Nezkrotná bestie. Auto od Xiaomi s 1 526 koňmi na okruhu nezvládl první řidič

Nejvýkonnější vůz od Xiaomi si vyžádal první nehodu. Řidič přecenil své schopnosti a auto skončilo v bariéře na okruhu. Jak nezkrotné je SU7 Ultra?
1526 koní není pro každého řidiče
Pořádná dávka výkonu si žádá i velké řidičské zkušenosti. Důkazem tohoto tvrzení je i řidič, který pravděpodobně tuto podmínku úplně nesplnil. Sotva pár dní po zahájení dodávek dosud nejvýkonnějšího vozu od Xiaomi má společnost i první zářez na seznamu zničených kusů.
Je naprosto přirozené, že chcete ultra výkonný vůz co nejdříve vyzkoušet. A je velmi dobře, že jej majitel vzal na uzavřenou závodní trať. Ukočírovat 1 526 koní na čtyřech kolech totiž vyžaduje více než pár odježděných hodin v běžném voze.
Xiaomi SU7 Ultra ale svého novopečeného majitele zaskočilo svojí surovostí a agresivitou. Řidič přecenil schopnosti a vjel do zatáčky na blíže nespecifikovaném okruhu příliš vysokou rychlostí. Vůz nezvládl poslat v ideální stopě do zatáčky a následoval výlet do kačírku. Rychlost ale byla příliš vysoká, a tak se vůz zastavil až v bezpečností bariéře.
Přecenilo Xiaomi výkon prvního modelu?
Pro Xiaomi nejde o ojedinělý případ, kdy jejich zatím jediný model havaroval v podobné situaci. V prvním případě šlo o dosud nejvýkonnější verzi SU7 Max a nešlo o chybu řidiče, ale o selhání brzdového systému. Tentokrát je ale chyba mnohem více připisována řidiči. Podle dostupných informací byl vůz ve zcela funkčním stavu.
Vůz se v neskutečné tří motorové variantě s ohromným výkonem začal zákazníkům dodávat teprve 3. března. Neuplynul tedy ani jeden týden a už došlo k nezáviděníhodné situaci. Za cenu 72 800 dolarů jde o hlavní konkurenční vůz pro Porsche Taycan.
Oba modely jsou si velmi podobné, a to nejen cenou. Taycan nicméně umí jít ve vrcholné specifikaci i o celou polovinu ceny výše. Přitom nabídne o 400 koní méně. Vozy ale nelze dopodrobna srovnávat. Porsche má za sebou dlouhé desítky let závodních zkušeností a jeho majitelé vědí více, co od vozu očekávat. Zkrotit stádo plnokrevníků není snadné v žádném ze sporťáků.
Autor článku

Zajímám se o moderní technologie nejen v oblasti automotive. Jak je něco digitální a ideálně s Androidem, většinou to má i moji pozornost. Když ve volném čase neřídím, tak většinou něco kutím na rodinném vozovém parku nebo jezdím na kole.
Zajímám se o moderní technologie nejen v oblasti automotive. Jak je něco digitální a ideálně s Androidem, většinou to má i moji pozornost. Když ve volném čase neřídím, tak většinou něco kutím na rodinném vozovém parku nebo jezdím na kole.