Fanouškům klínovitých supersportů pravděpodobně není třeba název Countach příliš představovat. Tento vůz, uvedený na ženevském autosalonu v roce 1971, proslavil italskou automobilku po celém světě. Na počest 50. výročí této události byl v Kalifornii odhalen nový supersport se stejným názvem.
Nové Lamborghini Countach v mnoha směrech přímo navazuje na slavného jmenovce. Karoserie má šípovitý tvar a přímo za sedadly řidiče a spolujezdce je umístěn legendární motor V12. Přesto je mezi oběma vozy zásadní rozdíl. Nový Countach využívá hybridní pohon.
Automobil je vybaven tzv. superkondenzátorem, který dokáže vozu poskytnout dodatečnou energii, potřebnou například při prudké akceleraci. Naopak při nižších rychlostech slouží uložená energie k vyhlazení nepříjemných rázů, ke kterým může docházet při změně rychlostních stupňů agresivně naladěnou závodní převodovkou.
I když nejsou superkondenzátory tak výhodné jako baterie z pohledu dlouhodobého skladování energie, konstruktéři se pro ně rozhodli z jiného důvodu. Superkondenzátory jsou schopné uložit více energie při menším objemu a současně ji dokáží uvolnit i absorbovat rychleji než baterie.
Lamborghini Countach s pohonem všech kol disponuje výkonem až 802 koní, kdy 769 koní přichází z benzinového dvanáctiválce o objemu 6,5 litru a zbylých 33 koní poskytuje elektromotor, upevněný na boku převodovky.
Hybridní pohon na bázi superkondenzátoru je podobný pohonu použitému v Lamborghini Sián, tedy v dalším limitovaném modelu, představeném na autosalonu ve Frankfurtu v roce 2019.
Countach má oproti Siánu pohon lehce přepracovaný, aby došlo k odlišení jízdních vlastností obou vozů. Důraz byl především kladen na plynulejší dávkování výkonu. Hodnoty zrychlení jsou přesto impozantní. Nový Countach dosáhne vystřelit z 0 na 100 km/h za 2,8 sekundy, ručička tachometru protne 200 km/h přibližně za 8,5 sekundy a maximální rychlost se ustálí na konečných 335 km/h.
Čtěte také: Nejlevnější Lamborghini všech dob stojí méně než Škoda, ale má to jeden háček
Přestože se tvůrci odkazují na původní Countach, cílem nebylo vyrobit věrnou kopii původního modelu. Proto jsou součástí vizuálního ztvárnění mnohdy jen nenápadné odkazy na různé produkční verze. Jedná se například o skryté zadní křídlo, odkazující na první verzi Countachu nebo o odsazení střechy se střešním oknem dle původního modelu Periscopio.
Stejně tak obdélníkové světlomety připomínají mimiku originálu. Sportovní a současně elegantní dojem umocňují tradiční výklopné dveře. Tím výčet designerských ohlédnutí do minulosti nekončí. Pozorný pozorovatel snadno odhalí například klínové otvory přívodu vzduchu, odkazující na původní Countach. Podobně lze nalézt spojitost s historií u designu kol i u dalších prvků.
Limitovaná edice Lamborghini Countach je omezena na produkci 112 kusů supersportovních automobilů. I tohle číslo je odkazem na interní označení původního projektu Countachu, LP-112. Lamborghini uvádí, že všechny vozy, oceněné na 2,6 milionu dolarů, jsou již vyprodány. V přepočtu vůz vyjde na 56 milionů korun.
https://www.youtube.com/watch?v=79syHEpkYCc
Jak se vám nové Lamborghini Countach líbí? Sledujete vývoj supersportovních vozů s hybridním pohonem? Podělte se o své dojmy v diskuzi!
Fanouškům klínovitých supersportů pravděpodobně není třeba název Countach příliš představovat. Tento vůz, uvedený na ženevském autosalonu v roce 1971, proslavil italskou automobilku po celém světě. Na počest 50. výročí této události byl v Kalifornii odhalen nový supersport se stejným názvem.
Nové Lamborghini Countach v mnoha směrech přímo navazuje na slavného jmenovce. Karoserie má šípovitý tvar a přímo za sedadly řidiče a spolujezdce je umístěn legendární motor V12. Přesto je mezi oběma vozy zásadní rozdíl. Nový Countach využívá hybridní pohon.
Automobil je vybaven tzv. superkondenzátorem, který dokáže vozu poskytnout dodatečnou energii, potřebnou například při prudké akceleraci. Naopak při nižších rychlostech slouží uložená energie k vyhlazení nepříjemných rázů, ke kterým může docházet při změně rychlostních stupňů agresivně naladěnou závodní převodovkou.
I když nejsou superkondenzátory tak výhodné jako baterie z pohledu dlouhodobého skladování energie, konstruktéři se pro ně rozhodli z jiného důvodu. Superkondenzátory jsou schopné uložit více energie při menším objemu a současně ji dokáží uvolnit i absorbovat rychleji než baterie.
Lamborghini Countach s pohonem všech kol disponuje výkonem až 802 koní, kdy 769 koní přichází z benzinového dvanáctiválce o objemu 6,5 litru a zbylých 33 koní poskytuje elektromotor, upevněný na boku převodovky.
Hybridní pohon na bázi superkondenzátoru je podobný pohonu použitému v Lamborghini Sián, tedy v dalším limitovaném modelu, představeném na autosalonu ve Frankfurtu v roce 2019.
Countach má oproti Siánu pohon lehce přepracovaný, aby došlo k odlišení jízdních vlastností obou vozů. Důraz byl především kladen na plynulejší dávkování výkonu. Hodnoty zrychlení jsou přesto impozantní. Nový Countach dosáhne vystřelit z 0 na 100 km/h za 2,8 sekundy, ručička tachometru protne 200 km/h přibližně za 8,5 sekundy a maximální rychlost se ustálí na konečných 335 km/h.
Čtěte také: Nejlevnější Lamborghini všech dob stojí méně než Škoda, ale má to jeden háček
Přestože se tvůrci odkazují na původní Countach, cílem nebylo vyrobit věrnou kopii původního modelu. Proto jsou součástí vizuálního ztvárnění mnohdy jen nenápadné odkazy na různé produkční verze. Jedná se například o skryté zadní křídlo, odkazující na první verzi Countachu nebo o odsazení střechy se střešním oknem dle původního modelu Periscopio.
Stejně tak obdélníkové světlomety připomínají mimiku originálu. Sportovní a současně elegantní dojem umocňují tradiční výklopné dveře. Tím výčet designerských ohlédnutí do minulosti nekončí. Pozorný pozorovatel snadno odhalí například klínové otvory přívodu vzduchu, odkazující na původní Countach. Podobně lze nalézt spojitost s historií u designu kol i u dalších prvků.
Limitovaná edice Lamborghini Countach je omezena na produkci 112 kusů supersportovních automobilů. I tohle číslo je odkazem na interní označení původního projektu Countachu, LP-112. Lamborghini uvádí, že všechny vozy, oceněné na 2,6 milionu dolarů, jsou již vyprodány. V přepočtu vůz vyjde na 56 milionů korun.
https://www.youtube.com/watch?v=79syHEpkYCc
Jak se vám nové Lamborghini Countach líbí? Sledujete vývoj supersportovních vozů s hybridním pohonem? Podělte se o své dojmy v diskuzi!