Kia chce za 5 let prodávat tolik elektromobilů, co Tesla zvládla vyrobit už vloni

Luboš Srb
  • Kia nedávno odhalila nové logo, které má odstartovat změny u automobilky
  • Cílem je více se zaměřovat na udržitelnou dopravu, tedy elektromobily
  • V letošním roce Kia představí očekávaný elektromobil postavený na nové platformě
Kia CV (2021) concept
Kia CV (2021) concept

„V průběhu prvního čtvrtletí 2021 se představí první zástupce nové generace akumulátorových elektromobilů Kia, zhmotňující stále silnější zaměření značky Kia na elektrifikaci. Tento vyhrazený akumulátorový elektromobil, postavený na nové technologii E-GMP, přinese zajímavý design v duchu crossoverů, dojezd čistě na elektřinu přes 500 kilometrů a rychlonabíjení v čase pod 20 minut. Současně půjde o první globální model nesoucí nové logo Kia.“ píše se v tiskové zprávě společnosti Kia.

Automobilka má s elektromobily velké plány a již se zavázala například k tomu, že do roku 2027 představí 7 nových čistokrevných elektromobilů značky Kia. Půjde o různé osobní automobily, SUV a MPV napříč několika segmenty s uplatněním špičkových odvětvových technologií nové podvozkové platformy E-GMP (Electric-Global Modular Platform) skupiny Hyundai, zajišťující mj. dlouhý dojezd a vysokorychlostní nabíjení.

Kia vidí budoucnost v elektromobilech

Celkem zajímavé jsou i cíle, které si Kia dala z pohledu globálních prodejů elektromobilů. Do roku 2026 prý chce prodávat 500 tisíc elektromobilů ročně, což je počet aut, které již za loňský rok dokázal vyrobit největší výrobce elektromobilů na světě, společnost Tesla. Za 5 let už to tedy rozhodně nebude ani zdaleka stačit na to, aby Kia byla největším výrobcem elektromobilů, ani zdaleka. Předpokládá, že by mohla uzmout zhruba 6,6% podíl na trhu s elektromobily.

Jak toho bude chtít jihokorejská automobilka dosáhnout a co dalšího chystá, bychom se měli dočkat v příštích týdnech, kdy má Kia zveřejnit další informace o novém designovém směřování budoucích produktů a služeb této značky, a to prostřednictvím nové designové filozofie odrážející proměnu značky Kia.


Čtěte také: Kia chce urychlit přechod k elektromobilům. Do roku 2025 slibuje 11 nových modelů


Kia CV (2021) concept
Kia CV (2021) concept

„Chceme, aby naše produkty zprostředkovaly zcela intuitivní a přirozené zkušenosti s potenciálem zlepšovat všední život našich zákazníků. Naším cílem je navrhovat fyzické zkušenosti s naší značkou, jakožto i vytvářet originální, nápadité a zajímavé elektromobily. Ideje našich návrhářů a záměry naší značky nebyly ještě nikdy tak těsně spjaty, přičemž v centru naší pozornosti jako vždy stojí zákazník.“ uvedl Karim Habib, viceprezident a šéf globálního návrhářského centra Kia.

Sledujte nás v Google Zprávách

Autor článku

Luboš Srb - Šéfredaktor

Technologie mě fascinují natolik, že jsem založil weby Mobilizujeme.cz, Elektrickevozy.cz a Inteligentnisvet.cz. Rád píši o všem, co má přínos pro čtenáře. Již od roku 2007, skrze více než 8 000 článků. Používám produkty od Applu a Tesly.


Komentáře


Nejnovější články