Až 8 let nebo 160 tisíc kilometrů. To jsou u dnešních elektromobilů časté hranice záruky na baterii.
TIP: Jak rychle degraduje baterie u elektromobilů?
BMW však v Evropě dosud nabízelo záruku jen na 100 tisíc ujetých kilometrů a bylo tak v tomto směru za konkurencí. Nicméně Němci zjistili, že po dlouhých šesti letech od příchodu první generace BMW i3 nedošlo k výměně žádné baterie a že vlastně vydrží déle, než u nich klesne kapacita tak, že by to bylo na uplatnění záruky.
A koneckonců ani po uplynutí záruky nedojde k tomu, že byste museli baterii měnit či vyhazovat. Životnost baterií u elektromobilů se pohybuje klidně přes 10 let.
Bavorská automobilka tedy bude nově zákazníkům v Evropě u nově pořízených modelů i3 (test) a i3s (test) přidávat záruku 8 let nebo 160 tisíc km. Klasicky dle toho, co nastane dříve. Ve Spojených státech už BMW poskytovalo záruku na baterie po ujetí 100 tisíc mil, tedy taktéž cca 160 tisíc km, takže to vlastně pro BMW není žádný krok do neznáma.
Změna pro evropské zákazníky včetně těch českých se zřejmě projeví v příštích týdnech, ovšem vztahovat se bude opravdu až pro nově pořízené vozy, nikoliv již pro stávající majitele BMW i3 a i3s. Například i na oficiálních stránkách českého zastoupení stále vidíme původní údaj s kratší zárukou na baterie.
zdroj: insideEVs
Až 8 let nebo 160 tisíc kilometrů. To jsou u dnešních elektromobilů časté hranice záruky na baterii.
TIP: Jak rychle degraduje baterie u elektromobilů?
BMW však v Evropě dosud nabízelo záruku jen na 100 tisíc ujetých kilometrů a bylo tak v tomto směru za konkurencí. Nicméně Němci zjistili, že po dlouhých šesti letech od příchodu první generace BMW i3 nedošlo k výměně žádné baterie a že vlastně vydrží déle, než u nich klesne kapacita tak, že by to bylo na uplatnění záruky.
A koneckonců ani po uplynutí záruky nedojde k tomu, že byste museli baterii měnit či vyhazovat. Životnost baterií u elektromobilů se pohybuje klidně přes 10 let.
Bavorská automobilka tedy bude nově zákazníkům v Evropě u nově pořízených modelů i3 (test) a i3s (test) přidávat záruku 8 let nebo 160 tisíc km. Klasicky dle toho, co nastane dříve. Ve Spojených státech už BMW poskytovalo záruku na baterie po ujetí 100 tisíc mil, tedy taktéž cca 160 tisíc km, takže to vlastně pro BMW není žádný krok do neznáma.
Změna pro evropské zákazníky včetně těch českých se zřejmě projeví v příštích týdnech, ovšem vztahovat se bude opravdu až pro nově pořízené vozy, nikoliv již pro stávající majitele BMW i3 a i3s. Například i na oficiálních stránkách českého zastoupení stále vidíme původní údaj s kratší zárukou na baterie.
zdroj: insideEVs