Kladno je jedno z mála českých měst, které za sebou má již dlouhodobou tradici ochrany kvality ovzduší. Tamní dopravu zajišťují autobusy, které jezdí na stlačený zemní plyn (CNG). Dle nových zpráv se dopravce ČSAD MHD Kladno rozhodlo do svého vozového parku nově zařadit i elektrobusy.
Za tento měsíc přibylo ve vozovém parku celkem 30 nových autobusů, přičemž 28 z nich jezdí na CNG a 2 jsou čistokrevné elektrobusy značky SOR, konkrétně jde o typ SOR EBN 11. Tyto elektrobusy disponují moderními technologiemi a pojmou až 86 cestujících. Obsluhovat by pak měly dle slov kladenského primátora, Milana Volfa, linku 610.
Elektromotor vozů dosáhne výkonu až 142 kW a baterie nabízí při průměrné rychlosti 80 km/h dojezd okolo 180 kilometrů na jedno nabití. Vozy však disponují rekuperací, která by mohla přidat zpět až 20 % baterie k dobru. Nabíjení vozidel by pak mělo probíhat přes noc v garážích a mělo by trvat asi 6 hodin.
Čtěte také: Rekordní objednávka elektrobusů v ČR. Ostrava jich koupila 24
Ačkoliv se v Kladně využívají aktuálně ve velkém hlavně vozy na stlačený zemní plyn, tak to rozhodně nebrání v nákupu nových elektrobusů. Pokud se dva nové přírustky osvědčí, tak město Kladno v roce 2023 společně s dopravcem přistoupí na nákup dalších 16 elektrických autobusů, jenž by byly nasazeny na páteřní linky.
Fandíte elektrické budoucnosti ve městech nebo byste raději viděli jiný typ pohonu? Dává Vám taková změna smysl? Podělte se o názor v diskuzi!
Kladno je jedno z mála českých měst, které za sebou má již dlouhodobou tradici ochrany kvality ovzduší. Tamní dopravu zajišťují autobusy, které jezdí na stlačený zemní plyn (CNG). Dle nových zpráv se dopravce ČSAD MHD Kladno rozhodlo do svého vozového parku nově zařadit i elektrobusy.
Za tento měsíc přibylo ve vozovém parku celkem 30 nových autobusů, přičemž 28 z nich jezdí na CNG a 2 jsou čistokrevné elektrobusy značky SOR, konkrétně jde o typ SOR EBN 11. Tyto elektrobusy disponují moderními technologiemi a pojmou až 86 cestujících. Obsluhovat by pak měly dle slov kladenského primátora, Milana Volfa, linku 610.
Elektromotor vozů dosáhne výkonu až 142 kW a baterie nabízí při průměrné rychlosti 80 km/h dojezd okolo 180 kilometrů na jedno nabití. Vozy však disponují rekuperací, která by mohla přidat zpět až 20 % baterie k dobru. Nabíjení vozidel by pak mělo probíhat přes noc v garážích a mělo by trvat asi 6 hodin.
Čtěte také: Rekordní objednávka elektrobusů v ČR. Ostrava jich koupila 24
Ačkoliv se v Kladně využívají aktuálně ve velkém hlavně vozy na stlačený zemní plyn, tak to rozhodně nebrání v nákupu nových elektrobusů. Pokud se dva nové přírustky osvědčí, tak město Kladno v roce 2023 společně s dopravcem přistoupí na nákup dalších 16 elektrických autobusů, jenž by byly nasazeny na páteřní linky.
Fandíte elektrické budoucnosti ve městech nebo byste raději viděli jiný typ pohonu? Dává Vám taková změna smysl? Podělte se o názor v diskuzi!