Nabíjení u Lidlu zdražilo. Stojí víc než na Tesla Superchargerech, přitom je pomalejší

Luboš Srb
DS3 Crossback E-Tense u nabíječky Lidl | foto: Zdeněk Buček
DS3 Crossback E-Tense u nabíječky Lidl | foto: Zdeněk Buček

Lidl už není oblíbenou destinací elektromobilistů. Nabíjení u jeho prodejen v Česku je teď dražší, než na mnohem rychlejších Superchargerech od Tesly.

Na nabíječky Lidlu už jen omylem?

Populární prodejce potravin, ale i mnoha šikovných věcí do domácnosti, či na zahradu byl před lety jednoznačně nejoblíbenějším cílem elektromobilistů. U Lidl prodejen se totiž dalo nabíjet zcela zdarma i bez jakéhokoliv omezení.

Jenže doba se mění a jsou to právě veřejné nabíječky u prodejen Lidl, na kterých moc elektromobilů nejspíš neuvidíte. Důvodem je totiž nekonkurenceschopná cena společně s nižším výkonem nabíjení.

Změna cen za nabíjení

Aktuálně po zdražení vyjde u prodejen Lidl v Česku rychlé nabíjení přes DC kabel (výkon max. 50 kW) na 11 Kč/kWh a v případě AC nabíjení pak 8,50 Kč/kWh (výkon max. 43 kW, ale pro 99 % elektroaut jen 11 kW).

Pro srovnání, cena je teď vyšší než u mnohonásobně rychlejších nabíječek Tesla Supercharger, které umožňují nabíjení výkonem až 250 kW a zde zaplatíte v případě aut od Tesly 10 Kč/kWh v době mimo špičku, resp. 10,90 či 11,20 Kč/kWh ve špičce. I u Tesly se ale zdražovalo, a to o 50, či 70 haléřů.

Nabíjení elektromobilu | foto: Zdeněk Buček
Nabíjení elektromobilu | foto: Zdeněk Buček

Nabíjejte pomalu a nejlépe doma

Ceny za nabíjení elektromobilů v Česku bohužel nejsou v případě veřejných stanic zrovna nejvýhodnější a v extrémních případech můžete zaplatit dokonce více peněz při přepočtu na kilometr u elektromobilů než u spalovacích aut.

Běžně ale majitel elektromobilu dobíjí převážně doma, či na veřejných AC nabíječkách, které stojí kolem 8 korun za kilowatthodinu, ale dá se pořídit i lepší tarif. A pak zaplatíte jen zlomek ceny za kilometr oproti benzínu.

Rychlonabíjecí stanice slouží primárně pro dobíjení na delších cestách, kde ušetří spoustu času. Například u 150kW nabíječkách, které už jsou dnes standardem, stačí jen 15 až 20 minut pro získání stovek kilometrů dojezdu.

Sledujte nás v Google Zprávách

Autor článku

Luboš Srb - Šéfredaktor

Technologie mě fascinují natolik, že jsem založil weby Mobilizujeme.cz, Elektrickevozy.cz a Inteligentnisvet.cz. Rád píši o všem, co má přínos pro čtenáře. Již od roku 2007, skrze více než 8 000 článků. Používám produkty od Applu a Tesly.


Komentáře


Nejnovější články