Kia EV9 oficiálně! Intergalaktický koráb má styl, výkon, i dlouhý dojezd

  • Po zveřejnění designu nové Kia EV9 přichází na řadu i specifikace
  • Tento model se Jihokorejcům skutečně povedl
  • Dojezd atakuje hranici 550 kilometrů
Nová Kia EV9 na prvních snímcích

Nová Kia EV9 na prvních snímcích | foto: Kia

Jsou tomu dva týdny, kdy Kia oficiálně představila podobu vlajkového modelu EV9. Dosud nám ale chyběly informace o pohonu, baterii i dostupné výbavě. Dlouhému čekání je nyní konec. A že bylo na co čekat. Kia vytáhla všechna svá esa z rukávu a představuje skutečný luxus a pokrok, který jí může leckterá automobilka závidět.

Krásný design doplňuje špičková výbava

Vnější i vnitřní designovou charakteristiku tentokrát vynecháme, o té si můžete přečíst v původním článku. Připomeneme si ty nejdůležitější detaily a dáme jim i konkrétní technickou podobu. Ostře řezané linky a jednoduše tvarovaná karoserie Kia EV9 již zvenku napovídají, že uvnitř najdete královský prostor. Tuto položku si můžete bez okolků odškrtnout, uvnitř najdete rovnou tři řady plnohodnotných sedadel. Vůz svým způsobem konkuruje i třídě rodinných MPV.

Přední digitální masku Kia označuje jako „tygří“. Vertikální světlomety po jejích stranách doplňuje i digitální optická signatura. Ta je tvořena dvojicí segmentů. Každý z nich je složený z LED zdrojů ve tvaru kostky ledu. Spolu s pokročilými světly denního svícení budou segmenty vytvářet originální vizuální podpis vozu. Navíc se podobný styl svícení má dostat i do budoucích elektromobilů značky.

Kia EV9 z boku

Takhle vypadá novinka Kia EV9 z boku | foto: Kia


Čtěte také: Kia EV5 odhalena! Koncept nového elektromobilu vypadá hodně futuristicky


SUV s variabilitou MPV

Díky použité vyhrazené elektrické platformě E-GMP má vůz rovnou podlahu a velmi bohatý vnitřní prostor. Architekti tak dostali doslovně velký prostor na vybudování kvalitního salónku na čtyřech kolech. Kia EV9 se bude nabízet v šesti a sedmi místné variantě. Sedadla nabídnou skutečně bohatou variabilitu. Druhou řadu sedadel je možné otočit o 180 stupňů a usnadnit tak komunikaci druhé a třetí řady cestujících. Pro ukrácení delších chvil na nabíječce je možné druhou i třetí řadu složit do roviny a použít ji jako lůžko.

Třetí řada rozhodně není považována za nouzovou. Cestující zde mají plné pohodlí. Tento pocit dotváří i dobíjecí místa pro mobilní telefon nebo vyhrazené držáky nápojů. Aby si všichni právoplatně užívali cestu do budoucnosti, začíná u modelu EV9 Kia používat svojí novou filozofii o třech stupních. Ten obsahuje postupné vyřazení kůže z použitých materiálů, nahradí jí pouze ekologickými náhražkami a ke slovu se dostanou i biomateriály.

Interiér Kia EV9

Interiér Kia EV9 | foto: Kia

Interiéru dominují dva velké displeje. Proč má před sebou řidič dotykový?

Tyto nové principy mají celkově automobilce pomoci v tvorbě trvale udržitelného řešení mobility. Při cestách vám bude společnost dělat dvojice velkých displejů spojených do jednoho velkého plovoucího prvku na přístrojové desce. Na podobné řešení jsme již u nových modelů zvyklí. U velkého SUV jsou součástí této desky dva 12,3” velké dotykové displeje. Ty doplňuje malý pětipalcový dynamický displej pro beztlačítkové ovládání ostatních funkcí. Podobný panel jen v jiném provedení je také již součástí dnešních modelů. Z praxe lze říci, že funguje velmi spolehlivě.

Aby byly všechny jízdní systémy i asistenční funkce vždy plně připraveny k provozu, umožní Kia Connect Store jejich okamžitou aktualizaci pomocí přímého přístupu k internetu. Pojďme se ale podívat na ty nejdůležitější a nejpodstatnější specifikace vozu Kia EV9. Bez pochyby čekáte, zda 800voltová architektura skupiny Hyundai dokáže potrápit svojí nejpřímější konkurenci.

Pohled na přední masku elektrické EV9

Pohled na přední masku elektrické EV9 | foto: Kia

Zadokolka s dojezdem téměř 550 kilometrů

Elektromobil Kia EV9 bude nabízený s pohonem zadní nápravy nebo ve variantě pohonu všech kol. U základní verze s pohonem zaní nápravy bude energii uchovávat baterie o kapacitě 76,1 kWh. Verze s delším dojezdem a čtyřkolka bude párovaná s baterií o kapacitě 99,8 kWh. Model s pohonem jedné nápravy bude používat jeden elektromotor o výkonu 149 kW s maximálním točivým momentem 350 Nm. Dojezd by měl podle metodiky WLTP dosahovat hodnoty kolem 541 km.

Při dobíjení na ultra rychlých nabíječkách lze dojezd 239 kilometrů doplnit během pouhých patnácti minut. O výkon čtyřkolky se bude starat dvojice elektromotorů o celkovém výkonu 282 kW (600 Nm). Díky použití dvojice baterií je tedy pravděpodobné, že by se dojezd u všech verzí měl pohybovat zhruba na podobné úrovni. Hodnoty přesahující 500 kilometrů jsou skutečně působivé. Na reálné testy spotřeby a dojezdu se budeme velmi těšit.

Kia EV9 oficiální snímek

Kia EV9 | foto: Kia

Může mít Kia EV9 konkurenci větší, než jen mezi SUV?

S vnějšími rozměry 5010 mm délky, 1980 mm šířky a 1 755 mm výšky se vůz Kia EV9 bez potíží zařadí do kategorie velkých SUV. Oproti konvenčním spalovacím vozidlům ale bude těžit z větší variability interiéru, kterou mohou v některých aspektech závidět i majitelé rodinných MPV nebo menších dodávek. Dala by se nová EV9 považovat i za konkurenta Volkswagenu ID.Buzz?

Cena a dostupnost

Pokud jde o ceny a dostupnosti nového modelu Kia EV9, tak ty jsme se zatím bohužel od výrobce nedozvěděli. Zřejmě si je tak jihokorejská automobilka ponechává opět na další „informační kolo“, aby zvedla novou vlnu zájmu nejen v řadách novinářů, ale především pak zákazníků. Tak co, těšíte se?

Video

https://www.youtube.com/watch?v=bQHILMudXac

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Kia EV9 oficiálně! Intergalaktický koráb má styl, výkon, i dlouhý dojezd

  • Po zveřejnění designu nové Kia EV9 přichází na řadu i specifikace
  • Tento model se Jihokorejcům skutečně povedl
  • Dojezd atakuje hranici 550 kilometrů
Nová Kia EV9 na prvních snímcích

Nová Kia EV9 na prvních snímcích | foto: Kia

Jsou tomu dva týdny, kdy Kia oficiálně představila podobu vlajkového modelu EV9. Dosud nám ale chyběly informace o pohonu, baterii i dostupné výbavě. Dlouhému čekání je nyní konec. A že bylo na co čekat. Kia vytáhla všechna svá esa z rukávu a představuje skutečný luxus a pokrok, který jí může leckterá automobilka závidět.

Krásný design doplňuje špičková výbava

Vnější i vnitřní designovou charakteristiku tentokrát vynecháme, o té si můžete přečíst v původním článku. Připomeneme si ty nejdůležitější detaily a dáme jim i konkrétní technickou podobu. Ostře řezané linky a jednoduše tvarovaná karoserie Kia EV9 již zvenku napovídají, že uvnitř najdete královský prostor. Tuto položku si můžete bez okolků odškrtnout, uvnitř najdete rovnou tři řady plnohodnotných sedadel. Vůz svým způsobem konkuruje i třídě rodinných MPV.

Přední digitální masku Kia označuje jako „tygří“. Vertikální světlomety po jejích stranách doplňuje i digitální optická signatura. Ta je tvořena dvojicí segmentů. Každý z nich je složený z LED zdrojů ve tvaru kostky ledu. Spolu s pokročilými světly denního svícení budou segmenty vytvářet originální vizuální podpis vozu. Navíc se podobný styl svícení má dostat i do budoucích elektromobilů značky.

Kia EV9 z boku

Takhle vypadá novinka Kia EV9 z boku | foto: Kia


Čtěte také: Kia EV5 odhalena! Koncept nového elektromobilu vypadá hodně futuristicky


SUV s variabilitou MPV

Díky použité vyhrazené elektrické platformě E-GMP má vůz rovnou podlahu a velmi bohatý vnitřní prostor. Architekti tak dostali doslovně velký prostor na vybudování kvalitního salónku na čtyřech kolech. Kia EV9 se bude nabízet v šesti a sedmi místné variantě. Sedadla nabídnou skutečně bohatou variabilitu. Druhou řadu sedadel je možné otočit o 180 stupňů a usnadnit tak komunikaci druhé a třetí řady cestujících. Pro ukrácení delších chvil na nabíječce je možné druhou i třetí řadu složit do roviny a použít ji jako lůžko.

Třetí řada rozhodně není považována za nouzovou. Cestující zde mají plné pohodlí. Tento pocit dotváří i dobíjecí místa pro mobilní telefon nebo vyhrazené držáky nápojů. Aby si všichni právoplatně užívali cestu do budoucnosti, začíná u modelu EV9 Kia používat svojí novou filozofii o třech stupních. Ten obsahuje postupné vyřazení kůže z použitých materiálů, nahradí jí pouze ekologickými náhražkami a ke slovu se dostanou i biomateriály.

Interiér Kia EV9

Interiér Kia EV9 | foto: Kia

Interiéru dominují dva velké displeje. Proč má před sebou řidič dotykový?

Tyto nové principy mají celkově automobilce pomoci v tvorbě trvale udržitelného řešení mobility. Při cestách vám bude společnost dělat dvojice velkých displejů spojených do jednoho velkého plovoucího prvku na přístrojové desce. Na podobné řešení jsme již u nových modelů zvyklí. U velkého SUV jsou součástí této desky dva 12,3” velké dotykové displeje. Ty doplňuje malý pětipalcový dynamický displej pro beztlačítkové ovládání ostatních funkcí. Podobný panel jen v jiném provedení je také již součástí dnešních modelů. Z praxe lze říci, že funguje velmi spolehlivě.

Aby byly všechny jízdní systémy i asistenční funkce vždy plně připraveny k provozu, umožní Kia Connect Store jejich okamžitou aktualizaci pomocí přímého přístupu k internetu. Pojďme se ale podívat na ty nejdůležitější a nejpodstatnější specifikace vozu Kia EV9. Bez pochyby čekáte, zda 800voltová architektura skupiny Hyundai dokáže potrápit svojí nejpřímější konkurenci.

Pohled na přední masku elektrické EV9

Pohled na přední masku elektrické EV9 | foto: Kia

Zadokolka s dojezdem téměř 550 kilometrů

Elektromobil Kia EV9 bude nabízený s pohonem zadní nápravy nebo ve variantě pohonu všech kol. U základní verze s pohonem zaní nápravy bude energii uchovávat baterie o kapacitě 76,1 kWh. Verze s delším dojezdem a čtyřkolka bude párovaná s baterií o kapacitě 99,8 kWh. Model s pohonem jedné nápravy bude používat jeden elektromotor o výkonu 149 kW s maximálním točivým momentem 350 Nm. Dojezd by měl podle metodiky WLTP dosahovat hodnoty kolem 541 km.

Při dobíjení na ultra rychlých nabíječkách lze dojezd 239 kilometrů doplnit během pouhých patnácti minut. O výkon čtyřkolky se bude starat dvojice elektromotorů o celkovém výkonu 282 kW (600 Nm). Díky použití dvojice baterií je tedy pravděpodobné, že by se dojezd u všech verzí měl pohybovat zhruba na podobné úrovni. Hodnoty přesahující 500 kilometrů jsou skutečně působivé. Na reálné testy spotřeby a dojezdu se budeme velmi těšit.

Kia EV9 oficiální snímek

Kia EV9 | foto: Kia

Může mít Kia EV9 konkurenci větší, než jen mezi SUV?

S vnějšími rozměry 5010 mm délky, 1980 mm šířky a 1 755 mm výšky se vůz Kia EV9 bez potíží zařadí do kategorie velkých SUV. Oproti konvenčním spalovacím vozidlům ale bude těžit z větší variability interiéru, kterou mohou v některých aspektech závidět i majitelé rodinných MPV nebo menších dodávek. Dala by se nová EV9 považovat i za konkurenta Volkswagenu ID.Buzz?

Cena a dostupnost

Pokud jde o ceny a dostupnosti nového modelu Kia EV9, tak ty jsme se zatím bohužel od výrobce nedozvěděli. Zřejmě si je tak jihokorejská automobilka ponechává opět na další „informační kolo“, aby zvedla novou vlnu zájmu nejen v řadách novinářů, ale především pak zákazníků. Tak co, těšíte se?

Video

https://www.youtube.com/watch?v=bQHILMudXac

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."