Nejlevnější Tesla je současně nejlepší v efektivitě. Má dojezd až 547 km

Tesla Model 3 pro rok 2024 přezdívaná Highland | foto: Tesla

Tesla Model 3 pro rok 2024 přezdívaná Highland | foto: Tesla

Základní Tesla Model 3 RWD, tedy varianta s pohonem zadních kol, si odnesla vysoké hodnocení v testu Green NCAP a potvrdila, že patří mezi nejefektivnější elektromobily na trhu. S téměř dokonalým skóre 98 % ukázala, že je nejen šetrná k životnímu prostředí, ale také velice úsporná. Novější verze modelu „Highland“ současně překonala svého předchůdce, který si vedl skvěle už v roce 2022.

Tesla Model 3 RWD zazářila v testu účinnosti

Green NCAP je ekologická verze známého bezpečnostního programu Euro NCAP. Zatímco klasický Euro NCAP hodnotí bezpečnost aut, Green NCAP se zaměřuje na to, kolik škodlivin vozidlo vypouští a jak efektivně hospodaří s energií. Testy probíhají ve třech hlavních kategoriích: čistota vzduchu, skleníkové plyny a energetická účinnost. Tesla Model 3 RWD dosáhla maximálního hodnocení v čistotě emisí a výborné výsledky získala i v testech účinnosti. Modelu se dařilo jak v laboratorních podmínkách, tak v reálném provozu.

Testy na evropských dálnicích při rychlosti 130 km/h ukázaly úspornost vozu. Model 3 pro rok 2024 spotřeboval jen 20,8 kWh/100 km, což je nový rekord Green NCAP. Při kombinované jízdě dosáhl vůz spotřeby 14,2 kWh/100 km, což mu dává teoretický dojezd až 475 km. Tesla excelovala i v městských podmínkách. Při krátkém testu klesla spotřeba na 12,4 kWh/100 km, což znamená teoretický dojezd kolem 547 km na jedno nabití.

Výsledky Tesly Model 3 v testu Green NCAP | foto: Green NCAP

Výsledky Tesly Model 3 v testu Green NCAP | foto: Green NCAP

Trakční baterie příjemně překvapila

Tesla Model 3 RWD pro evropský trh je vybavena LFP baterií s využitelnou kapacitou 60 kWh. To je víc, než se původně očekávalo, protože dřívější odhady uváděly hodnotu kolem 57,5 kWh. LFP baterie navíc vynikají dlouhou životností a tím, že se mohou pravidelně nabíjet na 100 % bez větší degradace.

Zima je pro elektromobily zkouškou ohněm. Tesla si ale na jedničku poradila i s testy v chladném počasí. Při venkovní teplotě -7 °C dokázal Model 3 RWD vytopit interiér na příjemných 18 °C za pouhé 3 minuty. Pro řidiče, kteří jezdí v zimě, to znamená nejen komfort, ale také lepší efektivitu, protože auto zbytečně neplýtvá energií.

Tesla je skvělá, ale není sama

I když Tesla Model 3 RWD získala úžasných 98 %, nebyla jediná. Stejný výsledek získal i nový elektromobil Hyundai Kona Electric. Nejlepší skóre roku ale patří Opelu Corsa Electric, který si odnesl 99 %. Tesla tak skončila na třetím místě, což je vzhledem k silné konkurenci skvělý úspěch.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Nejlevnější Tesla je současně nejlepší v efektivitě. Má dojezd až 547 km

Tesla Model 3 pro rok 2024 přezdívaná Highland | foto: Tesla

Tesla Model 3 pro rok 2024 přezdívaná Highland | foto: Tesla

Základní Tesla Model 3 RWD, tedy varianta s pohonem zadních kol, si odnesla vysoké hodnocení v testu Green NCAP a potvrdila, že patří mezi nejefektivnější elektromobily na trhu. S téměř dokonalým skóre 98 % ukázala, že je nejen šetrná k životnímu prostředí, ale také velice úsporná. Novější verze modelu „Highland“ současně překonala svého předchůdce, který si vedl skvěle už v roce 2022.

Tesla Model 3 RWD zazářila v testu účinnosti

Green NCAP je ekologická verze známého bezpečnostního programu Euro NCAP. Zatímco klasický Euro NCAP hodnotí bezpečnost aut, Green NCAP se zaměřuje na to, kolik škodlivin vozidlo vypouští a jak efektivně hospodaří s energií. Testy probíhají ve třech hlavních kategoriích: čistota vzduchu, skleníkové plyny a energetická účinnost. Tesla Model 3 RWD dosáhla maximálního hodnocení v čistotě emisí a výborné výsledky získala i v testech účinnosti. Modelu se dařilo jak v laboratorních podmínkách, tak v reálném provozu.

Testy na evropských dálnicích při rychlosti 130 km/h ukázaly úspornost vozu. Model 3 pro rok 2024 spotřeboval jen 20,8 kWh/100 km, což je nový rekord Green NCAP. Při kombinované jízdě dosáhl vůz spotřeby 14,2 kWh/100 km, což mu dává teoretický dojezd až 475 km. Tesla excelovala i v městských podmínkách. Při krátkém testu klesla spotřeba na 12,4 kWh/100 km, což znamená teoretický dojezd kolem 547 km na jedno nabití.

Výsledky Tesly Model 3 v testu Green NCAP | foto: Green NCAP

Výsledky Tesly Model 3 v testu Green NCAP | foto: Green NCAP

Trakční baterie příjemně překvapila

Tesla Model 3 RWD pro evropský trh je vybavena LFP baterií s využitelnou kapacitou 60 kWh. To je víc, než se původně očekávalo, protože dřívější odhady uváděly hodnotu kolem 57,5 kWh. LFP baterie navíc vynikají dlouhou životností a tím, že se mohou pravidelně nabíjet na 100 % bez větší degradace.

Zima je pro elektromobily zkouškou ohněm. Tesla si ale na jedničku poradila i s testy v chladném počasí. Při venkovní teplotě -7 °C dokázal Model 3 RWD vytopit interiér na příjemných 18 °C za pouhé 3 minuty. Pro řidiče, kteří jezdí v zimě, to znamená nejen komfort, ale také lepší efektivitu, protože auto zbytečně neplýtvá energií.

Tesla je skvělá, ale není sama

I když Tesla Model 3 RWD získala úžasných 98 %, nebyla jediná. Stejný výsledek získal i nový elektromobil Hyundai Kona Electric. Nejlepší skóre roku ale patří Opelu Corsa Electric, který si odnesl 99 %. Tesla tak skončila na třetím místě, což je vzhledem k silné konkurenci skvělý úspěch.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."