Legendární žihadlo Kia Stinger na baterky? Tohle může být hodně zajímavé

  • Kia údajně zvažuje vzkříšení sportovního sedanu Stinger
  • Návrat ke spalovacímu motoru se však nekoná
  • Nový Stinger by měl čistě elektrický pohon
Kia Stinger Tribute Edition | foto: Kia

Kia Stinger Tribute Edition | foto: Kia

Jihokorejská Kia sice už před dvěma lety poslala v rámci elektrifikace své řady do důchodu legendární sportovní sedan Stinger, v srdcích mnoha fanoušku však stále zůstává. To platí i o lidech v Kia, včetně prezidenta společnosti Ho-sung Songa, který nedávno potvrdil, že reinkarnovaný plně elektrický Stinger je ve fázi studie.

Výjimečný, ale prodejně žádná sláva

Kia Stinger byl sportovní sedan, jaký bychom spíše čekali od některé německé značky než od jihokorejské automobilky. O pohon se postaral 3,3litrový motor V6 s dvojitým turbodmychadlem o výkonu 368 koní, který všechnu tu sílu poslal na zadní kola. Svým ostrým ovládáním a jízdními vlastnostmi si vysloužil nejen nadšené recenze, ale získal si i řadu fanoušků.

Navzdory všem svým přednostem však nikdy nedosáhl mimořádných prodejních čísel. Koneckonců byl to sedan ve světě, který miluje SUV. Navíc se musel potýkat se silnou konkurencí luxusních německých protějšků od Audi nebo BMW. Není proto divu, že ho automobilka s klidem obětovala a v nabídce nahradila elektrickým modelem EV6 GT.

Velké úspěchy s novými výkonnými modely, jako je Ioniq 5 N nebo koncept N Vision 74, které slaví sesterská automobilka Hyundai, však nyní přiměly šéfa Kia lámat si hlavu, jak by mohli také proniknout na tento trh. Kromě zákazníků, kteří berou elektromobily téměř jako spotřebič a rozhodují se extrémně prakticky, je zde i velká skupina čistě emocionálních nákupů.

Interiér Kia Stinger Tribute Edition

Interiér Kia Stinger Tribute Edition | foto: Kia


Čtěte také: Číňanům nevadí ani 100% cla. Elektromobily mají i tak levnější než ostatní


Kia má velké dilema

Už původní Stinger byl velmi emotivním vozem, který vyžadoval speciálního kupce. Kia už dokázala u modelu EV6 GT, že dokáže postavit přesvědčivý sportovní elektromobil. Největší otázkou však je, zda bude případný elektrický Stinger vyvolávat stejně silné emoce, jako když byl poháněný svým twin-turbo V6.

Pokud by byla reinkarnace Stingeru příliš krotká, riskuje Kia nejen posměch, ale i zaručený finanční propadák. Na druhou stranu, pokud postaví skutečně výkonný elektromobil po vzoru originálu, musí nejen přesvědčit kupující, že ho elektrická verze předčí, ale současně je přesvědčit, aby si ho tentokrát skutečně koupili.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Legendární žihadlo Kia Stinger na baterky? Tohle může být hodně zajímavé

  • Kia údajně zvažuje vzkříšení sportovního sedanu Stinger
  • Návrat ke spalovacímu motoru se však nekoná
  • Nový Stinger by měl čistě elektrický pohon
Kia Stinger Tribute Edition | foto: Kia

Kia Stinger Tribute Edition | foto: Kia

Jihokorejská Kia sice už před dvěma lety poslala v rámci elektrifikace své řady do důchodu legendární sportovní sedan Stinger, v srdcích mnoha fanoušku však stále zůstává. To platí i o lidech v Kia, včetně prezidenta společnosti Ho-sung Songa, který nedávno potvrdil, že reinkarnovaný plně elektrický Stinger je ve fázi studie.

Výjimečný, ale prodejně žádná sláva

Kia Stinger byl sportovní sedan, jaký bychom spíše čekali od některé německé značky než od jihokorejské automobilky. O pohon se postaral 3,3litrový motor V6 s dvojitým turbodmychadlem o výkonu 368 koní, který všechnu tu sílu poslal na zadní kola. Svým ostrým ovládáním a jízdními vlastnostmi si vysloužil nejen nadšené recenze, ale získal si i řadu fanoušků.

Navzdory všem svým přednostem však nikdy nedosáhl mimořádných prodejních čísel. Koneckonců byl to sedan ve světě, který miluje SUV. Navíc se musel potýkat se silnou konkurencí luxusních německých protějšků od Audi nebo BMW. Není proto divu, že ho automobilka s klidem obětovala a v nabídce nahradila elektrickým modelem EV6 GT.

Velké úspěchy s novými výkonnými modely, jako je Ioniq 5 N nebo koncept N Vision 74, které slaví sesterská automobilka Hyundai, však nyní přiměly šéfa Kia lámat si hlavu, jak by mohli také proniknout na tento trh. Kromě zákazníků, kteří berou elektromobily téměř jako spotřebič a rozhodují se extrémně prakticky, je zde i velká skupina čistě emocionálních nákupů.

Interiér Kia Stinger Tribute Edition

Interiér Kia Stinger Tribute Edition | foto: Kia


Čtěte také: Číňanům nevadí ani 100% cla. Elektromobily mají i tak levnější než ostatní


Kia má velké dilema

Už původní Stinger byl velmi emotivním vozem, který vyžadoval speciálního kupce. Kia už dokázala u modelu EV6 GT, že dokáže postavit přesvědčivý sportovní elektromobil. Největší otázkou však je, zda bude případný elektrický Stinger vyvolávat stejně silné emoce, jako když byl poháněný svým twin-turbo V6.

Pokud by byla reinkarnace Stingeru příliš krotká, riskuje Kia nejen posměch, ale i zaručený finanční propadák. Na druhou stranu, pokud postaví skutečně výkonný elektromobil po vzoru originálu, musí nejen přesvědčit kupující, že ho elektrická verze předčí, ale současně je přesvědčit, aby si ho tentokrát skutečně koupili.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."