Tradiční britská značka je svými sportovně laděnými verzemi John Cooper Works poměrně známá a mezi řidiči jsou tyto úpravy opravdu oblíbené. Magazín Autocar potěší zastánce vyššího výkonu s informací, že Mini údajně pracuje na dosud nejsilnější motorizaci, která kdy pod kapotou těchto hranatých aut dřímala. Dočká se jí největší z modelů automobilky Countryman. Uhodnete, jaký bude mít výkon?
Stylový crossover britské automobilky Mini, která v současnosti spadá pod křídla koncernu BMW, čekají velké změny. Začněme základním kamenem, tedy platformou. Tou má být architektura FAAR, což značí, že se bude vyrábět spolu se sourozencem BMW řady 2 Active Tourer a připravovaným crossoverem X1 v německém Lipsku.
Tento fakt a některé uniklé fotografie ukazují, že Countryman bude také o něco větší, konkrétně o 20 centimetrů na délku, což ho zařazuje k nové konkurenci. O zákazníky se bude prát třeba s modelem RAV4 či Nissanem Qashqai, dříve mu protivníky byly třeba Toyota CH-R nebo Nissan Juke.
Čtěte také: Mini nabídne přestavbu ikonických vozů na elektromobily. Dojezd potěší, cena nikoliv
Pro takovou konstrukci je třeba pořádný motor, nemyslíte? Dle neoficiálních zdrojů přímo z útrob kanceláří automobilky Mini se připravuje zbrusu nová hybridní pohonná jednotka, která by měla kombinovat 1,5litrový benzínový tříválec, jenž bude doplňovat elektromotor o výkonu 174 koní, což znamená, že se bude jednat o dosud nejsilnější motorizaci, která kdy z výrobních linek britské společnosti sjela. Informuje o tom magazín Autocar.
Zatím se neví, zda i tato sportovně laděná verze dostane ono notoricky známé označení John Cooper Works, nicméně vedení potvrdilo, že tento emblém budou v budoucnu dostávat i elektrifikované vozy, takže tomu evidentně nic nebrání. Baterie by měla disponovat kapacitou 14,2 kWh, která zajistí dojezd 88 km plně na elektřinu.
K dispozici by prý mělo být také slabší plug-in hybridní pohonné ústrojí, které bude disponovat kombinovaným výkonem 241 koní a dvě mild-hybridní motorizace. Countryman bude podle všeho následovat BMW X1, respektive iX1 a v budoucnu nabídne plně elektrickou variantu.
Oficiální odhalení zatím nemá žádné konkrétní datum, ale předpokládá se, že by k tomu mělo dojít ještě tento rok a do výroby se nejspíš dostane v roce 2023.
Tradiční britská značka je svými sportovně laděnými verzemi John Cooper Works poměrně známá a mezi řidiči jsou tyto úpravy opravdu oblíbené. Magazín Autocar potěší zastánce vyššího výkonu s informací, že Mini údajně pracuje na dosud nejsilnější motorizaci, která kdy pod kapotou těchto hranatých aut dřímala. Dočká se jí největší z modelů automobilky Countryman. Uhodnete, jaký bude mít výkon?
Stylový crossover britské automobilky Mini, která v současnosti spadá pod křídla koncernu BMW, čekají velké změny. Začněme základním kamenem, tedy platformou. Tou má být architektura FAAR, což značí, že se bude vyrábět spolu se sourozencem BMW řady 2 Active Tourer a připravovaným crossoverem X1 v německém Lipsku.
Tento fakt a některé uniklé fotografie ukazují, že Countryman bude také o něco větší, konkrétně o 20 centimetrů na délku, což ho zařazuje k nové konkurenci. O zákazníky se bude prát třeba s modelem RAV4 či Nissanem Qashqai, dříve mu protivníky byly třeba Toyota CH-R nebo Nissan Juke.
Čtěte také: Mini nabídne přestavbu ikonických vozů na elektromobily. Dojezd potěší, cena nikoliv
Pro takovou konstrukci je třeba pořádný motor, nemyslíte? Dle neoficiálních zdrojů přímo z útrob kanceláří automobilky Mini se připravuje zbrusu nová hybridní pohonná jednotka, která by měla kombinovat 1,5litrový benzínový tříválec, jenž bude doplňovat elektromotor o výkonu 174 koní, což znamená, že se bude jednat o dosud nejsilnější motorizaci, která kdy z výrobních linek britské společnosti sjela. Informuje o tom magazín Autocar.
Zatím se neví, zda i tato sportovně laděná verze dostane ono notoricky známé označení John Cooper Works, nicméně vedení potvrdilo, že tento emblém budou v budoucnu dostávat i elektrifikované vozy, takže tomu evidentně nic nebrání. Baterie by měla disponovat kapacitou 14,2 kWh, která zajistí dojezd 88 km plně na elektřinu.
K dispozici by prý mělo být také slabší plug-in hybridní pohonné ústrojí, které bude disponovat kombinovaným výkonem 241 koní a dvě mild-hybridní motorizace. Countryman bude podle všeho následovat BMW X1, respektive iX1 a v budoucnu nabídne plně elektrickou variantu.
Oficiální odhalení zatím nemá žádné konkrétní datum, ale předpokládá se, že by k tomu mělo dojít ještě tento rok a do výroby se nejspíš dostane v roce 2023.