Německo chce zavést společné dotace na elektromobily v zemích EU

Německý kancléř Scholz chce dotační plán pro evropské elektromobily. Prohlásil to při návštěvě automobilky Ford v Kolíně nad Rýnem. Dotace by měly usnadnit přechod na elektromobily a také pomoci evropským výrobcům.
Evropský finanční bonus na elektromobily
Vládní dotace v Německu i jinde významně pomáhají spotřebitelům přejít na elektrická vozidla. „Potřebujeme pobídky k nákupu elektromobilů – jako evropský bonus nebo jako přímou podporu pro elektromobily vyrobené v Německu,“ uvedl Scholz na sociálních sítích po návštěvě továrny americké automobilky Ford v Kolíně nad Rýnem.
„Automobilový průmysl k Německu patří – a bude tomu tak i v budoucnu. Abychom toho dosáhli, musíme důsledně spoléhat na elektromobilitu. Chci skok vpřed pro elektromobilitu s evropským finančním bonusem pro elektromobily a chci bojovat o každé průmyslové místo,“ dodal.

Tisíce zrušených pracovních míst
Ve Fordu, kde Scholz v úterý hovořil, skupina Stellantis uvedla, že do roku 2027 plánuje v Německu zrušit 2 900 pracovních míst. Další pracovní místa by měla zaniknout ve Volkswagenu, jehož zaměstnanci už dvakrát stávkovali.
Dotace na elektromobily v Evropě
Přechod na elektromobilitu byl v Německu výrazně podpořený dotacemi, které skončily kvůli rozpočtovým škrtům. Stejně tak by měly štědré dotace skončit ve Francii, kde se vláda vyjádřila, že elektromobily jsou již cenově dostupné. Podpora pořízení elektromobilu probíhá ve většině států Evropské unie, je řízena vždy místní samosprávou a má různou podobu, od přímých dotací na nákup, až po daňová zvýhodnění.
V Česku skončily dotace předčasně
V České republice probíhal několik měsíců dotační program pro podnikatele, kteří mohli získat na pořízení elektromobilu až 200 000 korun a dále státní záruky pro úvěr na auto. Tento programu byl vyčerpán po pár měsících, rok před tím, než měl skončit. Do budoucna se počítá pouze s podporou pro elektrická nákladní vozidla, vlaky a autobusy.
Autor článku

Psaní se věnuji už dlouhá léta, nejvíce mě zajímají nejnovější technologie. Začínala jsem jako IT redaktorka, postupně se přesunula i do oblasti elektromobility a energetiky, kde se právě teď děje mnoho zajímavého.
Psaní se věnuji už dlouhá léta, nejvíce mě zajímají nejnovější technologie. Začínala jsem jako IT redaktorka, postupně se přesunula i do oblasti elektromobility a energetiky, kde se právě teď děje mnoho zajímavého.