Nefunguje vám nabíjení elektromobilu? Tento postup v 99 % vyřeší problém

Luboš Srb
Nabíjení elektromobilu | foto: ČEZ
Nabíjení elektromobilu | foto: ČEZ

Občas se prostě může stát, že nabíjecí stanice pro elektromobily nefunguje. Poradím vám postup, který ve většině případů pomůže situaci vyřešit.

Nabíjení je technicky složitější, než tankování

Tedy alespoň kvůli softwaru, který do celého procesu zasahuje. Ještě, než jakékoliv nabíjení na veřejné nabíjecí stanici začne, musí proběhnout komunikace stanice s vozem. A to není úplně jednoduchý proces, který by vždy proběhl bez chyb. Nechme stranou technikálie a podívejme se rovnou na to, jak můžete coby majitele elektromobilu situaci zachránit.

Uživatelská podpora

Předpokládejme, že jste během pokusu o nabíjení elektroauta udělali vše tak, jak se správně má dělat a není tedy chyba na vaší straně. První věc, kterou byste měli udělat, je kontaktovat uživatelskou podporu a popsat problém, který vedl k nefunkčnímu nabíjení. Ať už jde o ČEZ, PRE, či E.ON, tedy největší provozovatele nabíjecích sítí v Česku, postup je vždy stejný.

Zákaznické linky ovšem nemusí být vždy dostupné, nebo si minimálně počkáte, než se dostanete na řadu, což může být leckdy dost otravné a frustrující. Po sdělení problému vám většinou pomůže danou nabíjecí stanici na dálku zrestartovat operátor, který vše vidí v systému na dálku, protože je vše propojené přes internet. A to mi vlastně vždy, kdy jsem volal, pomohlo.

Zákaznické linky

ČEZ

  • telefon: +420 211 040 101, nebo 800 850 860
  • mobilní aplikace pro nahlášení problému: ČEZ FUTUR/E/GO

PRE

  • telefon: +420 267 055 267, nebo 800 550 055
  • mobilní aplikace pro nahlášení problému: PRE CHARGE

E.ON

  • telefon: +420 731 809 090, nebo 800 773 322
  • mobilní aplikace pro nahlášení problému: EON DRIVE
Nabíjecí stanice ČEZ v Česticích | foto: Jiří Nádvorník, Futurego
Nabíjecí stanice ČEZ v Česticích | foto: Jiří Nádvorník, Futurego

Když se nedovoláte a potřebujete nabíjet

Někdy se vám může stát, že se na linku provozovatele nabíjecí stanice nedovoláte. Také se mi to už párkrát stalo a v takovém případě, obvykle někdy pozdě večer nebo o víkendu, kdy člověk prostě potřebuje na místě situaci nějak řešit a nemůže jet na jinou nabíječku z důvodu ztráty času, nebo nemožnosti kvůli dojezdu, existuje ještě jedno řešení.

Tím je speciální červené nouzové tlačítko, které najdete přímo na stojanu nabíjecí stanice. Slouží pro nouzové vypnutí, což je něco, co se má dělat jen opravdu v krajním případě, kdyby například hořelo nebo se vyskytl jiný problém podobné závažnosti. Nicméně toto tlačítko danou nabíječku odpojí od sítě a následně se sama automaticky zase spustí, což leckdy pomůže vyřešit problém s nefunkčním nabíjením.

Jaké máte vy zkušenosti s nabíjecími stanicemi v Česku, nebo i v zahraničí? Už se vám stalo, že byl nějaký problém, který neumožňoval nabíjení elektromobilu? Podělte se s ostatními čtenáři Elektrickevozy.cz v diskuzi pod článkem a napište, jak jste postupovali a zda to vedlo k vyřešení situace.

Sledujte nás v Google Zprávách

Autor článku

Luboš Srb - Šéfredaktor

Technologie mě fascinují natolik, že jsem založil weby Mobilizujeme.cz, Elektrickevozy.cz a Inteligentnisvet.cz. Rád píši o všem, co má přínos pro čtenáře. Již od roku 2007, skrze více než 8 000 článků. Používám produkty od Applu a Tesly.


Komentáře


Nejnovější články