Na výlet po Česku: Vyzkoušeli jsme víkendový tarif od Anytime s hybridní Corollou

Mít vlastní automobil a starat se o něj není vůbec žádný med a třeba v případě dnešních možností dopravy v Praze to může být někdy skoro až nelogické. Sám do takové skupiny patřím a snažím se využívat různé typy dopravy pro co nejlepší poměr cena/čas/kvalita. Jenže co když si auto nechcete půjčit jen na pár desítek minut pro jízdu přes město, ale chcete se podívat i někam dál a třeba na celý víkend? Na kolik vás to vlastně přijde a jak moc je to výhodné? Vyzkoušeli jsme nový, víkendový tarif od Anytime s novou, hybridní Corollou.

Test Anytime na víkend s hybridní Corollou | foto: vlastní

TIP: Anytime v ČR: rok na trhu, 130 000 stažení aplikace, většina jízdy na elektřinu

Jak na to?

Ať už pojedete za rodinou, na výlet do přírody, nebo třeba jen tak mimo Prahu, nejprve byste si měli vybrat, jestli vám bude stačit menší Toyota Yaris nebo větší a pohodlnější Toyota Corolla. Oba hybridy u Anytime pak přinášejí ve svých víkendových tarifech za různé ceny stejné porce kilometrů v ceně, v obou případech neplatíte benzín, mytí ani pojištění, vše je již v ceně.

Důležité je, že víkendová nabídka od Anytime je k dispozici od pátečních 12 hodin do sobotních 12 hodin, v jinou dobu ne. Můžete si tak auto v klidu půjčit již v pátek například v 17 hodin a mít jej pouze pro sebe ať už vyrazíte na cestu kdykoliv a vrátit jej v neděli až ve 21 hodin, protože aktuálně víkendový balíček čítá 48 hodin + 4 hodiny jako bonus zdarma.

Vypůjčení, cesta

V mém případě jsme měli s partnerkou cestu na jih Čech do penzionu U Zámku v Pluhově Žďáru, kde proběhla sobotní večerní oslava. Na delší cestu jsme si zvolili větší a pohodlnější Corollu, kterou jsem vypůjčil až v sobotu krátce před polednem, a tak jsme mohli vůz používat až do pondělního odpoledne. Ale samozřejmě jak už to tak bývá, Murphyho zákon zařídil, že jsem musel pro lepší Toyotu zajet přes půl Prahy, protože zrovna žádná nebyla zaparkovaná v našem okolí.

Předem jsem Corollu zarezervoval, takže jsem měl na 20 minut zdarma jistotu, že pro ni nepojedu zbytečně. Pak už jen auto přes aplikaci Anytime stačí odemknout, zkontrolovat, že je vše v pořádku a vybrat si nový víkendový tarif. Ten vychází na 1799 korun v případě Yarisu a 1999 korun u větší Corolly. V ceně je 180 kilometrů, za další se připlácí. Předem jsem věděl, že tento obnos určitě překročíme a pouze u základní ceny tak nezůstane. Ocenil bych proto, kdyby uživatel rovnou někde v aplikaci viděl, kolik ho to všechno aktuálně stojí.

Aplikace je ale jinak krásně přehledná a plně funkční. Přes čtečku tváře Face ID u iPhonu jsou digitální klíčky v podobě smartphonu vždy v bezpečí, navíc je větší šance, že je někde nezapomenete nebo vám je někdo neodcizí. Odemykat a zamykat vypůjčené auto lze samozřejmě i během víkendové výpůjčky, snad jen mi nebylo napoprvé úplně jasné, jakým tlačítkem v aplikaci se to všechno ovládá (tlačítko čekat a pronajmout ve mně vyvolávájí dojem, že se bude stejně jako v případě běžného minutového tarifu u Anytime něco platit). Ale jelikož zde najdete i tlačítko ukončit, tak se dá vydedukovat, že zde jiné možnosti pro zamknutí a odemknutí nejsou.

TIP: Test Anytime carsharing: služba nejen pro pražské manažery

Aby byla delší cesta maximálně pohodlná, zvolil jsem větší a luxusnější Corollu než Yarise, se kterým jinak jezdím po Praze, kde mnohdy poslouží menší model lépe už jen kvůli velikosti. Díky hybridní technologii od Toyoty má zákazník auto, které umí jezdit čistě na elektřinu a také velmi potichu. Corolla k tomu přidává skvělý podvozek a výborně odhlučněnou kabinu, což jsem ocenil během jízdy po dálnici maximální povolenou rychlostí. V rámci našeho magazínu elektrickevozy.cz to může znít jako nošení dříví do lesa, ale běžný člověk si může také hodně pochvalovat automat a velmi jednoduché ovládání.

Platí to i o infotainmentu. V něm nechybí moderní technologie Android Auto a Apple CarPlay, což jsem během naší delší cesty velmi rád využil. Snad jen, že musíte mít vlastní kabel pro propojení telefonu s vozem, ale v našich končinách je to asi logické. Výhodou je, že takto můžete velmi jednoduše a rychle dostat celou svou hudební knihovnu z mobilu do auta nebo třeba využít navigaci přes Google Mapy či používat hlasovou asistentku. V neposlední řadě jsem po dálnici kvitoval adaptivní tempomat či držení auta v pruhu, tedy kombinaci funkcí pro částečně autonomní řízení, leč volantu se stále musíte alespoň držet. To u menšího Yarisu zatím nenajdete.

A v neposlední řadě bych chtěl ještě uvést spotřebu, ačkoliv v rámci služby Anytime není vůbec zohledněna a je to možná trochu škoda. Na téměř 300 kilometrech s převahou dálnice jsem dosáhl na velmi krásných 4,5 l/100 km, přitom z předchozích jízd a čísel po předchozích řidičích jsem zjistil, že někteří se dostávají na mnohem vyšší hodnoty. Nakonec jsme Corollu během víkendu využili ještě pro další výlet a vrátili jsme ji už v neděli, ačkoliv jsme ji mohli mít pouze pro nás až do pondělního odpoledne. V našem případě vycházelo překvapivě cenově víceméně stejně mít víkendový tarif jako mít pouze 24hodinový tarif s doplatkem za více kilometrů nad rámec kilometrů v ceně.

Na kolik to všechno vyšlo?

Kalkulace je tedy v tomto případě velmi důležitá. Za víkendový balíček s Corollou včetně 180 km jsme zaplatili 2 099 korun a k tomu jsme dopláceli 7,99 Kč/km v případě 98 kilometrů (celkem jsme ujeli 278 km), tj. 783 korun. Celkem nás tedy víkend s Anytime přišel na 2 882 korun, což dělá zhruba 10 korun za kilometr a v ceně je již vše. V případě menšího Yarisu by to bylo o nějakých cca 300 korun levnější a pokud bychom ještě dotankovali palivo, dostaneme slevu 75 korun, takže bychom byli někde na 2 500 korunách za víkend.

Je to hodně, akorát nebo málo? To záleží. Pokud takto na výlet pojedete jen jednou za čas, pak se dá tímto způsobem ušetřit a přitom mít možnost cestovat nejen po městě, ale klidně po celé republice, aniž byste museli vlastnit auto a do něj investovat nemalé peníze. Ale pokud jezdíte častěji a dále, pak už se vyplatí pořídit vlastní vůz. Takže vždy záleží, každopádně jsme rádi, že existují možnosti, o kterých se lidem ještě před lety možná ani nezdálo.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Na výlet po Česku: Vyzkoušeli jsme víkendový tarif od Anytime s hybridní Corollou

Mít vlastní automobil a starat se o něj není vůbec žádný med a třeba v případě dnešních možností dopravy v Praze to může být někdy skoro až nelogické. Sám do takové skupiny patřím a snažím se využívat různé typy dopravy pro co nejlepší poměr cena/čas/kvalita. Jenže co když si auto nechcete půjčit jen na pár desítek minut pro jízdu přes město, ale chcete se podívat i někam dál a třeba na celý víkend? Na kolik vás to vlastně přijde a jak moc je to výhodné? Vyzkoušeli jsme nový, víkendový tarif od Anytime s novou, hybridní Corollou.

Test Anytime na víkend s hybridní Corollou | foto: vlastní

TIP: Anytime v ČR: rok na trhu, 130 000 stažení aplikace, většina jízdy na elektřinu

Jak na to?

Ať už pojedete za rodinou, na výlet do přírody, nebo třeba jen tak mimo Prahu, nejprve byste si měli vybrat, jestli vám bude stačit menší Toyota Yaris nebo větší a pohodlnější Toyota Corolla. Oba hybridy u Anytime pak přinášejí ve svých víkendových tarifech za různé ceny stejné porce kilometrů v ceně, v obou případech neplatíte benzín, mytí ani pojištění, vše je již v ceně.

Důležité je, že víkendová nabídka od Anytime je k dispozici od pátečních 12 hodin do sobotních 12 hodin, v jinou dobu ne. Můžete si tak auto v klidu půjčit již v pátek například v 17 hodin a mít jej pouze pro sebe ať už vyrazíte na cestu kdykoliv a vrátit jej v neděli až ve 21 hodin, protože aktuálně víkendový balíček čítá 48 hodin + 4 hodiny jako bonus zdarma.

Vypůjčení, cesta

V mém případě jsme měli s partnerkou cestu na jih Čech do penzionu U Zámku v Pluhově Žďáru, kde proběhla sobotní večerní oslava. Na delší cestu jsme si zvolili větší a pohodlnější Corollu, kterou jsem vypůjčil až v sobotu krátce před polednem, a tak jsme mohli vůz používat až do pondělního odpoledne. Ale samozřejmě jak už to tak bývá, Murphyho zákon zařídil, že jsem musel pro lepší Toyotu zajet přes půl Prahy, protože zrovna žádná nebyla zaparkovaná v našem okolí.

Předem jsem Corollu zarezervoval, takže jsem měl na 20 minut zdarma jistotu, že pro ni nepojedu zbytečně. Pak už jen auto přes aplikaci Anytime stačí odemknout, zkontrolovat, že je vše v pořádku a vybrat si nový víkendový tarif. Ten vychází na 1799 korun v případě Yarisu a 1999 korun u větší Corolly. V ceně je 180 kilometrů, za další se připlácí. Předem jsem věděl, že tento obnos určitě překročíme a pouze u základní ceny tak nezůstane. Ocenil bych proto, kdyby uživatel rovnou někde v aplikaci viděl, kolik ho to všechno aktuálně stojí.

Aplikace je ale jinak krásně přehledná a plně funkční. Přes čtečku tváře Face ID u iPhonu jsou digitální klíčky v podobě smartphonu vždy v bezpečí, navíc je větší šance, že je někde nezapomenete nebo vám je někdo neodcizí. Odemykat a zamykat vypůjčené auto lze samozřejmě i během víkendové výpůjčky, snad jen mi nebylo napoprvé úplně jasné, jakým tlačítkem v aplikaci se to všechno ovládá (tlačítko čekat a pronajmout ve mně vyvolávájí dojem, že se bude stejně jako v případě běžného minutového tarifu u Anytime něco platit). Ale jelikož zde najdete i tlačítko ukončit, tak se dá vydedukovat, že zde jiné možnosti pro zamknutí a odemknutí nejsou.

TIP: Test Anytime carsharing: služba nejen pro pražské manažery

Aby byla delší cesta maximálně pohodlná, zvolil jsem větší a luxusnější Corollu než Yarise, se kterým jinak jezdím po Praze, kde mnohdy poslouží menší model lépe už jen kvůli velikosti. Díky hybridní technologii od Toyoty má zákazník auto, které umí jezdit čistě na elektřinu a také velmi potichu. Corolla k tomu přidává skvělý podvozek a výborně odhlučněnou kabinu, což jsem ocenil během jízdy po dálnici maximální povolenou rychlostí. V rámci našeho magazínu elektrickevozy.cz to může znít jako nošení dříví do lesa, ale běžný člověk si může také hodně pochvalovat automat a velmi jednoduché ovládání.

Platí to i o infotainmentu. V něm nechybí moderní technologie Android Auto a Apple CarPlay, což jsem během naší delší cesty velmi rád využil. Snad jen, že musíte mít vlastní kabel pro propojení telefonu s vozem, ale v našich končinách je to asi logické. Výhodou je, že takto můžete velmi jednoduše a rychle dostat celou svou hudební knihovnu z mobilu do auta nebo třeba využít navigaci přes Google Mapy či používat hlasovou asistentku. V neposlední řadě jsem po dálnici kvitoval adaptivní tempomat či držení auta v pruhu, tedy kombinaci funkcí pro částečně autonomní řízení, leč volantu se stále musíte alespoň držet. To u menšího Yarisu zatím nenajdete.

A v neposlední řadě bych chtěl ještě uvést spotřebu, ačkoliv v rámci služby Anytime není vůbec zohledněna a je to možná trochu škoda. Na téměř 300 kilometrech s převahou dálnice jsem dosáhl na velmi krásných 4,5 l/100 km, přitom z předchozích jízd a čísel po předchozích řidičích jsem zjistil, že někteří se dostávají na mnohem vyšší hodnoty. Nakonec jsme Corollu během víkendu využili ještě pro další výlet a vrátili jsme ji už v neděli, ačkoliv jsme ji mohli mít pouze pro nás až do pondělního odpoledne. V našem případě vycházelo překvapivě cenově víceméně stejně mít víkendový tarif jako mít pouze 24hodinový tarif s doplatkem za více kilometrů nad rámec kilometrů v ceně.

Na kolik to všechno vyšlo?

Kalkulace je tedy v tomto případě velmi důležitá. Za víkendový balíček s Corollou včetně 180 km jsme zaplatili 2 099 korun a k tomu jsme dopláceli 7,99 Kč/km v případě 98 kilometrů (celkem jsme ujeli 278 km), tj. 783 korun. Celkem nás tedy víkend s Anytime přišel na 2 882 korun, což dělá zhruba 10 korun za kilometr a v ceně je již vše. V případě menšího Yarisu by to bylo o nějakých cca 300 korun levnější a pokud bychom ještě dotankovali palivo, dostaneme slevu 75 korun, takže bychom byli někde na 2 500 korunách za víkend.

Je to hodně, akorát nebo málo? To záleží. Pokud takto na výlet pojedete jen jednou za čas, pak se dá tímto způsobem ušetřit a přitom mít možnost cestovat nejen po městě, ale klidně po celé republice, aniž byste museli vlastnit auto a do něj investovat nemalé peníze. Ale pokud jezdíte častěji a dále, pak už se vyplatí pořídit vlastní vůz. Takže vždy záleží, každopádně jsme rádi, že existují možnosti, o kterých se lidem ještě před lety možná ani nezdálo.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."