Do kladenských ulic vyjelo 16 elektrobusů za 232 milionů korun, jde o největší jednorázové pořízení elektrobusů pro městský provoz. Nabíjí se kabelem, který je dlouhý 278 metrů a vede rovnou z elektrárny.
Polovina elektrobusů je kloubová a dokáže tak převézt větší počet cestujících než obvyklé vozy. Elektrobusy se dobíjejí v největším areálu pro dobíjení v Čechách, k dobíjení zde slouží 9 ultrarychlých stojanů, a počítá se s dalším rozšířením současné flotily elektrických vozů ve městě a okolí. Městské autobusy na Kladně provozuje společnost Arriva. Od roku 2030 by se zde mělo jezdit jen elektrickými vozy.
Arriva nakoupila 16 elektrobusů značky SOR NS electric, osm z nich je v obvyklém 12metrovém provedení, druhá polovina je v prodloužené kloubové verzi. Všech 16 elektrobusů je nízkopodlažních, vozy jsou klimatizované, mají USB nabíječky, Wi-Fi připojení, informační a kamerový systém. V létě Arriva elektrobusy testovala, aby si ověřila, kolik dokážou elektrobusy reálně najezdit kilometrů mezi jednotlivým nabíjením baterií.
Na elektrobusech je použita nová generace trakčních baterií s prodlouženou životností. Oproti předchozí generaci jsou baterie umístěny na střeše modulárně v samostatných boxech. Dále jsou vybaveny klimatizacemi s funkcí topení pomocí tepelného čerpadla. Dobíjet se mohou pomocí čtyrpólového pantografu od společnosti Schunk a pomocí kabelu.
Čtěte dále: Elektrobus zboural další mýtus. V reálném provozu dokázal jezdit 24 hodin
Elektrobusy stály 232 milionů korun, unijní dotace činí 162 400 000 Kč, z vlastních zdrojů doplatila Arriva 69 600 000 Kč. O spolehlivé dobíjení elektrobusů během denních i nočních hodin se postará devět ultrarychlých stojanů, každý o výkonu 150 kW. Kapacita baterií činí 274 kWh pro 12metrové a 411 kWh pro kloubové autobusy. Dojezd je až 250 km. Celková kapacita baterií je 5 480 kWh.
Do kladenských ulic vyjelo 16 elektrobusů za 232 milionů korun, jde o největší jednorázové pořízení elektrobusů pro městský provoz. Nabíjí se kabelem, který je dlouhý 278 metrů a vede rovnou z elektrárny.
Polovina elektrobusů je kloubová a dokáže tak převézt větší počet cestujících než obvyklé vozy. Elektrobusy se dobíjejí v největším areálu pro dobíjení v Čechách, k dobíjení zde slouží 9 ultrarychlých stojanů, a počítá se s dalším rozšířením současné flotily elektrických vozů ve městě a okolí. Městské autobusy na Kladně provozuje společnost Arriva. Od roku 2030 by se zde mělo jezdit jen elektrickými vozy.
Arriva nakoupila 16 elektrobusů značky SOR NS electric, osm z nich je v obvyklém 12metrovém provedení, druhá polovina je v prodloužené kloubové verzi. Všech 16 elektrobusů je nízkopodlažních, vozy jsou klimatizované, mají USB nabíječky, Wi-Fi připojení, informační a kamerový systém. V létě Arriva elektrobusy testovala, aby si ověřila, kolik dokážou elektrobusy reálně najezdit kilometrů mezi jednotlivým nabíjením baterií.
Na elektrobusech je použita nová generace trakčních baterií s prodlouženou životností. Oproti předchozí generaci jsou baterie umístěny na střeše modulárně v samostatných boxech. Dále jsou vybaveny klimatizacemi s funkcí topení pomocí tepelného čerpadla. Dobíjet se mohou pomocí čtyrpólového pantografu od společnosti Schunk a pomocí kabelu.
Čtěte dále: Elektrobus zboural další mýtus. V reálném provozu dokázal jezdit 24 hodin
Elektrobusy stály 232 milionů korun, unijní dotace činí 162 400 000 Kč, z vlastních zdrojů doplatila Arriva 69 600 000 Kč. O spolehlivé dobíjení elektrobusů během denních i nočních hodin se postará devět ultrarychlých stojanů, každý o výkonu 150 kW. Kapacita baterií činí 274 kWh pro 12metrové a 411 kWh pro kloubové autobusy. Dojezd je až 250 km. Celková kapacita baterií je 5 480 kWh.