Mercedes-Benz u své elektrické řady EQ vychází velmi často z konceptu s názvem EQXX. A vůbec se mu nedivíme. Koncept je neustále vyvíjen a dosahuje oslnivých výsledků. Nyní si na své konto připisuje další a velmi významný počin. Tento ultra efektivní model ujel na jedno nabití trasu dlouhou 1 200 kilometrů.
Když před pár lety Mercedes představil koncept VISION EQXX, dal si za cíl výrazně vylepšit efektivitu, se kterou budou jeho elektromobily jezdit. Ve své produktové řadě má automobilka vozy vybavené baterií o kapacitě 100 kWh, ale dojezd zatím sotva dorovná hodnoty ze spalovacích modelů. Maxima se pohybují kolem 800 kilometrů.
V modelu EQXX Mercedes testuje nové technologie, které mají posouvat hranice efektivity na vysoké úrovně. Koncept má mnoho vylepšení i pro zlepšení aerodynamiky. Aktuální podoba tak vykazuje hodnoty odporu vzduchu pouhých 0,17. V dubnu vůz podnikl testovací jízdu dojezdu přes Německo, Švýcarské Alpy, severní Itálii až na Francouzskou riviéru. Při této cestě zdolal metu jednoho tisíce ujetých kilometrů na jedno nabití.
Čtěte také: A je vymalováno! Nový Mercedes-Benz GLC už jako čistokrevný spalovák nekoupíte
Jenže už v době představení konceptu dva roky zpět Mercedes tvrdil, že vůz bude schopný ujet i o 200 kilometrů více. Po této jízdě ale raději hodnotu upravili blíže provedenému testu. Po poslední trase se Mercedes nejspíš vrátí k původní hodnotě. Kompletní data o cestě nejsou veřejnosti známá, ale automobilka se snaží docílit toho, aby takový nájezd byl dosažitelný za běžných podmínek a nebyl pouze výsadou pár jednotlivců, kteří se vyžívají v ultra efektivní jízdě přezdívanou „hypermiling“.
Trasa z Německa do Velké Británie trvala 14,5 hodiny při průměrné rychlosti 83 kilometrů za hodinu. To je hodnota srovnatelná s běžnými cestovními rychlostmi, když vezmete v úvahu jak možné kolony, zastávky, i pomalejší jízdu v zastavěných oblastech. Spousta řidičů by byla ráda, kdyby touto průměrnou rychlostí byla schopná dojet z Prahy do Brna.
Mercedes-Benz u své elektrické řady EQ vychází velmi často z konceptu s názvem EQXX. A vůbec se mu nedivíme. Koncept je neustále vyvíjen a dosahuje oslnivých výsledků. Nyní si na své konto připisuje další a velmi významný počin. Tento ultra efektivní model ujel na jedno nabití trasu dlouhou 1 200 kilometrů.
Když před pár lety Mercedes představil koncept VISION EQXX, dal si za cíl výrazně vylepšit efektivitu, se kterou budou jeho elektromobily jezdit. Ve své produktové řadě má automobilka vozy vybavené baterií o kapacitě 100 kWh, ale dojezd zatím sotva dorovná hodnoty ze spalovacích modelů. Maxima se pohybují kolem 800 kilometrů.
V modelu EQXX Mercedes testuje nové technologie, které mají posouvat hranice efektivity na vysoké úrovně. Koncept má mnoho vylepšení i pro zlepšení aerodynamiky. Aktuální podoba tak vykazuje hodnoty odporu vzduchu pouhých 0,17. V dubnu vůz podnikl testovací jízdu dojezdu přes Německo, Švýcarské Alpy, severní Itálii až na Francouzskou riviéru. Při této cestě zdolal metu jednoho tisíce ujetých kilometrů na jedno nabití.
Čtěte také: A je vymalováno! Nový Mercedes-Benz GLC už jako čistokrevný spalovák nekoupíte
Jenže už v době představení konceptu dva roky zpět Mercedes tvrdil, že vůz bude schopný ujet i o 200 kilometrů více. Po této jízdě ale raději hodnotu upravili blíže provedenému testu. Po poslední trase se Mercedes nejspíš vrátí k původní hodnotě. Kompletní data o cestě nejsou veřejnosti známá, ale automobilka se snaží docílit toho, aby takový nájezd byl dosažitelný za běžných podmínek a nebyl pouze výsadou pár jednotlivců, kteří se vyžívají v ultra efektivní jízdě přezdívanou „hypermiling“.
Trasa z Německa do Velké Británie trvala 14,5 hodiny při průměrné rychlosti 83 kilometrů za hodinu. To je hodnota srovnatelná s běžnými cestovními rychlostmi, když vezmete v úvahu jak možné kolony, zastávky, i pomalejší jízdu v zastavěných oblastech. Spousta řidičů by byla ráda, kdyby touto průměrnou rychlostí byla schopná dojet z Prahy do Brna.