Koncerny FCA a PSA se spojily. Přispěje to k elektrifikaci dopravy?

Díky spojení koncernů FCA a PSA dojde k vytvoření čtvrtého největšího hráče na poli automobilových výrobců.

TIP: Tesly prodané v Evropě se budou počítat do flotily Fiat Chrysler. Kvůli emisním limitům

Koncern FCA (Fiat Chrysler Automobiles), u kterého najdeme značky jako například Fiat, Chrysler, Dodge, Alfa Romeo, Maserati, či mnoho dalších, a skupina PSA (Peugeot SA), která vlastní značky jako Peugeot, Citroën, Opel, DS, Vauxhall, či další, spolu podepsaly závaznou dohodu o fúzi svých aktivit.

Ve vzniklé společnosti bude každá ze stran vlastnit 50 % akcií. Vznikne tak 4. největší výrobce automobilů z hlediska objemu a 3. největší z hlediska obratu. Tento nový subjekt bude klíčovým hráčem odvětví, bude mít vedení, know-how, zdroje a velikost, které mu umožní využít všechny příležitosti nové éry udržitelné mobility.

Na základě souhrnné výsledovky za rok 2018 se očekává roční objem prodejů 8,7 milionu vozidel, konsolidovaný obrat téměř 170 miliard EUR, zisk z provozní činnosti více než 11 miliard EUR a provozní ziskové rozpětí 6,6 %. Tato solidní konsolidovaná rozvaha poskytuje nové entitě finanční flexibilitu a značný manévrovací prostor, a to jak při provádění strategických plánů, tak při dlouhodobém investování do nových technologií.

Tyto synergie umožní novému subjektu masivně investovat do technologií a služeb, které budou formovat mobilitu budoucnosti, a zároveň splňovat náročné globální regulační požadavky vyplývající z nařízení o emisích CO2. Nový subjekt bude mít díky silnému celosvětovému R&D pokrytí k dispozici robustní platformu pro podporu inovací a další rozvoj svých dovedností a možností v oblasti elektrifikace, udržitelné mobility, autonomních automobilů a konektivity.

Zatím pochopitelně není známo nic konkrétnějšího, ale už teď je jasné, že se například speciální platformy pro elektrické pohony a baterie mohou objevit v rámci celého nově vzniklého koncernu. Podobným způsobem to již nyní funguje třeba u německého koncernu VW, který sdílí svou platformu MEB v rámci značek Audi, Porsche, Škoda Auto, Seat, či Volkswagen. Ale dokonce ji licencuje ostatním výrobcům, kteří nechtějí investovat do vývoje vlastní platformy.

Uvidíme, jestli skupina FCA potažmo nyní včetně PSA časem přestane platit za spolupráci společnosti Tesla, jejíž elektromobily se díky tomu počítají do emisních limitů FCA. Je asi jasné, že lepší je vyrobit a prodat alespoň pár elektroaut vlastních a tak se vyhnout stále přísnějším limitům a případným pokutám. A do budoucna nejspíše i vyvinout raději vlastní platformu pro elektrická auta, než platit konkurenci nebo dokonce penále EU.

Očekává se, že dokončení fúze bude trvat 12 až 15 měsíců. Fúze podléhá obvyklým podmínkám, zejména hlasování akcionářů obou skupin na mimořádných valných hromadách a dodržení regulačních požadavků (antimonopolní a jiné zákony).

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Koncerny FCA a PSA se spojily. Přispěje to k elektrifikaci dopravy?

Díky spojení koncernů FCA a PSA dojde k vytvoření čtvrtého největšího hráče na poli automobilových výrobců.

TIP: Tesly prodané v Evropě se budou počítat do flotily Fiat Chrysler. Kvůli emisním limitům

Koncern FCA (Fiat Chrysler Automobiles), u kterého najdeme značky jako například Fiat, Chrysler, Dodge, Alfa Romeo, Maserati, či mnoho dalších, a skupina PSA (Peugeot SA), která vlastní značky jako Peugeot, Citroën, Opel, DS, Vauxhall, či další, spolu podepsaly závaznou dohodu o fúzi svých aktivit.

Ve vzniklé společnosti bude každá ze stran vlastnit 50 % akcií. Vznikne tak 4. největší výrobce automobilů z hlediska objemu a 3. největší z hlediska obratu. Tento nový subjekt bude klíčovým hráčem odvětví, bude mít vedení, know-how, zdroje a velikost, které mu umožní využít všechny příležitosti nové éry udržitelné mobility.

Na základě souhrnné výsledovky za rok 2018 se očekává roční objem prodejů 8,7 milionu vozidel, konsolidovaný obrat téměř 170 miliard EUR, zisk z provozní činnosti více než 11 miliard EUR a provozní ziskové rozpětí 6,6 %. Tato solidní konsolidovaná rozvaha poskytuje nové entitě finanční flexibilitu a značný manévrovací prostor, a to jak při provádění strategických plánů, tak při dlouhodobém investování do nových technologií.

Tyto synergie umožní novému subjektu masivně investovat do technologií a služeb, které budou formovat mobilitu budoucnosti, a zároveň splňovat náročné globální regulační požadavky vyplývající z nařízení o emisích CO2. Nový subjekt bude mít díky silnému celosvětovému R&D pokrytí k dispozici robustní platformu pro podporu inovací a další rozvoj svých dovedností a možností v oblasti elektrifikace, udržitelné mobility, autonomních automobilů a konektivity.

Zatím pochopitelně není známo nic konkrétnějšího, ale už teď je jasné, že se například speciální platformy pro elektrické pohony a baterie mohou objevit v rámci celého nově vzniklého koncernu. Podobným způsobem to již nyní funguje třeba u německého koncernu VW, který sdílí svou platformu MEB v rámci značek Audi, Porsche, Škoda Auto, Seat, či Volkswagen. Ale dokonce ji licencuje ostatním výrobcům, kteří nechtějí investovat do vývoje vlastní platformy.

Uvidíme, jestli skupina FCA potažmo nyní včetně PSA časem přestane platit za spolupráci společnosti Tesla, jejíž elektromobily se díky tomu počítají do emisních limitů FCA. Je asi jasné, že lepší je vyrobit a prodat alespoň pár elektroaut vlastních a tak se vyhnout stále přísnějším limitům a případným pokutám. A do budoucna nejspíše i vyvinout raději vlastní platformu pro elektrická auta, než platit konkurenci nebo dokonce penále EU.

Očekává se, že dokončení fúze bude trvat 12 až 15 měsíců. Fúze podléhá obvyklým podmínkám, zejména hlasování akcionářů obou skupin na mimořádných valných hromadách a dodržení regulačních požadavků (antimonopolní a jiné zákony).

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."