Fanoušci Mercedesu, zpozorněte! Nový Mercedes EQG totiž přijde na trh s revolučním typem baterie. Ta má poskytnout delší dojezd i nižší výrobní emise oxidu uhličitého. Kolik bude EQG stát a jaký bude mít dojezd?
Příchod prvního elektrického vozu třídy G se pomalu blíží a s tím se také objevují stále nové informace týkající se tohoto vozu. Podle nejnovějších informací bude totiž Mercedes EQG poháněn baterií s revoluční technologií. Ta by měla umožnit opravdu výrazně snížit emise a nabídne také lepší dojezd.
Připravovaný elektromobil se má stát prvním vozem, který bude používat anody na bázi křemíku. Ty německé automobilce dodá kalifornská společnost Sila Nanotechnologies. Na titano-křemíkové baterii pracuje společnost již mnoho let a nyní se tak baterie již konečně dostane do komerčně vyráběných vozidel. Mercedes je na řadě první, další automobilky však netrpělivě také čekají.
Čtěte také: Nový Mercedes-Benz EQG slibuje praktickou funkci, kterou známe z vojenské techniky
Nová titanovo-křemíková baterie má podle společnosti přinést zvýšení dojezdu přibližně o 20 % oproti stávajícím technologiím baterií a také výrazné zlepšení rychlosti nabíjení. Měla by však být i šetrnější k životnímu prostředí. Při její výrobě se totiž vyprodukuje o 50 až 75 % méně CO2 než u běžných Li-Ion baterií, které mají anodu z grafitu.
Jak uvádí server Electrek, elektrifikovaný Mercedes-Benz G s přelomovou baterií bude mít dojezd přes 480 kilometrů a jeho základní cena se má pohybovat přibližně kolem 3,2 milionu korun. Na trh se pak EQG dostane koncem roku 2024.
Fanoušci Mercedesu, zpozorněte! Nový Mercedes EQG totiž přijde na trh s revolučním typem baterie. Ta má poskytnout delší dojezd i nižší výrobní emise oxidu uhličitého. Kolik bude EQG stát a jaký bude mít dojezd?
Příchod prvního elektrického vozu třídy G se pomalu blíží a s tím se také objevují stále nové informace týkající se tohoto vozu. Podle nejnovějších informací bude totiž Mercedes EQG poháněn baterií s revoluční technologií. Ta by měla umožnit opravdu výrazně snížit emise a nabídne také lepší dojezd.
Připravovaný elektromobil se má stát prvním vozem, který bude používat anody na bázi křemíku. Ty německé automobilce dodá kalifornská společnost Sila Nanotechnologies. Na titano-křemíkové baterii pracuje společnost již mnoho let a nyní se tak baterie již konečně dostane do komerčně vyráběných vozidel. Mercedes je na řadě první, další automobilky však netrpělivě také čekají.
Čtěte také: Nový Mercedes-Benz EQG slibuje praktickou funkci, kterou známe z vojenské techniky
Nová titanovo-křemíková baterie má podle společnosti přinést zvýšení dojezdu přibližně o 20 % oproti stávajícím technologiím baterií a také výrazné zlepšení rychlosti nabíjení. Měla by však být i šetrnější k životnímu prostředí. Při její výrobě se totiž vyprodukuje o 50 až 75 % méně CO2 než u běžných Li-Ion baterií, které mají anodu z grafitu.
Jak uvádí server Electrek, elektrifikovaný Mercedes-Benz G s přelomovou baterií bude mít dojezd přes 480 kilometrů a jeho základní cena se má pohybovat přibližně kolem 3,2 milionu korun. Na trh se pak EQG dostane koncem roku 2024.