Mosgortrans, společnost provozující autobusovou a tramvajovou síť v Moskvě, oznámila, že do ulic vyjel jubilejní elektrický autobus s číslem 1 000.
Od roku 2018 to jsou přibližně tři roky od představení prvních elektrických autobusů, které nyní v Moskvě vstupují do své čtvrté sezóny. Za tu dobu přepravily autobusy s elektrickým pohonem víc než 150 milionů lidí, ujely přes 60 milionů kilometrů na 66 autobusových trasách a podle společnosti snížily množství emisí o 600 tisíc tun. Ve městě v současné době existuje víc než 168 rychlonabíjecích míst.
Moskva už dlouhou dobu nenakupuje běžné dieselové autobusy a v roce 2022 plánuje zakoupit dalších 600 bateriových elektrických autobusů a navýší tak jejich celkový počet na 1 600. Cílem do konce roku 2023 je více než 2200 elektrobusů, což představuje nákup dalších 600 vozů. V tu dobu by mělo téměř 40 % autobusového parku jezdit na elektřinu.
Čtěte také: Škoda E’CITY je nový elektrobus, který bude vozit cestující v Praze
Moskva plánuje, že do roku 2030 budou všechny autobusy bateriové nebo alespoň bezemisní, protože existuje také projekt vývoje vodíkového autobusu od firem Kamaz a Rusnano. Podle tiskového prohlášení náměstka moskevského primátora pro dopravu jsou elektrobusy pohodlné, spolehlivé a připravené k provozu v širokém rozsahu teplot od -40 °C do 40 °C.
Dle dostupných informací jsou moskevské autobusy poháněny bateriemi na bázi lithia a titanu, které poskytují relativně malý dojezd, ale lze je velmi rychle nabíjet v cílových stanicích a také jsou vhodné pro provoz ve velmi nízkých teplotách. Baterie jsou vybavené teplotním managementem, který zabraňuje jejich přehřívání v létě a podchlazení v zimním provozu.
Co byste na takové elektrobusy říkali v Česku? Oproti Rusku jich tu máme opravdu málo…
Mosgortrans, společnost provozující autobusovou a tramvajovou síť v Moskvě, oznámila, že do ulic vyjel jubilejní elektrický autobus s číslem 1 000.
Od roku 2018 to jsou přibližně tři roky od představení prvních elektrických autobusů, které nyní v Moskvě vstupují do své čtvrté sezóny. Za tu dobu přepravily autobusy s elektrickým pohonem víc než 150 milionů lidí, ujely přes 60 milionů kilometrů na 66 autobusových trasách a podle společnosti snížily množství emisí o 600 tisíc tun. Ve městě v současné době existuje víc než 168 rychlonabíjecích míst.
Moskva už dlouhou dobu nenakupuje běžné dieselové autobusy a v roce 2022 plánuje zakoupit dalších 600 bateriových elektrických autobusů a navýší tak jejich celkový počet na 1 600. Cílem do konce roku 2023 je více než 2200 elektrobusů, což představuje nákup dalších 600 vozů. V tu dobu by mělo téměř 40 % autobusového parku jezdit na elektřinu.
Čtěte také: Škoda E’CITY je nový elektrobus, který bude vozit cestující v Praze
Moskva plánuje, že do roku 2030 budou všechny autobusy bateriové nebo alespoň bezemisní, protože existuje také projekt vývoje vodíkového autobusu od firem Kamaz a Rusnano. Podle tiskového prohlášení náměstka moskevského primátora pro dopravu jsou elektrobusy pohodlné, spolehlivé a připravené k provozu v širokém rozsahu teplot od -40 °C do 40 °C.
Dle dostupných informací jsou moskevské autobusy poháněny bateriemi na bázi lithia a titanu, které poskytují relativně malý dojezd, ale lze je velmi rychle nabíjet v cílových stanicích a také jsou vhodné pro provoz ve velmi nízkých teplotách. Baterie jsou vybavené teplotním managementem, který zabraňuje jejich přehřívání v létě a podchlazení v zimním provozu.
Co byste na takové elektrobusy říkali v Česku? Oproti Rusku jich tu máme opravdu málo…