Mercedes-Benz svolává na opravu nový elektrický autobus se solid-state baterií
- Mercedes-Benz eCitaro je žhavá novinka na trhu
- Ovšem kvůli riziku požáru ji výrobce Daimler rychle svolává na opravu
- Nebezpečí hrozí u celkem 30 elektrických autobusů

Světově zřejmě první vyráběný elektrický autobus vybavený novými solid-state bateriemi musí rychle na opravu. Společnost Daimler zjistila, že u nových revolučních baterií, které ji dodává firma Blue Solutions, hrozí riziko zkratu a následně tedy i požáru. Nebezpečí se týká 30 vozů.
Vypadá to, že problém u nového elektrobusu Mercedes-Benz eCitaro může být podobného rázu, jako v případě svolávky u automobilky Hyundai, u které byly vadné baterie od firmy LG Chem. Nicméně přesný problém zřejmě by mělo odhalit až podrobné vyšetřování. Podle německé automobilky nejde o větší problém.
Čtěte také: Mercedes-Benz eCitaro G je zřejmě první elektrobus se solid-state baterií
Mercedes-Benz eCitaro si umí získat pozornost
Nový Mercedes-Benz eCitaro je vybaven solid-state bateriemi, od kterých se očekávají lepší výkony než u konvenčních Li-Ion akumulátorů, ať už jde o vyšší energetickou hustotu a tedy větší kapacitu a dojezd, nebo například o bezpečnost. Jak to ale vypadá, ani solid-state bateriové články nejsou ušetřeny nepříjemným problémům tohoto rázu.
Battery-pack u elektrického autobusu značky Mercedes-Benz má kapacitu až 441 kWh, přičemž skládá se z celkem 7 modulů po 63 kWh. Dojezd nového modelu eCitaro výrobce udává na až 190 kilometrů na jedno nabití, ovšem za příznivějších podmínek to prý může být až 220 km, v zimě naopak maximálně 170 km.
Autor článku

Luboš píše o technologiích s důrazem na užitečnost pro čtenáře. Od roku 2007 publikoval přes 8 000 článků, začínal jako zakladatel magazínu Mobilizujeme.cz. V osobním životě sází na produkty od Applu a Tesly.
Luboš píše o technologiích s důrazem na užitečnost pro čtenáře. Od roku 2007 publikoval přes 8 000 článků, začínal jako zakladatel magazínu Mobilizujeme.cz. V osobním životě sází na produkty od Applu a Tesly.