Nový Mercedes-Benz EQG slibuje praktickou funkci, kterou známe z vojenské techniky

Petr Bergmann
  • Elektrický Mercedes-Benz EQG se dokáže otočit na místě
  • Prototyp vozu k tomu využívá nezávislé řízení zadních kol
  • To je u některých modelů pick-upů standard
Koncept elektromobilu Mercedes-Benz EQG
Koncept elektromobilu Mercedes-Benz EQG

Mercedes-Benz zveřejnil působivou videoukázku nového elektrického prototypu G-Wagenu, který se otáčí na místě, podobně jako tank.

Prototyp Mercedesu-Benz EQG s řízením zadních kol

Schopnost vozidla otočit se na místě o 180° byla u elektrických automobilů zpopularizována společností Rivian u modelu R1TZajímavé je, že Rivian manévru dosáhl bez použití řízení zadních kol, ale jednoduše tak, že může díky svým čtyřem motorům posílat točivý moment nezávisle na každé z kol.

Od té doby vybavuje řada výrobců elektrických automobilů své vozy řízením zadních kol. To se postupně stává nezbytnou součástí elektrických pick-upů a větších elektromobilů, aby vozidlům umožnili lepší manévrovatelnost. Automobilka GMC zahájila soutěž mezi výrobci předvedením „Crab Mode“, využívajícím řízení zadních kol na modelu Hummer EV. Od té doby představilo řízení zadních kol i několik dalších výrobců a loni je následovala i Tesla s modelem Cybertruck.

Mercedes-Benz EQG to stále umí i v terénu
Mercedes-Benz EQG to stále umí i v terénu

Čtěte také: Tudy cesta nevede! Mercedes definitivně končí s vývojem plug-in hybridů


Kdo se neotočí na pětníku, jako by nebyl

Mercedes-Benz je nyní nejnovější společností, která přináší do svých elektrických vozidel otočku, označovanou jako „Tank turn“. Je zřejmé, že pro uvedený manévr je velmi důležitý povrch, na kterém otočení probíhá. Písek otočku na místě jednak usnadňuje a také tolik neničí pneumatiky jako tvrdý povrch.

Koncept modelu Mercedes-Benz EQG představil německý výrobce v loňském roce na veletrhu IAA fanouškům značky. Přesto dosud nevíme příliš detailů, týkajících se technických specifikací, protože vůz je stále ve stádiu konceptu. Podrobnosti by měly být postupně zpřístupňovány s blížícím se termínem výroby, která je plánována na rok 2024.

Video

Sledujte nás v Google Zprávách

Autor článku

Petr Bergmann - Redaktor

Mám rád snad všechny nové technologie. Obzvlášť, pokud jsou určené k cestování. A když je s nimi spojený výkon, rychlost a trocha adrenalinu, jsem na vrcholu blaha. Líbí se mi heslo "Žít a nechat žít".


Komentáře


Nejnovější články