V příštím roce proběhne první ročník z plánovaného čtyřletého projektu Mistrovství světa v rallyecrossu, který pojedou elektromobily. Projekt patří pod hlavičku organizace FIA.
TIP: ECO Rally Bohemia 2019 vyhrál Audi e-tron, který by bez zrušené etapy nedojel
A že bude soutěž obzvláště pro Čechy zajímavá, naznačuje připravovaný prototyp vozu mladoboleslavské značky. Vytuněný elektromobil Škoda Fabia REX disponuje pohonem 4×4 se dvěma elektromotory a celkovým výkonem téměř 700 koní.
První závod pojede elektrická Fabia již v lednu roku 2021, půjde o tradiční rakouský Jänner rallye. Za vozem stojí rakouský tým Baumschlager Rallye & Racing (BRR) a hlavně pak taktéž rakouská firma Kreisel Electric, která je předním specialistou na poli elektromobility a technologií.
Pro první závod byla uzpůsobena baterie, se kterou činí dojezd jen 135 kilometrů. Jinak je ve specifikacích elektroauta uvedena kapacita baterie 52,65 kWh. I přesto se povedlo snížit hmotnost elektrické Fabie pod 1,3 tuny. Následné nabíjení s 250kW rychlonabíječkou (900 V) na 100 % zabere jen 18 minut a již za 10 minut je nabito více než 80 % kapacity.
zdroj: rallye-sport, thecheckeredflag
V příštím roce proběhne první ročník z plánovaného čtyřletého projektu Mistrovství světa v rallyecrossu, který pojedou elektromobily. Projekt patří pod hlavičku organizace FIA.
TIP: ECO Rally Bohemia 2019 vyhrál Audi e-tron, který by bez zrušené etapy nedojel
A že bude soutěž obzvláště pro Čechy zajímavá, naznačuje připravovaný prototyp vozu mladoboleslavské značky. Vytuněný elektromobil Škoda Fabia REX disponuje pohonem 4×4 se dvěma elektromotory a celkovým výkonem téměř 700 koní.
První závod pojede elektrická Fabia již v lednu roku 2021, půjde o tradiční rakouský Jänner rallye. Za vozem stojí rakouský tým Baumschlager Rallye & Racing (BRR) a hlavně pak taktéž rakouská firma Kreisel Electric, která je předním specialistou na poli elektromobility a technologií.
Pro první závod byla uzpůsobena baterie, se kterou činí dojezd jen 135 kilometrů. Jinak je ve specifikacích elektroauta uvedena kapacita baterie 52,65 kWh. I přesto se povedlo snížit hmotnost elektrické Fabie pod 1,3 tuny. Následné nabíjení s 250kW rychlonabíječkou (900 V) na 100 % zabere jen 18 minut a již za 10 minut je nabito více než 80 % kapacity.
zdroj: rallye-sport, thecheckeredflag