Levný elektromobil z Číny může být hit roku. Stojí málo a má nový typ baterie

Matouš Vrchota
Modernizovaný model MG4 | foto: MG
Modernizovaný model MG4 | foto: MG

Elektromobil s novým typem baterie za nízkou cenu? Nové MG4 se semi-solid state baterií slibuje menší revoluci nejen po technologické, ale i cenové stránce.

Starý známý s tajnou zbraní v podvozku

Nové elektrické MG4 se již brzy dostane na globální trh a nabídne ochutnávku toho, co nás snad již brzy bude čekat u většiny elektromobilů. Výrobce totiž začne do omlazeného modelu instalovat semi-solid state baterie. Ty mají obsahovat pouze 5 procent tekutého elektrolytu. Už první generace dokázala, že lze městský elektromobil udělat levnější, nyní bude i znatelně líp vybavený.

Podle čínské metodiky CLTC urazí vůz na jedno nabití až 537 km. Víme, že evropské hodnoty se od těchto hodnot často odlišují, bude ale zajímavé sledovat, jak tomu bude v případě nové technologie baterií. Ta disponuje energetickou hustotou 180 Wh/kg. I ve zhoršených teplotních podmínkách (-7 stupňů Celsia) vykazuje o 13,8 procenta lepší výkon než jí nejbližší technologie LFP.

Nejspíše vás napadne, jak nová technologie ovlivní pořizovací cenu. Vedení ale míří opačným směrem a vůz chce udělat dostupnější než kdy předtím. Na domácím trhu se chce postavit velmi oblíbenému BYD Dolphin, který se nabízí již od 11 tisíc dolarů (230 tisíc korun). Při nejvyšší konfiguraci pak umí navýšit částku až k 16 tisícům (335 000 Kč). Je bohužel více než jasné, že za tyto ceny MG4 na žádném jiném trhu neuvidíme. BYD je sice nepatrně menší, nachází se ale ve stejné kategorii.

Modernizovaný model MG4 zezadu | foto: MG
Modernizovaný model MG4 zezadu | foto: MG

Čtěte také: Yangwang vs Bentley? Číňané už si v Evropě brousí zuby i na prémiové značky

Kvalitnější baterie za stejnou cenu?

Pokud bychom ale porovnali českou cenu konkurenta, dostaneme se na částku 739 tisíc korun, což je velmi blízko tomu, za jakou cenu se u nás prodává i původní první generace MG. Standardně bude vůz dodávaný s pohonem zadní nápravy o výkonu 120 kW. Energii bude uchovávat 70 kWh v novém typu baterie.

Velký kus práce nechalo MG i ve vývoji nového palubního prostředí. Nový infotainment a digitální management vozu využívá platformu, kterou MG vyvinulo společně s místním výrobcem mobilních telefonů Oppo. Pokud vám název nic neříká, napovíme, že značka spadá do stejné skupiny jako oblíbené sesterské značka OnePlus nebo Vivo.

V Číně již nové MG4 pomalu sjíždí z výrobních linek, k zahájení výroby došlo 14 června. Své kapacity vozu propůjčila mateřská společnost SAIC v závodě v Nanjingu. Světová premiéra proběhne 5. srpna.

Zdroj: CarNewsChina


Autor článku

Matouš Vrchota - Redaktor

Matouš se zajímá o moderní technologie, zejména v oblasti automotive. Baví ho vše digitální, ideálně s Androidem. Ve volném čase se věnuje úpravám rodinného vozového parku nebo vyráží na kole.


Komentáře


Nejnovější články