Navigace Here jde s dobou. Slibuje přesnější výpočet dojezdu elektromobilů

Petr Bergmann
  • Navigace nově zohlední mnohem více dat
  • K profilu trasy se přidá predikce teploty a větru
  • Here také nabízí vyhodnocení dostupnosti nabíjení na trase
Navigaci Here používá i Lotus Electre
Navigaci Here používá i Lotus Electre

Poskytovatel map a navigačního softwaru, společnost Here Technologies, chce výrobcům elektromobilů umožnit přesnější předpovědi dojezdu. Systém Here EV Range Factors bude pro dosažení přesnější předpovědi vyhodnocovat řadu hodnot.

Kalkulace budou vycházet z reálných podmínek

Jak oznámila společnost Here u příležitosti představení systému Here EV Range Factors na veletrhu CES 2024 v Las Vegas, výrobci automobilů budou schopni díky novému systému zvýšit přesnost a spolehlivost předpovědi dojezdu vozidla na trase a zmírnit obavy zákazníků ohledně dostatečného množství energie potřebné k dosažení cíle. Je tomu tak proto, že podle Here jsou současné systémy převážně založeny na historických datech z předchozích jízd a neberou v úvahu reálná data a prediktivní veličiny, které mohou, ale také nemusí během jízdy nastat. Jinými slovy, některé dynamické faktory nejsou ve výpočtu dojezdu spolehlivě zachyceny, takže následná předpověď dojezdu je nepřesná.

Firma chce výpočty od poloviny letošního roku změnit pomocí takzvaných faktorů dojezdu. Mezi hodnoty, které mají být v budoucnu zahrnuty do navigačních výpočtů, patří topografie silnic a nově také údaje o teplotě a síle větru. Přestože již současné výpočty zohledňují určité topografické údaje a historii průměrných rychlostí, Here se chce v této oblasti výrazně zpřesnit.

Navigace Here
Navigace Here

Čtěte také: Google oznámil fantastické novinky na poli Android Auto a Android Automotive


Mapy budou k dispozici ještě v letošním roce

Společnost vytváří přesné mapy 60 zemí, které pomohou vozidlu porozumět změnám nadcházejícího výškového profilu trasy, jejího sklonu, zakřivení a ve výpočtu bude zahrnuta i kvalita vozovky včetně nerovností. Do mnohem přesnějšího výsledku by se měly promítnout i  prediktivní venkovní teploty a údaje o teplotě povrchu vozovky. Teplotní a větrné pokrytí není v současnosti plánováno pro všech 60 zemí, ale bude k dispozici především v Evropě a v Severní Americe.

V loňském roce představila společnost Here na stejném veletrhu CES systém nazvaný Charge Point Occupancy Prediction. Ten je navržen tak, aby předpovídal dostupnost nabíjecích stanic pro elektromobily na celém světě.

Sledujte nás v Google Zprávách

Autor článku

Petr Bergmann - Redaktor

Mám rád snad všechny nové technologie. Obzvlášť, pokud jsou určené k cestování. A když je s nimi spojený výkon, rychlost a trocha adrenalinu, jsem na vrcholu blaha. Líbí se mi heslo "Žít a nechat žít".


Komentáře


Nejnovější články