Kia představí nový elektromobil, který vyzve populární Teslu Model Y
- Kia na blížícím se automobilovém veletrhu představí menší elektrické SUV
- Model Kia EV5 cílí na čínský trh a především na Teslu Model Y
- Vůz se má nabízet s výrazně nižší cenou

V příštím měsíci se dočkáme další velmi očekávané novinky. Kia na výroční akci Chengdu Motor Show představí svůj nový elektrický model, který bude svým zaměřením konkurovat především Tesle Modelu Y. Kompaktní SUV ponese označení EV5 a potěší i níže posazenou základní cenou.
S čím přijde Kia EV5?
O tom, že Kia pracuje na menším SUV v podobě modelu EV5, jsme se dozvěděli poprvé vcelku krátce po oficiálním uvedení vrcholného modelu EV9 v březnu letošního roku. Tehdy šlo o raný koncept. Nyní se blíží doba oficiálního představení vozu, který pro Kiu představuje zcela nový segment. Není žádným překvapením, že po designové i funkční stránce bude model ctít nový směr značky.
Kia představila svůj nový designový jazyk spolu s inovací loga a se vstupem do své elektrické éry. Kia EV5 se vyznačuje podobně výraznou maskou jako větší sourozenec, ovšem Kia zde představuje inovovanou verzi pojmenovanou Digital Tiger Face. Uvnitř vozu pak automobilka charakterizuje koncepci jako prostor pro spoluexistenci pro lepší a jednodušší komunikaci mezi cestujícími, přírodou i technologiemi.

Čtěte také: Populární Stinger nahradí elektrická Kia GT1 s výkonem přes 600 koní. Těšíte se?
„Nová Kia EV5 je vyvíjena se záměrem inspirovat naše zákazníky na každé jejich cestě. Samozřejmostí jsou udržitelné a postupy šetrné k životnímu prostředí.“ V tomto smyslu se vyjádřil výkonný viceprezident Globálního designového centra automobilky Kia, Karim Habib. I když se očekává, že do produkční fáze se vůz dostane se značně pozměněným interiérem, designéři věří, že po stánce vnějšího designu k mnoha změnám nedojde. Kia EV9 budiž podobným příkladem.
Jelikož se oficiálního představení dočkáme již příští měsíc, ponechala si Kia bližší informace zatím pro sebe. Prvním trhem se pro model Kia EV5 stane Čína, a to ještě v tomto roce. Vůz by měl dostat větší baterii než současný model EV6, dosáhnout my mohla i kapacity 82 kWh. Tím by se mohl navýšit dojezd i přes 600 km. Aby mohl být vůz více konkurenční i svojí cenou, odhaduje se, že Kia u tohoto modelu použije 400V architekturu místo standardní 800V, která je typická pro skupinovou platformu E-GMP.
Autor článku

Zajímám se o moderní technologie nejen v oblasti automotive. Jak je něco digitální a ideálně s Androidem, většinou to má i moji pozornost. Když ve volném čase neřídím, tak většinou něco kutím na rodinném vozovém parku nebo jezdím na kole.
Zajímám se o moderní technologie nejen v oblasti automotive. Jak je něco digitální a ideálně s Androidem, většinou to má i moji pozornost. Když ve volném čase neřídím, tak většinou něco kutím na rodinném vozovém parku nebo jezdím na kole.