Elektromobily mají vůbec poprvé podléhat silniční dani v rámci opatření, za které velmi aktivně lobbuje britský ministr financí Jeremy Hunt. Ten tento krok obhajuje následovně: a) V Británií se v otázce prodejů elektrických vozů daří, b) propady v příjmech zejména ze spotřební daně udělaly v ostrovním rozpočtu poměrně velkou díru.
A také poukazuje na to, že navzdory nejrůznějším negativním prognózám je v letošním roce celých 15 % nově registrovaných vozidel tvoří právě elektromobily.
Jejich zdanění by do rozpočtu mohlo ročně přinést až miliardu liber. To samozřejmě platí za předpokladu, že podíl čistě elektrických aut bude i nadále stoupat.
Čtěte také: Ve Švédsku končí dotace na elektromobily a plug-in hybridy. Už prý nejsou potřeba
Financial Times informuje, že Hunt s tímto plánem vstupuje na velmi třaskavou půdu. Ozývají se i kritické hlasy odborníků, které poukazují na to, že takový přístup může mít v praktické rovině naprosto opačný efekt.
Zmiňují hlavně hledisko dotací a také doposud pozitivní přístup nebo další zvýhodnění, jež jsou (záleží na daném trhu) s nákupem elektrického auta často spojovány.
Někteří však upozorňují na to, že může jít jen o čirou spekulaci, jiní avizují, že jde o hotovou věc, kterou ministr oznámí už příští týden 17. listopadu jakou součást většího balíčku daňových změn.
Elektromobily mají vůbec poprvé podléhat silniční dani v rámci opatření, za které velmi aktivně lobbuje britský ministr financí Jeremy Hunt. Ten tento krok obhajuje následovně: a) V Británií se v otázce prodejů elektrických vozů daří, b) propady v příjmech zejména ze spotřební daně udělaly v ostrovním rozpočtu poměrně velkou díru.
A také poukazuje na to, že navzdory nejrůznějším negativním prognózám je v letošním roce celých 15 % nově registrovaných vozidel tvoří právě elektromobily.
Jejich zdanění by do rozpočtu mohlo ročně přinést až miliardu liber. To samozřejmě platí za předpokladu, že podíl čistě elektrických aut bude i nadále stoupat.
Čtěte také: Ve Švédsku končí dotace na elektromobily a plug-in hybridy. Už prý nejsou potřeba
Financial Times informuje, že Hunt s tímto plánem vstupuje na velmi třaskavou půdu. Ozývají se i kritické hlasy odborníků, které poukazují na to, že takový přístup může mít v praktické rovině naprosto opačný efekt.
Zmiňují hlavně hledisko dotací a také doposud pozitivní přístup nebo další zvýhodnění, jež jsou (záleží na daném trhu) s nákupem elektrického auta často spojovány.
Někteří však upozorňují na to, že může jít jen o čirou spekulaci, jiní avizují, že jde o hotovou věc, kterou ministr oznámí už příští týden 17. listopadu jakou součást většího balíčku daňových změn.