Lidl začíná přecházet na elektrickou flotilu. Využije 100 % obnovitelné energie

Diana Křížová
Nabíjení elektromobilu Renault na veřejné nabíjecí stanici PRE | foto: Renault
Nabíjení elektromobilu Renault na veřejné nabíjecí stanici PRE | foto: Renault

Lidl přejde v Belgii a Lucembursku do roku 2030 na elektrická auta. Firma buduje síť nabíječek a cílí na uhlíkovou neutralitu v rámci celé flotily do roku 2030.

Lidl směřuje k elektrifikaci své flotily

Lidl se rozhodl přejít na čistě elektrická služební vozidla v Belgii a Lucembursku do roku 2030. Tento krok je součástí širší strategie, která má firmu přiblížit k cíli dosažení uhlíkové neutrality do roku 2050.

První elektromobily budou zařazeny do provozu už letos na podzim. Již od dubna testuje vybraná skupina zaměstnanců různé modely, aby se ověřil jejich výkon, pohodlí a dojezdová vzdálenost. Dosavadní reakce byly pozitivní.

Lidl si dal záležet na tom, aby přechod na elektromobilitu nebyl jen kosmetickou změnou. Od roku 2016 investuje do nabíjecí infrastruktury a dnes nabízí stovky veřejných i zaměstnaneckých nabíjecích stanic.

DS3 Crossback E-Tense u nabíječky Lidl | foto: Zdeněk Buček
DS3 Crossback E-Tense u nabíječky Lidl | foto: Zdeněk Buček

Síť nabíječek roste spolu s ekologickými ambicemi

Na parkovištích prodejen v Belgii a Lucembursku je aktuálně více než 500 veřejných nabíjecích bodů. Pro své zaměstnance má firma dalších 150 stanic u centrály a regionálních kanceláří.

Všechny tyto nabíječky využívají výhradně elektřinu z obnovitelných zdrojů. Lidl tím zajišťuje, že i samotný proces dobíjení nezvyšuje ekologickou stopu. To je důležitý prvek jejich udržitelného přístupu.

Kromě toho provozuje Lidl i samostatnou veřejnou síť s více než 400 nabíjecími místy. Tato síť slouží zákazníkům i širší veřejnosti, což posiluje firmu jako lídra v oblasti udržitelné dopravy.

Nabíjení elektromobilu u Lidlu | foto: Zdeněk Buček
Nabíjení elektromobilu u Lidlu | foto: Zdeněk Buček

Snížení emisí i mimo vlastní provoz

Lidl se nezaměřuje jen na vlastní vozidla. Do roku 2034 chce firma snížit emise z oblasti zemědělství a využívání půdy o více než 42 procent. Cíle se týkají i průmyslu a energetiky.

Zajímavostí je, že více než 90 % celkových emisí Lidlu vzniká v rámci dodavatelského řetězce. I proto společnost úzce spolupracuje se svými dodavateli na stanovení a plnění ekologických cílů.

Cíle Lidlu v oblasti emisí byly schváleny iniciativou Science Based Targets Initiative. To potvrzuje, že jejich plány nejsou jen marketingovým trikem, ale skutečně směřují ke klimatické odpovědnosti.

Zdroje:

  • autorský text / Elektrickevozy.cz
  • Lidl

Autor článku

Diana Křížová - Redaktor

Diana kombinuje vědecký základ z potravinářské chemie s vášní pro udržitelnou energii a moderní dopravu. Zajímá se o technologie, které dnes působí jako sci-fi, ale brzy změní náš každodenní život.


Komentáře


Nejnovější články