Stahují se snad nad elektrickými auty mračna? Možná je na takové úvahy ještě příliš brzy, nicméně nový směr ostrovního království je v této problematice jednoznačně první poměrně zásadní vlaštovkou.
Před pár dny jsme vás informovali, že elektromobily budou vůbec poprvé podléhat silniční dani v rámci opatření, za které velmi aktivně lobboval britský ministr financí Jeremy Hunt. Ten tento krok vysvětluje následovně: a) V Británií se v otázce prodejů elektrických vozů daří, b) propady v příjmech zejména ze spotřební daně udělaly v ostrovním rozpočtu poměrně velkou díru.
Hunt také poukazuje na to, že navzdory nejrůznějším negativním prognózám v letošním roce celých 15 % nově registrovaných vozidel tvoří právě elektromobily. Pokud jde o výši zdanění, tak zákon má začít platit od roku 2025 a u nových elektromobilů registrovaných od dubna téhož roku zaplatí majitelé vozů 10 liber v prvním roce, následně 165 liber, což je běžná taxa. Vztahovat se bude i na starší auta registrovaná po dubnu 2017.
Čtěte také: Tesla vydělává na autech 8× víc než Toyota
Jejich zdanění by do rozpočtu mohlo ročně přinést až miliardu liber. To samozřejmě platí za předpokladu, že podíl čistě elektrických aut bude i nadále stoupat.
„Protože očekáváme, že nejméně polovina nových vozidel bude za tři roky elektrická, rozhodl jsem se zbavit elektromobily výjimky, jež jim garantovala osvobození od daně,“ cituje Hunta BBC News.
Britský ministr znovu obhajoval nové opatření ve svém včerejším oficiálním prohlášení, když zdůraznil, že tento systém zdanění, jež má vejít v účinnost v roce 2025, je za daných okolností zkrátka férovější.
Stahují se snad nad elektrickými auty mračna? Možná je na takové úvahy ještě příliš brzy, nicméně nový směr ostrovního království je v této problematice jednoznačně první poměrně zásadní vlaštovkou.
Před pár dny jsme vás informovali, že elektromobily budou vůbec poprvé podléhat silniční dani v rámci opatření, za které velmi aktivně lobboval britský ministr financí Jeremy Hunt. Ten tento krok vysvětluje následovně: a) V Británií se v otázce prodejů elektrických vozů daří, b) propady v příjmech zejména ze spotřební daně udělaly v ostrovním rozpočtu poměrně velkou díru.
Hunt také poukazuje na to, že navzdory nejrůznějším negativním prognózám v letošním roce celých 15 % nově registrovaných vozidel tvoří právě elektromobily. Pokud jde o výši zdanění, tak zákon má začít platit od roku 2025 a u nových elektromobilů registrovaných od dubna téhož roku zaplatí majitelé vozů 10 liber v prvním roce, následně 165 liber, což je běžná taxa. Vztahovat se bude i na starší auta registrovaná po dubnu 2017.
Čtěte také: Tesla vydělává na autech 8× víc než Toyota
Jejich zdanění by do rozpočtu mohlo ročně přinést až miliardu liber. To samozřejmě platí za předpokladu, že podíl čistě elektrických aut bude i nadále stoupat.
„Protože očekáváme, že nejméně polovina nových vozidel bude za tři roky elektrická, rozhodl jsem se zbavit elektromobily výjimky, jež jim garantovala osvobození od daně,“ cituje Hunta BBC News.
Britský ministr znovu obhajoval nové opatření ve svém včerejším oficiálním prohlášení, když zdůraznil, že tento systém zdanění, jež má vejít v účinnost v roce 2025, je za daných okolností zkrátka férovější.