Japonská Mazda nevěnovala v uplynulých letech tolik pozornosti elektromobilům a ve své nabídce měla pouze jeden, který byl prodejně spíše zklamáním. Ale to se změnilo, protože představila moderně vypadající elektromobil Mazda 6e.
Mazda začíná více pronikat na trh s elektromobily a představila svůj další vůz, který se bude snažit napravit reputaci po nepříliš povedeném crossoveru Mazda MX-30. Jeho nástupce však není tento elektromobil, nýbrž sedan Mazda 6, který má klasický spalovací motor.
Mazda 6e je čistokrevný elektromobil, který nabídne dvě bateriové varianty. Varianta s větší baterií nabídne maximální dojezd až 552 km. Navíc se Mazda rozhodla kompletně přepracovat interiér, který je nyní minimalistický, s minimem tlačítek a páček.
Oficiální cena zatím není stanovena, ale pravděpodobně bude začínat na 1,2 milionu korun, jelikož automobilka slíbila konkurenceschopnou cenu v rámci nejprodávanějších Tesel. Tentokrát se Mazda více zaměří na evropský trh, kde by ráda konkurovala modelům Tesla Model 3 či Model Y. Oba tyto vozy jsou suverénně nejprodávanějšími elektromobily v Evropě.
Na vůz nebudeme muset čekat dlouho, protože zamíří do prodeje už letos během léta, a ještě předtím se dozvíme oficiální cenu, pravděpodobně s několikaměsíčním předstihem. Rok 2025 tak začíná velmi zajímavě, protože Tesla možná konečně dostane schopnou konkurenci.
Mazda 6e se bude prodávat ve dvou variantách s různým dojezdem. Základní varianta bude mít baterii s kapacitou 68,8 kWh a nabídne maximální dojezd 479 km. Nabíjení bude příjemně rychlé – z 10 na 80 % se vůz dobije za 22 minut.
Varianta Long Range bude mít větší baterii s kapacitou 80 kWh a dojezd až 552 km. Kvůli větší baterii a jejímu odlišnému chemickému složení však bude nabíjení pomalejší. Z 10 na 80 % se vůz dobije za 45 minut, což je dvojnásobek času oproti základní variantě.
Ze specifikací lze vyzdvihnout točivý moment, který bude u obou variant 320 Nm, a maximální rychlost 175 km/h. Zrychlení se bude mírně lišit – základní varianta dosáhne 100 km/h za 7,6 sekundy, zatímco Long Range bude o 0,2 sekundy pomalejší.
Výkon se také liší – základní verze má 190 kW, zatímco Long Range nabídne 180 kW. Vůz má délku 4,9 metru a rozvor 2 895 mm. K dispozici je pouze jeden druh karoserie, a to pětimístný liftback. Navíc má Mazda 6e poměrně prostorný kufr s kapacitou 330 litrů.
Trendem moderních elektromobilů je minimalizace počtu tlačítek a přepínačů, což Mazda následuje. Vůz bude vybaven velkou centrální obrazovkou o velikosti 14,6 palců, doplněnou dalším 10,2palcovým displejem pro funkce palubní desky. Přes centrální obrazovku bude možné ovládat vše od světel až po klimatizaci.
Interiér jako celek působí velmi luxusně a zároveň minimalisticky – moderní elektromobil, jak se sluší a patří. Na střeše se dokonce nachází panoramatické okno, které dodává kabině vzdušnost.
V přední masce vozu nalezneme úzká LED světla a rámeček samotné masky je osvětlený. Na zadní straně se nachází další LED světla, tentokrát po celé šířce, a najdeme zde i výsuvný spoiler, který lze ovládat skrze centrální obrazovku. Příjemným detailem jsou i zapuštěné kliky.
Japonská Mazda nevěnovala v uplynulých letech tolik pozornosti elektromobilům a ve své nabídce měla pouze jeden, který byl prodejně spíše zklamáním. Ale to se změnilo, protože představila moderně vypadající elektromobil Mazda 6e.
Mazda začíná více pronikat na trh s elektromobily a představila svůj další vůz, který se bude snažit napravit reputaci po nepříliš povedeném crossoveru Mazda MX-30. Jeho nástupce však není tento elektromobil, nýbrž sedan Mazda 6, který má klasický spalovací motor.
Mazda 6e je čistokrevný elektromobil, který nabídne dvě bateriové varianty. Varianta s větší baterií nabídne maximální dojezd až 552 km. Navíc se Mazda rozhodla kompletně přepracovat interiér, který je nyní minimalistický, s minimem tlačítek a páček.
Oficiální cena zatím není stanovena, ale pravděpodobně bude začínat na 1,2 milionu korun, jelikož automobilka slíbila konkurenceschopnou cenu v rámci nejprodávanějších Tesel. Tentokrát se Mazda více zaměří na evropský trh, kde by ráda konkurovala modelům Tesla Model 3 či Model Y. Oba tyto vozy jsou suverénně nejprodávanějšími elektromobily v Evropě.
Na vůz nebudeme muset čekat dlouho, protože zamíří do prodeje už letos během léta, a ještě předtím se dozvíme oficiální cenu, pravděpodobně s několikaměsíčním předstihem. Rok 2025 tak začíná velmi zajímavě, protože Tesla možná konečně dostane schopnou konkurenci.
Mazda 6e se bude prodávat ve dvou variantách s různým dojezdem. Základní varianta bude mít baterii s kapacitou 68,8 kWh a nabídne maximální dojezd 479 km. Nabíjení bude příjemně rychlé – z 10 na 80 % se vůz dobije za 22 minut.
Varianta Long Range bude mít větší baterii s kapacitou 80 kWh a dojezd až 552 km. Kvůli větší baterii a jejímu odlišnému chemickému složení však bude nabíjení pomalejší. Z 10 na 80 % se vůz dobije za 45 minut, což je dvojnásobek času oproti základní variantě.
Ze specifikací lze vyzdvihnout točivý moment, který bude u obou variant 320 Nm, a maximální rychlost 175 km/h. Zrychlení se bude mírně lišit – základní varianta dosáhne 100 km/h za 7,6 sekundy, zatímco Long Range bude o 0,2 sekundy pomalejší.
Výkon se také liší – základní verze má 190 kW, zatímco Long Range nabídne 180 kW. Vůz má délku 4,9 metru a rozvor 2 895 mm. K dispozici je pouze jeden druh karoserie, a to pětimístný liftback. Navíc má Mazda 6e poměrně prostorný kufr s kapacitou 330 litrů.
Trendem moderních elektromobilů je minimalizace počtu tlačítek a přepínačů, což Mazda následuje. Vůz bude vybaven velkou centrální obrazovkou o velikosti 14,6 palců, doplněnou dalším 10,2palcovým displejem pro funkce palubní desky. Přes centrální obrazovku bude možné ovládat vše od světel až po klimatizaci.
Interiér jako celek působí velmi luxusně a zároveň minimalisticky – moderní elektromobil, jak se sluší a patří. Na střeše se dokonce nachází panoramatické okno, které dodává kabině vzdušnost.
V přední masce vozu nalezneme úzká LED světla a rámeček samotné masky je osvětlený. Na zadní straně se nachází další LED světla, tentokrát po celé šířce, a najdeme zde i výsuvný spoiler, který lze ovládat skrze centrální obrazovku. Příjemným detailem jsou i zapuštěné kliky.