Lithium-sírové baterie (Li-S) nejsou novým vynálezem, ale díky novému objevu jsou teď mnohem blíže ke komercializaci a nasazení v běžných produktech.
Jejich zásadní výhodou je vyšší energetická hustota – už jsme slyšeli o elektromobilech s dojezdem až 2000 km na jedno nabití – a především také nižší výrobní cena – která by zase znamenala dosažení nejen cenové parity mezi výrobou spalovacích a čistě elektrických aut, ale dokonce levnější výrobu elektromobilů než spalováku. A to by byla naprostá revoluce!
Nevýhodou baterií s lithiem a sírou je ovšem rychlejší degradace, která vede ke kratší životnosti. A to je naopak zásadní problém, který brání v nasazení nových akumulátorů do produktů.
Vědci z Vědeckotechnického institutu ve městě Gwangju v Jižní Koreji dle veřejně publikované odborné studie nyní objevili schopnost nového katalyzátorového materiálu, který dokáže výrazně zlepšit životnost lithium-sírových baterií, což jim dává velký komerční potenciál.
Profesor Jaeyoung Lee, který je vedoucím studie, uvádí, že vylepšené Li-S baterie využívají navíc vrstvu oxalátu kobaltnatého na sirné katodě. Jde o materiál, který se vyrábí v procesu recyklace běžných lithium-iontových baterií. Upgrade akumulátoru prý snižuje degradaci anody, čímž se zvyšuje životnost, výkon, i kapacita baterie.
Čtěte také: Australská firma tvrdí, že s jejich Li-S bateriemi ujedou elektromobily přes 2 000 km
Předpokládá se, že nové Li-S baterie by se mohly používat nejen při skladování energie, ale mají také přispět k revoluci v dopravě – nasazení se hodí v elektromobilech, elektrobusech, ale i v elektrických letadlech či nákladních vozech či lokomotivách. Tak uvidíme, nakolik půjde opravdu o slibovanou revoluci a nakolik jen o další úžasný objev, který zůstane jen slibem. Ve hře jsou stejně tak bezkobaltové baterie či solid-state baterie. Co myslíte vy?
Lithium-sírové baterie (Li-S) nejsou novým vynálezem, ale díky novému objevu jsou teď mnohem blíže ke komercializaci a nasazení v běžných produktech.
Jejich zásadní výhodou je vyšší energetická hustota – už jsme slyšeli o elektromobilech s dojezdem až 2000 km na jedno nabití – a především také nižší výrobní cena – která by zase znamenala dosažení nejen cenové parity mezi výrobou spalovacích a čistě elektrických aut, ale dokonce levnější výrobu elektromobilů než spalováku. A to by byla naprostá revoluce!
Nevýhodou baterií s lithiem a sírou je ovšem rychlejší degradace, která vede ke kratší životnosti. A to je naopak zásadní problém, který brání v nasazení nových akumulátorů do produktů.
Vědci z Vědeckotechnického institutu ve městě Gwangju v Jižní Koreji dle veřejně publikované odborné studie nyní objevili schopnost nového katalyzátorového materiálu, který dokáže výrazně zlepšit životnost lithium-sírových baterií, což jim dává velký komerční potenciál.
Profesor Jaeyoung Lee, který je vedoucím studie, uvádí, že vylepšené Li-S baterie využívají navíc vrstvu oxalátu kobaltnatého na sirné katodě. Jde o materiál, který se vyrábí v procesu recyklace běžných lithium-iontových baterií. Upgrade akumulátoru prý snižuje degradaci anody, čímž se zvyšuje životnost, výkon, i kapacita baterie.
Čtěte také: Australská firma tvrdí, že s jejich Li-S bateriemi ujedou elektromobily přes 2 000 km
Předpokládá se, že nové Li-S baterie by se mohly používat nejen při skladování energie, ale mají také přispět k revoluci v dopravě – nasazení se hodí v elektromobilech, elektrobusech, ale i v elektrických letadlech či nákladních vozech či lokomotivách. Tak uvidíme, nakolik půjde opravdu o slibovanou revoluci a nakolik jen o další úžasný objev, který zůstane jen slibem. Ve hře jsou stejně tak bezkobaltové baterie či solid-state baterie. Co myslíte vy?