Mercedes hází přes palubu chystanou elektrickou platformu. Co se děje?
- Mercedes-Benz přehodnotil plán přechodu k elektromobilitě
- Značka ukončuje práci na jedné z platforem
- O elektromobily není dostatečný zájem

Před pár lety byl Mercedes-Benz plný nadšení z čistě elektrické budoucnosti, ale zatímco jeho konkurenti z elektromobility dokázali vytěžit pozitiva, Mercedes zaostává. Poptávka po elektromobilech značky je totiž za očekáváním. Budoucnost se tedy bude minimálně v dílnách této automobilky vyvíjet jinak, než se čekalo.
Mercedes ruší plánovanou elektrickou platformu
Mercedes proto podle deníku Handelsblatt ruší plánovanou platformu pro elektromobily, nebo alespoň její část. Řeč je o platformě „MB.EA“, která byla oznámena v roce 2021 se dvěma dalšími elektrickými platformami pro rok 2025. Tehdy Mercedes oznámil, že nastavil „kurz pro plně elektrický věk“. Firma prohlásila, že se do roku 2030 chce stát čistě elektrickou společností v těch oblastech, kde to bude možné a dovolí to tržní podmínky.
Plán „Electric first“ se změnil na „Electric only“ a od roku 2025 měly být všechny nové architektury čistě elektrické a společnost plánovala v roce 2025 představit tři nové elektrické architektury. Plánované portfolio Mercedesu mělo vypadat následně.
Elektrické platformy Mercedes-Benz
- Platforma MB.EA, která pokrývá všechny středně velké a velké osobní vozy a jako škálovatelný modulární systém bude elektrickým základem budoucího portfolia BEV.
- AMG.EA je elektrická platforma navržená pro špičkový výkon a zaměřená na potřeby výkonově orientovaných zákazníků Mercedes-AMG.
- VAN.EA pro novou éru elektrických dodávek a lehkých užitkových vozidel, které v budoucnu přispějí k dopravě s nulovými emisemi.

Čtěte také: Luxus něco stojí, ale tohle? Elektrický Mercedes EQS ztratí v prvním roce 50% hodnoty
Co se tedy mění?
V plánu byla také příprava osmi gigatováren na výrobu bateriových článků a automobilka pracovala na novém standardu pro řadu EQ, EQXX s dojezdem 1000+ km. Podle zdroje Mercedes neruší celou platformu MB.EA, ale pouze „MB.EA-Large“. Práce na „MB.EA-Medium“ stále pokračují. Ale verze pro luxusní třídu, jako je EQS, byla zřejmě z finančních důvodů zrušena.
Automobilka by se místo toho měla spoléhat na další vývoj platformy EVA, která se již používá pro vozy EQS a další elektromobily. Zde je pravděpodobně naplánován také přechod na 800voltovou architekturu.
Autor článku

Mám rád snad všechny nové technologie. Obzvlášť, pokud jsou určené k cestování. A když je s nimi spojený výkon, rychlost a trocha adrenalinu, jsem na vrcholu blaha. Líbí se mi heslo "Žít a nechat žít".
Mám rád snad všechny nové technologie. Obzvlášť, pokud jsou určené k cestování. A když je s nimi spojený výkon, rychlost a trocha adrenalinu, jsem na vrcholu blaha. Líbí se mi heslo "Žít a nechat žít".