sníží na parametry kompaktního crossoveru
- Nový Nissan Leaf z velké části vychází z konceptu Chill-Out
Autor článku

Zajímám se o moderní technologie nejen v oblasti automotive. Jak je něco digitální a ideálně s Androidem, většinou to má i moji pozornost. Když ve volném čase neřídím, tak většinou něco kutím na rodinném vozovém parku nebo jezdím na kole.
Zajímám se o moderní technologie nejen v oblasti automotive. Jak je něco digitální a ideálně s Androidem, většinou to má i moji pozornost. Když ve volném čase neřídím, tak většinou něco kutím na rodinném vozovém parku nebo jezdím na kole.