Během druhého ročníku akce Nio Power Day informovala čínská automobilka o budoucnosti nabíjení a kromě představení nové generace stanic pro výměnu baterií také odhalila nové ultrarychlé dobíjecí stanice.
Nio v červnu představilo zatím svůj poslední elektromobil, SUV ES7, a má v nabídce aktuálně šest modelů. Společně s výrobou elektromobilů automobilka vyvíjí vlastní rychlonabíjecí stanice. Čínský výrobce je také lídrem mezi firmami, zabývajícími se produkcí stanic pro rychlou výměnu baterií.
Během druhého ročníku Nio Power Day představil spoluzakladatel a prezident firmy Qin Lihong některé technologie, které by se měly objevit na trhu ještě v tomto roce. Jednou z představených novinek je nová ultrarychlá nabíjecí stanice, která dorazí na čínský a evropský trh do konce roku 2022.
Čtěte také: Elektrické Nio vypadlo z třetího patra nadzemních garáží! Pád vozu si vyžádal dvě oběti
Rychlonabíječky s výkonem 500 kW pracují se špičkovými proudy 650 ampér. Jedná se o jeden z nejvyšších výkonů v rámci odvětví, a také o odpověď společnosti na čínskou konkurenci. Firma GAC Aion totiž v srpnu 2021 představila „fast charger“ s výkonem 480 kW. Tato hodnota by byla mnohem působivější, kdyby společnost dříve neavizovala nabíječku s výkonem 600 kW.
Generální ředitel další čínské automobilky XPeng, He Xiaopeng, uvedl, že společnost začne postupně zavádět vlastní nabíjecí síť 480 kW/800V, aby podpořila rychlé nabíjení svého budoucího SUV G9. Tyto „superchargery“ poskytnou dojezd 200 km během 5 minut a 800V baterii dokáží nabít z 10 na 80 % během 12 minut. Nio poskytne ještě o 20 kW vyšší nabíjecí výkon.
Čtěte také: Výměnné stanice baterií mají úspěch! Nio jich provozuje už skoro tisíc
Kromě superrychlých nabíječek Nio představilo také výměnné stanice baterií třetí generace. Jejich vývoj se blíží ke konci a stanice jsou nyní testovány před zahájením instalací. Předchozí generace výměnných stanic skladovala 13 baterií a umožňovala až 312 denních výměn. Nová generace nabídne ještě vyšší kapacitu pro uložení baterií a flexibilnější uspořádání.
K dnešnímu dni je ve výměnných stanicích firmy Nio umístěno celkem 8 961 baterií. Z nich je 3 821 baterií určených pro dlouhé cesty. Automobilka také testuje systém Vehicle to grid (V2G — systém umožňující čerpat energii z baterií vozidla pro napájení elektrických spotřebičů nebo i domu — pozn. redakce), který v zařadí do svých výrobních scénářů.
Během druhého ročníku akce Nio Power Day informovala čínská automobilka o budoucnosti nabíjení a kromě představení nové generace stanic pro výměnu baterií také odhalila nové ultrarychlé dobíjecí stanice.
Nio v červnu představilo zatím svůj poslední elektromobil, SUV ES7, a má v nabídce aktuálně šest modelů. Společně s výrobou elektromobilů automobilka vyvíjí vlastní rychlonabíjecí stanice. Čínský výrobce je také lídrem mezi firmami, zabývajícími se produkcí stanic pro rychlou výměnu baterií.
Během druhého ročníku Nio Power Day představil spoluzakladatel a prezident firmy Qin Lihong některé technologie, které by se měly objevit na trhu ještě v tomto roce. Jednou z představených novinek je nová ultrarychlá nabíjecí stanice, která dorazí na čínský a evropský trh do konce roku 2022.
Čtěte také: Elektrické Nio vypadlo z třetího patra nadzemních garáží! Pád vozu si vyžádal dvě oběti
Rychlonabíječky s výkonem 500 kW pracují se špičkovými proudy 650 ampér. Jedná se o jeden z nejvyšších výkonů v rámci odvětví, a také o odpověď společnosti na čínskou konkurenci. Firma GAC Aion totiž v srpnu 2021 představila „fast charger“ s výkonem 480 kW. Tato hodnota by byla mnohem působivější, kdyby společnost dříve neavizovala nabíječku s výkonem 600 kW.
Generální ředitel další čínské automobilky XPeng, He Xiaopeng, uvedl, že společnost začne postupně zavádět vlastní nabíjecí síť 480 kW/800V, aby podpořila rychlé nabíjení svého budoucího SUV G9. Tyto „superchargery“ poskytnou dojezd 200 km během 5 minut a 800V baterii dokáží nabít z 10 na 80 % během 12 minut. Nio poskytne ještě o 20 kW vyšší nabíjecí výkon.
Čtěte také: Výměnné stanice baterií mají úspěch! Nio jich provozuje už skoro tisíc
Kromě superrychlých nabíječek Nio představilo také výměnné stanice baterií třetí generace. Jejich vývoj se blíží ke konci a stanice jsou nyní testovány před zahájením instalací. Předchozí generace výměnných stanic skladovala 13 baterií a umožňovala až 312 denních výměn. Nová generace nabídne ještě vyšší kapacitu pro uložení baterií a flexibilnější uspořádání.
K dnešnímu dni je ve výměnných stanicích firmy Nio umístěno celkem 8 961 baterií. Z nich je 3 821 baterií určených pro dlouhé cesty. Automobilka také testuje systém Vehicle to grid (V2G — systém umožňující čerpat energii z baterií vozidla pro napájení elektrických spotřebičů nebo i domu — pozn. redakce), který v zařadí do svých výrobních scénářů.