Elektromobil Mazda 6e – Luxusní design, dojezd až 552 km, cena 1,2 milionu

Mazda 6e | foto: Mazda

Mazda 6e | foto: Mazda

Japonská Mazda nevěnovala v uplynulých letech tolik pozornosti elektromobilům a ve své nabídce měla pouze jeden, který byl prodejně spíše zklamáním. Ale to se změnilo, protože představila moderně vypadající elektromobil Mazda 6e.

První pořádný elektromobil od Mazdy

Mazda začíná více pronikat na trh s elektromobily a představila svůj další vůz, který se bude snažit napravit reputaci po nepříliš povedeném crossoveru Mazda MX-30. Jeho nástupce však není tento elektromobil, nýbrž sedan Mazda 6, který má klasický spalovací motor.

Mazda 6e je čistokrevný elektromobil, který nabídne dvě bateriové varianty. Varianta s větší baterií nabídne maximální dojezd až 552 km. Navíc se Mazda rozhodla kompletně přepracovat interiér, který je nyní minimalistický, s minimem tlačítek a páček.

Mazda 6e zepředu | foto: Mazda

Mazda 6e zepředu | foto: Mazda

Cena

Oficiální cena zatím není stanovena, ale pravděpodobně bude začínat na 1,2 milionu korun, jelikož automobilka slíbila konkurenceschopnou cenu v rámci nejprodávanějších Tesel. Tentokrát se Mazda více zaměří na evropský trh, kde by ráda konkurovala modelům Tesla Model 3 či Model Y. Oba tyto vozy jsou suverénně nejprodávanějšími elektromobily v Evropě.

Na vůz nebudeme muset čekat dlouho, protože zamíří do prodeje už letos během léta, a ještě předtím se dozvíme oficiální cenu, pravděpodobně s několikaměsíčním předstihem. Rok 2025 tak začíná velmi zajímavě, protože Tesla možná konečně dostane schopnou konkurenci.

Mazda 6e dokonce disponuje i výsuvným spoilerem | foto: Mazda

Mazda 6e dokonce disponuje i výsuvným spoilerem | foto: Mazda

Dojezd

Mazda 6e se bude prodávat ve dvou variantách s různým dojezdem. Základní varianta bude mít baterii s kapacitou 68,8 kWh a nabídne maximální dojezd 479 km. Nabíjení bude příjemně rychlé – z 10 na 80 % se vůz dobije za 22 minut.

Varianta Long Range bude mít větší baterii s kapacitou 80 kWh a dojezd až 552 km. Kvůli větší baterii a jejímu odlišnému chemickému složení však bude nabíjení pomalejší. Z 10 na 80 % se vůz dobije za 45 minut, což je dvojnásobek času oproti základní variantě.

Specifikace

Ze specifikací lze vyzdvihnout točivý moment, který bude u obou variant 320 Nm, a maximální rychlost 175 km/h. Zrychlení se bude mírně lišit – základní varianta dosáhne 100 km/h za 7,6 sekundy, zatímco Long Range bude o 0,2 sekundy pomalejší.

Výkon se také liší – základní verze má 190 kW, zatímco Long Range nabídne 180 kW. Vůz má délku 4,9 metru a rozvor 2 895 mm. K dispozici je pouze jeden druh karoserie, a to pětimístný liftback. Navíc má Mazda 6e poměrně prostorný kufr s kapacitou 330 litrů.

Interiér vozu Mazda 6e působí velmi moderně a zároveň luxusně | foto: Mazda

Interiér vozu Mazda 6e působí velmi moderně a zároveň luxusně | foto: Mazda

Design a interiér

Trendem moderních elektromobilů je minimalizace počtu tlačítek a přepínačů, což Mazda následuje. Vůz bude vybaven velkou centrální obrazovkou o velikosti 14,6 palců, doplněnou dalším 10,2palcovým displejem pro funkce palubní desky. Přes centrální obrazovku bude možné ovládat vše od světel až po klimatizaci.

Interiér jako celek působí velmi luxusně a zároveň minimalisticky – moderní elektromobil, jak se sluší a patří. Na střeše se dokonce nachází panoramatické okno, které dodává kabině vzdušnost.

V přední masce vozu nalezneme úzká LED světla a rámeček samotné masky je osvětlený. Na zadní straně se nachází další LED světla, tentokrát po celé šířce, a najdeme zde i výsuvný spoiler, který lze ovládat skrze centrální obrazovku. Příjemným detailem jsou i zapuštěné kliky.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Elektromobil Mazda 6e – Luxusní design, dojezd až 552 km, cena 1,2 milionu

Mazda 6e | foto: Mazda

Mazda 6e | foto: Mazda

Japonská Mazda nevěnovala v uplynulých letech tolik pozornosti elektromobilům a ve své nabídce měla pouze jeden, který byl prodejně spíše zklamáním. Ale to se změnilo, protože představila moderně vypadající elektromobil Mazda 6e.

První pořádný elektromobil od Mazdy

Mazda začíná více pronikat na trh s elektromobily a představila svůj další vůz, který se bude snažit napravit reputaci po nepříliš povedeném crossoveru Mazda MX-30. Jeho nástupce však není tento elektromobil, nýbrž sedan Mazda 6, který má klasický spalovací motor.

Mazda 6e je čistokrevný elektromobil, který nabídne dvě bateriové varianty. Varianta s větší baterií nabídne maximální dojezd až 552 km. Navíc se Mazda rozhodla kompletně přepracovat interiér, který je nyní minimalistický, s minimem tlačítek a páček.

Mazda 6e zepředu | foto: Mazda

Mazda 6e zepředu | foto: Mazda

Cena

Oficiální cena zatím není stanovena, ale pravděpodobně bude začínat na 1,2 milionu korun, jelikož automobilka slíbila konkurenceschopnou cenu v rámci nejprodávanějších Tesel. Tentokrát se Mazda více zaměří na evropský trh, kde by ráda konkurovala modelům Tesla Model 3 či Model Y. Oba tyto vozy jsou suverénně nejprodávanějšími elektromobily v Evropě.

Na vůz nebudeme muset čekat dlouho, protože zamíří do prodeje už letos během léta, a ještě předtím se dozvíme oficiální cenu, pravděpodobně s několikaměsíčním předstihem. Rok 2025 tak začíná velmi zajímavě, protože Tesla možná konečně dostane schopnou konkurenci.

Mazda 6e dokonce disponuje i výsuvným spoilerem | foto: Mazda

Mazda 6e dokonce disponuje i výsuvným spoilerem | foto: Mazda

Dojezd

Mazda 6e se bude prodávat ve dvou variantách s různým dojezdem. Základní varianta bude mít baterii s kapacitou 68,8 kWh a nabídne maximální dojezd 479 km. Nabíjení bude příjemně rychlé – z 10 na 80 % se vůz dobije za 22 minut.

Varianta Long Range bude mít větší baterii s kapacitou 80 kWh a dojezd až 552 km. Kvůli větší baterii a jejímu odlišnému chemickému složení však bude nabíjení pomalejší. Z 10 na 80 % se vůz dobije za 45 minut, což je dvojnásobek času oproti základní variantě.

Specifikace

Ze specifikací lze vyzdvihnout točivý moment, který bude u obou variant 320 Nm, a maximální rychlost 175 km/h. Zrychlení se bude mírně lišit – základní varianta dosáhne 100 km/h za 7,6 sekundy, zatímco Long Range bude o 0,2 sekundy pomalejší.

Výkon se také liší – základní verze má 190 kW, zatímco Long Range nabídne 180 kW. Vůz má délku 4,9 metru a rozvor 2 895 mm. K dispozici je pouze jeden druh karoserie, a to pětimístný liftback. Navíc má Mazda 6e poměrně prostorný kufr s kapacitou 330 litrů.

Interiér vozu Mazda 6e působí velmi moderně a zároveň luxusně | foto: Mazda

Interiér vozu Mazda 6e působí velmi moderně a zároveň luxusně | foto: Mazda

Design a interiér

Trendem moderních elektromobilů je minimalizace počtu tlačítek a přepínačů, což Mazda následuje. Vůz bude vybaven velkou centrální obrazovkou o velikosti 14,6 palců, doplněnou dalším 10,2palcovým displejem pro funkce palubní desky. Přes centrální obrazovku bude možné ovládat vše od světel až po klimatizaci.

Interiér jako celek působí velmi luxusně a zároveň minimalisticky – moderní elektromobil, jak se sluší a patří. Na střeše se dokonce nachází panoramatické okno, které dodává kabině vzdušnost.

V přední masce vozu nalezneme úzká LED světla a rámeček samotné masky je osvětlený. Na zadní straně se nachází další LED světla, tentokrát po celé šířce, a najdeme zde i výsuvný spoiler, který lze ovládat skrze centrální obrazovku. Příjemným detailem jsou i zapuštěné kliky.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."