Mobilní nabíječka od SparkCharge snadno dobije vybitý elektromobil na cestách

Když dojde benzín v konvenčním autě, říká se, abyste vzali kanystr (který samozřejmě každý řidič ve svém autě vozí!) a došli na nejbližší čerpací stanici. Logické, ale prakticky si stejně raději zavoláte asistenční službu a ta vás odtáhne, stejně jako to teď chodí u elektromobilů. U nich se nyní objevuje ono jednodušší řešení podobné tomu, že si pro šťávu dojdete.

Mobilní nabíječka od SparkCharge | foto: SparkCharge

TIP: Elektromobil Hyundai Ioniq jako pojízdná dobíjecí stanice?

Jak dobít vybitý elektromobil?

Když si zavoláte asistenční službu, aby vám pomohla s vybitým elektromobilem, odveze vás třeba k nejbližší nabíjecí stanici. Bude to finančně i časově náročné. Novinkou se však stává mobilní nabíječka využívající modulární baterie, se kterou přijede asistenční služba a během klidně pouhých 15 minut vám auto nabije tak, že už dojedete sami na nejbližší nabíječku nebo ideálně rychlonabíječku.

Zatím zcela zdarma

Takové řešení teď v pilotním projektu testují dvě asistenční služby, Atlas Towing z Kalifornie a G1 Towing z Los Angeles. Nabíjet budou vybité elektromobily v okolí, a to zatím zcela zdarma. Ani v budoucnu však nelze počítat s tím, že byste se za službu nedoplatili, spíše naopak. Mobilní nabíječka má být levnější a hlavně časově výhodnější řešení, než kdyby muselo přijet odtahové vozidlo a někam vás dostat.

Nabíječka využívá modulární baterie

Zajímavé je nejen řešení, ale i samotná nabíječka. Ta je totiž modulární a je tak možné z jednotlivých bateriových modulů složit klidně i větší battery-pack, který dodá elektromobilu ještě více šťávy a také ještě rychleji. Každý bateriový modul od SparkCharge využívá články 18650 stejně jako u elektromobilů Tesla. Má kapacitu 3,5 kWh (3,2 kWh využitelných) a váží asi 22 kilogramů a k tomu ještě musíme připočíst vrchní modul s nabíjecím kabelem o hmotnosti asi 9 kilogramů.

 

Samotný základní 3,5kWh modul prodlouží dojezd o téměř 25 km, což už může leckdy postačit k tomu, aby pak elektroauto dojelo na nejbližší rychlonabíjecí stanici. Maximálně lze dát dohromady 5 bateriových modulů na sebe a to už je 17,5 kWh, které dokážou prodloužit dojezd elektromobilu o 120 km (ale ono stačí nabíjet třeba jen 15 minut pro získání potřebného dojezdu na nejbližší rychlonabíjecí stanici). Výkon nabíječky je 20 kW a lze využít Mennekes, CCS Combo, či CHAdeMO.

zdroj: SparkCharge

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Mobilní nabíječka od SparkCharge snadno dobije vybitý elektromobil na cestách

Když dojde benzín v konvenčním autě, říká se, abyste vzali kanystr (který samozřejmě každý řidič ve svém autě vozí!) a došli na nejbližší čerpací stanici. Logické, ale prakticky si stejně raději zavoláte asistenční službu a ta vás odtáhne, stejně jako to teď chodí u elektromobilů. U nich se nyní objevuje ono jednodušší řešení podobné tomu, že si pro šťávu dojdete.

Mobilní nabíječka od SparkCharge | foto: SparkCharge

TIP: Elektromobil Hyundai Ioniq jako pojízdná dobíjecí stanice?

Jak dobít vybitý elektromobil?

Když si zavoláte asistenční službu, aby vám pomohla s vybitým elektromobilem, odveze vás třeba k nejbližší nabíjecí stanici. Bude to finančně i časově náročné. Novinkou se však stává mobilní nabíječka využívající modulární baterie, se kterou přijede asistenční služba a během klidně pouhých 15 minut vám auto nabije tak, že už dojedete sami na nejbližší nabíječku nebo ideálně rychlonabíječku.

Zatím zcela zdarma

Takové řešení teď v pilotním projektu testují dvě asistenční služby, Atlas Towing z Kalifornie a G1 Towing z Los Angeles. Nabíjet budou vybité elektromobily v okolí, a to zatím zcela zdarma. Ani v budoucnu však nelze počítat s tím, že byste se za službu nedoplatili, spíše naopak. Mobilní nabíječka má být levnější a hlavně časově výhodnější řešení, než kdyby muselo přijet odtahové vozidlo a někam vás dostat.

Nabíječka využívá modulární baterie

Zajímavé je nejen řešení, ale i samotná nabíječka. Ta je totiž modulární a je tak možné z jednotlivých bateriových modulů složit klidně i větší battery-pack, který dodá elektromobilu ještě více šťávy a také ještě rychleji. Každý bateriový modul od SparkCharge využívá články 18650 stejně jako u elektromobilů Tesla. Má kapacitu 3,5 kWh (3,2 kWh využitelných) a váží asi 22 kilogramů a k tomu ještě musíme připočíst vrchní modul s nabíjecím kabelem o hmotnosti asi 9 kilogramů.

 

Samotný základní 3,5kWh modul prodlouží dojezd o téměř 25 km, což už může leckdy postačit k tomu, aby pak elektroauto dojelo na nejbližší rychlonabíjecí stanici. Maximálně lze dát dohromady 5 bateriových modulů na sebe a to už je 17,5 kWh, které dokážou prodloužit dojezd elektromobilu o 120 km (ale ono stačí nabíjet třeba jen 15 minut pro získání potřebného dojezdu na nejbližší rychlonabíjecí stanici). Výkon nabíječky je 20 kW a lze využít Mennekes, CCS Combo, či CHAdeMO.

zdroj: SparkCharge

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."