V pondělí proběhla výstražná stávka v několika německých závodech společnosti Volkswagen. Stávka, kterou svolaly velmi mocné odbory IG Metall, se konala v několika městech Německa a účastnilo se jí 100 000 zaměstnanců.
Nejvíce zaměstnanců se zapojilo do stávky ve Wolfsburgu, dále v továrně v Kasselu-Baunatalu, ve Cvikově a Hannoveru. Vedení Volkswagenu uvedlo, že respektuje nárok zaměstnanců na stávku. Do budoucna se zdá, že jde o patovou situaci, ani jedna ze stran nechce uhnout ani o centimetr.
„Po třech kolech vyjednávání měl VW šanci stáhnout zavírání továren a hromadné propouštění ze stolu. To se nestalo navzdory komplexnímu budoucímu plánu od IG Metall a závodní rady. Nyní následují varovné stávky jako reakce!“ varovaly v pondělí odbory.
Narážely tak na to, že připravily pro vedení automobilky plán na šetření, díky kterému se měla firma vyhnout zavírání závodů a snižování platů. Tyto plány ale vedení Volkswagenu odmítlo. Další kolo vyjednávání by mělo proběhnout 9. prosince. Pokud se ani tehdy nedohodnou, pak odbory vyhrožují časově neomezenou stávkou.
Volkswagen uvedl, že musí snížit své náklady, aby se dostal na stejné náklady jednak svých konkurentů, ale například i závodů, které patří do stejné skupiny, tedy včetně Škody. Té se v současné době naopak daří, její elektromobil je v Evropě nejprodávanější.
V pondělí proběhla výstražná stávka v několika německých závodech společnosti Volkswagen. Stávka, kterou svolaly velmi mocné odbory IG Metall, se konala v několika městech Německa a účastnilo se jí 100 000 zaměstnanců.
Nejvíce zaměstnanců se zapojilo do stávky ve Wolfsburgu, dále v továrně v Kasselu-Baunatalu, ve Cvikově a Hannoveru. Vedení Volkswagenu uvedlo, že respektuje nárok zaměstnanců na stávku. Do budoucna se zdá, že jde o patovou situaci, ani jedna ze stran nechce uhnout ani o centimetr.
„Po třech kolech vyjednávání měl VW šanci stáhnout zavírání továren a hromadné propouštění ze stolu. To se nestalo navzdory komplexnímu budoucímu plánu od IG Metall a závodní rady. Nyní následují varovné stávky jako reakce!“ varovaly v pondělí odbory.
Narážely tak na to, že připravily pro vedení automobilky plán na šetření, díky kterému se měla firma vyhnout zavírání závodů a snižování platů. Tyto plány ale vedení Volkswagenu odmítlo. Další kolo vyjednávání by mělo proběhnout 9. prosince. Pokud se ani tehdy nedohodnou, pak odbory vyhrožují časově neomezenou stávkou.
Volkswagen uvedl, že musí snížit své náklady, aby se dostal na stejné náklady jednak svých konkurentů, ale například i závodů, které patří do stejné skupiny, tedy včetně Škody. Té se v současné době naopak daří, její elektromobil je v Evropě nejprodávanější.