Největší bizár? Reklamy na auta ve Francii budou lidem znechucovat ekologii
- Ve Francii vstoupí v platnost už za pár měsíců nové nařízení
- Od 1. března 2022 musí reklamy na auta obsahovat ekologické slogany
- Co bude muset spot obsahovat?

Ve Francii budou muset reklamní spoty na automobily obsahovat i jeden z ekologických sloganů vybízejících k chůzi nebo využití hromadné, případně sdílené dopravy. V nové vyhlášce to uvedlo tamní Ministerstvo pro ekologickou transformaci.
Francie zavádí bizarní ekologické opatření
Dle nového nařízení bude nově muset reklama na motorová vozidla obsahovat jedno z následujících sdělení: „Na krátké cesty dejte přednost chůzi nebo jízdě na kole“ nebo „Myslete na spolujízdu“ nebo „Ve všední dny jezděte veřejnou dopravou“. Uvedla to agentura AFP.
Kampaní vybízí k omezení silniční dopravy a zároveň si od ní slibuje snížení negativních dopadů na životní prostředí, které individuální automobilová přeprava představuje. Ve Francii se už podobný přístup objevil v roce 2007 u příliš slaných, sladkých a mastných potravin, kdy bylo snahou propagovat zdravý životní styl.

Čtěte také: Jak vypadá absolutně nejlepší reklama na elektromobily?
Porušení vyjde draho
Pokud by automobilka pomýšlela, že bude nové nařízení ignorovat, přišlo by jí to opravdu draho. Jestliže zadavatel reklamy toto pravidlo poruší, úřady ho na to nejprve jen upozorní. Pokud nedojde k nápravě, hrozí mu pokuta až 50 tisíc euro (1,2 milionu korun) za každé uveřejnění reklamy bez patřičného sloganu.
To není jediná novinka. Od stejného data vzniká výrobcům aut ve Francii také povinnost uvádět třídu emisí oxidu uhličitého u propagovaných vozidel.
Autor článku
Bývalý redaktor webu Elektrickevozy.cz. Sepsal celkem 243 článků.