Kolem stavby tzv. Gigafactory, tedy továrny na baterie pro elektromobily, už jsme napsali nespočet článků a vše bedlivě sledujeme. Jde totiž o veledůležitý projekt, který může Česko posunout do budoucnosti automobilového průmyslu. V opačném případě by šlo o promarněnou příležitost, která se naskytne jen jednou, když právě dochází k tak výrazné transformaci trhu, jako dochází aktuálně díky nástupu elektromobility.
Už v březnu letošního roku Volkswagen prozradil, že ČR se dostalo na užší seznam zemí, kde má vyrůst jedna nová továrna Gigafactory. Kromě Česka je na seznamu ještě Slovensko a Polsko. O tom, kde vyroste Gigafactory německého koncenru, rozhodne podpora státu, ale i jiné věci. Podle deníku E15 teď o tom bude jednat šéf VW, Herbert Diess, který zanedlouho navštíví Česko a projedná možnosti s českou vládou, automobilkou Škoda Auto a firmou ČEZ.
Investice do stavby Gigafactory v Česku mají být astronomické, předběžně kolem 50 miliard korun. Podílet se na tom mají všechny zúčastněné strany, tedy automobilka Škoda Auto, firma ČEZ, která o stavbu Gigafactory hodně stojí a může nabídnout areál například v Prunéřově po staré uhelné elektrárně, a samozřejmě také česká vláda. Ta by měla vytvořit pobídku ve formě daňové úlevy. Mluví se o vytvoření nejméně 2 000 pracovních míst.
Čtěte také: Gigafactory ČEZ v Prunéřově nejdříve v roce 2024. Baterie má odebírat Škoda Auto
Česká vládá má o motivaci k tomu, aby Gigafactory vznikla právě v Česku, rozhodnout v příštích týdnech. A zda v této soutěži vyhraje Česko, Slovensko, nebo Polsko, by mělo být rozhodnuto v příštích měsících, nejpozději však do konce roku 2021. Podle dřívějších informací by stavba měla být dokončena nejdříve v roce 2024. Nad lokalitou však stále visí otazníky a Česko podle našich odhadů není zcela jasnou volbou. Výhodou je sice strategické umístění v srdci Evropy a hned vedle Německa, ovšem kvůli chabé podpoře a dosud vesměs negativnímu postoji vlády a veřejnosti k elektromobilitě v Česku to ještě může dopadnout jakkoliv.
Myslíte si, že Gigafactory na baterie pro elektromobily koncernu VW vyroste právě v Česku, nebo to nakonec nedopadne? Podělte se o svůj názor v naší diskuzi pod článkem!
Kolem stavby tzv. Gigafactory, tedy továrny na baterie pro elektromobily, už jsme napsali nespočet článků a vše bedlivě sledujeme. Jde totiž o veledůležitý projekt, který může Česko posunout do budoucnosti automobilového průmyslu. V opačném případě by šlo o promarněnou příležitost, která se naskytne jen jednou, když právě dochází k tak výrazné transformaci trhu, jako dochází aktuálně díky nástupu elektromobility.
Už v březnu letošního roku Volkswagen prozradil, že ČR se dostalo na užší seznam zemí, kde má vyrůst jedna nová továrna Gigafactory. Kromě Česka je na seznamu ještě Slovensko a Polsko. O tom, kde vyroste Gigafactory německého koncenru, rozhodne podpora státu, ale i jiné věci. Podle deníku E15 teď o tom bude jednat šéf VW, Herbert Diess, který zanedlouho navštíví Česko a projedná možnosti s českou vládou, automobilkou Škoda Auto a firmou ČEZ.
Investice do stavby Gigafactory v Česku mají být astronomické, předběžně kolem 50 miliard korun. Podílet se na tom mají všechny zúčastněné strany, tedy automobilka Škoda Auto, firma ČEZ, která o stavbu Gigafactory hodně stojí a může nabídnout areál například v Prunéřově po staré uhelné elektrárně, a samozřejmě také česká vláda. Ta by měla vytvořit pobídku ve formě daňové úlevy. Mluví se o vytvoření nejméně 2 000 pracovních míst.
Čtěte také: Gigafactory ČEZ v Prunéřově nejdříve v roce 2024. Baterie má odebírat Škoda Auto
Česká vládá má o motivaci k tomu, aby Gigafactory vznikla právě v Česku, rozhodnout v příštích týdnech. A zda v této soutěži vyhraje Česko, Slovensko, nebo Polsko, by mělo být rozhodnuto v příštích měsících, nejpozději však do konce roku 2021. Podle dřívějších informací by stavba měla být dokončena nejdříve v roce 2024. Nad lokalitou však stále visí otazníky a Česko podle našich odhadů není zcela jasnou volbou. Výhodou je sice strategické umístění v srdci Evropy a hned vedle Německa, ovšem kvůli chabé podpoře a dosud vesměs negativnímu postoji vlády a veřejnosti k elektromobilitě v Česku to ještě může dopadnout jakkoliv.
Myslíte si, že Gigafactory na baterie pro elektromobily koncernu VW vyroste právě v Česku, nebo to nakonec nedopadne? Podělte se o svůj názor v naší diskuzi pod článkem!