Losí test s nečekaným výsledkem? Mercedes EQE si vedl lépe, než dražší EQS
- Mercedes EQE prošel losím testem
- Testovací dráhu dokázal projet rychlostí 74 km/h
- Tím překvapivě překonal o něco dražší sesterský model EQS

Německý automobilový výrobce Mercedes-Benz nedávno představil svůj nový model elektromobilu, EQE. Automobil podstoupil testy, včetně tzv. losího testu pro ověření jeho schopnosti vyhnout se srážce s velkými překážkami na silnici, původně losem v severským zemích.
Mercedes EQE v losím testu
Nový Mercedes EQE se v losím testu serveru km77 ukázal jako velmi úspěšný. Test byl proveden s rychlostí 74 km/h a vůz se rychle a bezpečně vyhnul překážce. Elektromobil se ukázal jako snadno ovladatelný a stabilní, a řidič tak byl schopen rychle a účinně reagovat na situaci.
Jistě zajímavé je v tomto ohledu srovnání dvou sourozenců, tedy modelů EQS a EQE. Zatímco nový Mercedes EQE zvládl losí test rychlostí 74 km/h, již nějakou dobu na trhu prodávaný Mercedes EQS, který je o více než milion dražší v základní výbavě, pak dosáhla maximální rychlosti o něco nižší, 72 km/h.
Čtěte také: U Mercedesu EQS hrozí upadnutí zpětných zrcátek, může to mít fatální následky
Elektromobily jsou bezpečnější, než spalovací auta
V losím testu dosahují lepších výsledků (vyšších rychlostí) s úspěšným projetím dráhy mezi kuželi obecně elektromobily, což je dáno především nízko posazeným těžištěm a z toho vyplývající lepší ovladatelností. Na druhou stranu, vyšší hmotnost aut na baterky hraje proti nim ve srovnání se spalovacími auty.
Nejlepší z nejlepších zůstávají v této disciplíně Tesly, které projely trať rychlostí i přes 80 km/h, ale obecně je výsledek kolem 75 km/h velice dobrý a znamená jednu z nejlepších bezpečností v tomto ohledu.
Mercedes EQE 350 tedy může uklidnit své případné zákazníky a odškrtnout si další kolonku. Kromě bezpečnosti (ke které ještě přispívají pokročilé asistenční systémy) se chlubí vysokým výkonem téměř 300 koní, či dojezdem až 580 kilometrů na jedno nabití.
Autor článku

Luboš píše o technologiích s důrazem na užitečnost pro čtenáře. Od roku 2007 publikoval přes 8 000 článků, začínal jako zakladatel magazínu Mobilizujeme.cz. V osobním životě sází na produkty od Applu a Tesly.
Luboš píše o technologiích s důrazem na užitečnost pro čtenáře. Od roku 2007 publikoval přes 8 000 článků, začínal jako zakladatel magazínu Mobilizujeme.cz. V osobním životě sází na produkty od Applu a Tesly.