Kia EV5 doplňuje (zatím) malou rodinu svých elektromobilů
Ač vůz stojí na stejné EV platformě, nabídne pouze poloviční napětí
Cena se pohne výrazně pod hranici jednoho milionu korun
Do oficiálního představení nového modelu Kia EV5 stále pár dní zbývá. Na internet se ale dostala sada snímků kompletně odhalujcí produkční podobu modelu, informuje server Autohome. Kompaktnímu SUV to velmi sluší. Vypadá jako nafouklá Kia Niro s designovou filozofií velké EV9.
Internet to opět nevydržel. Do premiéry zbývá jen pár dní
První pohled na koncept vozu jsme měli možnost shlédnout v březnu krátce po uvedení vlajkového modelu EV9. Zatímco EV9 se řadí velikostně na jeden konec řady, EV5 se zatím postaví na nejvzdálenější místo. Mezi nimi se pak hrdě nachází první elektrický model značky, Kia EV6. U modelu si lze na první pohled všimnout, že ctí nový designový jazyk společnosti a ve velkém se přibližuje stylu velkého SUV. Drobné úpravy se dočkala přední maska, která vypadá výrazně jednodušeji a bez rušivých prvků.
Vůz je samozřejmě postaven na skupinovém základu E-GMP. S cílem býti více dostupným a levnějším modelem nestojí vůz na známé 800voltové architektuře. Vystačit si musí s polovičním napětím. Tím se velmi přibližuje všem svým běžným konkurentům. Základní verze dostane do výbavy baterii o kapacitě 77,4 kWh, vyšší specifikace budou mít možnost navýšení až na 82 kWh. Model s delším dojezdem by se pak měl dostat přes hranici 600 kilometrů na jedno nabití.
Minulý měsíc se objevily náznaky, že by oficiální premiéra a představení modelu Kia EV5 mohly proběhnou na čínském autosalonu v Chengdu. Ta otvírá veřejnosti brány 25. srpna. Zprávy též zmiňovaly, že se má základní cena pohybovat zhruba kolem 40 tisíc dolarů. Čistě bez dalších přirážek jde zhruba o 880 tisíc korun. Verze s delším dojezdem by pak měla být zhruba o 50 tisíc dražší.
Fotografie unikly z registrací a homologačních procesů čínských autorit. Není to první případ, kdy k takovým únikům došlo. Čínské úřady vyžadují od automobilek veškeré údaje ještě před oficiálním uvedením na trh, aby mohlo dojít k finálnímu schválení. Bezpečnost dat ale nebývá příliš vysoká, a tak máme možnost se modelem pokochat již dříve. Kia bude vůz vyrábět na území Číny. Místní trh dostane vozy s bateriemi LFP, mezinárodní trh si pak musí vystačit se články skladby NCM.
Zajímám se o moderní technologie nejen v oblasti automotive. Jak je něco digitální a ideálně s Androidem, většinou to má i moji pozornost. Když ve volném čase neřídím, tak většinou něco kutím na rodinném vozovém parku nebo jezdím na kole.
Zajímám se o moderní technologie nejen v oblasti automotive. Jak je něco digitální a ideálně s Androidem, většinou to má i moji pozornost. Když ve volném čase neřídím, tak většinou něco kutím na rodinném vozovém parku nebo jezdím na kole.