V dnešním světě chytrých zařízení pro osobní potřebu i domácnost nejspíše nikoho nepřekvapí, že se podobný trend pomalu přesouvá i do lehké osobní mobility. Technologie, které se nacházíme i v elektrických kolech, se neustále vyvíjí a nabízí vymoženosti, o kterých bychom si dříve jen mohli nechat zdát i v osobních automobilech. Typickým příkladem „chytrého“ kola je dílo start-upu OKGO.
Elektrokolo je celé vyvedeno v karbonu a v mírně netradičním rámu nabídne pevnou přední vidlici, zato s odpruženou zadní stavbou. Vzhledově kolo vypadá jako z roku 2300. Nebojte, tak dlouho na něj čekat nemusíte. Společnost má v plánu již v blízké budoucnosti kolo nabídnout na trhu. A na co se můžete těšit? Na vestavěnou GPS, plně baravený displej vestavěný v představci, integraci Wi-Fi a hlasového ovládání. To je jen výčet těch nejzajímavějších funkcí.
Na řídítkách nehledejte žádné výrazné ovládací prvky, „centrální“ displej se ovládá především dotykem. Jelikož ale dotykové funkce mohou být nebezpečnějším počinem než podobné nastavení ve dvoustopém voze, bude příjemnější variantou zvolit s kolem hlasové dorozumívání. Displej, potažmo systém celého kola ale plní i bezpečnostní funkci. Jezdce dokáže upozornit na vozidlo blížící se zezadu.
Čtěte také: Jaro volá, Kaabo jede. Nejlepší elektrokoloběžky na trhu pořídíte za super ceny
Na přední straně displeje je umístěná výkonná LED lampa s vestavěnými ukazateli změny směru. Pod sedlem jsou pak blinkry doplněné i o brzdové světlo. Kolo je napojeno na internet pomocí 4G mobilní sítě. Můžete jej tak vzdáleně zkontrolovat, uzamknout nebo aktualizovat na nejnovější verzi systému. Díky GPS máte okamžitý přehled o přesné poloze kola.
Abyste takové kolo a jeho vlastnosti využili naplno, musíte už být pokročilý technický geek. Jinak si jízdu na takovém stroji užijete pouze z poloviny. Společnost zatím představila pouze tyto aspekty technické výbavy. Vývoj zatím není natolik daleko, abychom znali výkon použitého motoru ani kapacitu baterie. Dovedeme si ale představit, že se do futuristického rámu schová úložiště o slušné kapacitě. I když kolo zajisté nebude polykačem stovek kilometrů, odhadem by mohlo nabídnout dojezd 70 – 80 kilometrů.
V dnešním světě chytrých zařízení pro osobní potřebu i domácnost nejspíše nikoho nepřekvapí, že se podobný trend pomalu přesouvá i do lehké osobní mobility. Technologie, které se nacházíme i v elektrických kolech, se neustále vyvíjí a nabízí vymoženosti, o kterých bychom si dříve jen mohli nechat zdát i v osobních automobilech. Typickým příkladem „chytrého“ kola je dílo start-upu OKGO.
Elektrokolo je celé vyvedeno v karbonu a v mírně netradičním rámu nabídne pevnou přední vidlici, zato s odpruženou zadní stavbou. Vzhledově kolo vypadá jako z roku 2300. Nebojte, tak dlouho na něj čekat nemusíte. Společnost má v plánu již v blízké budoucnosti kolo nabídnout na trhu. A na co se můžete těšit? Na vestavěnou GPS, plně baravený displej vestavěný v představci, integraci Wi-Fi a hlasového ovládání. To je jen výčet těch nejzajímavějších funkcí.
Na řídítkách nehledejte žádné výrazné ovládací prvky, „centrální“ displej se ovládá především dotykem. Jelikož ale dotykové funkce mohou být nebezpečnějším počinem než podobné nastavení ve dvoustopém voze, bude příjemnější variantou zvolit s kolem hlasové dorozumívání. Displej, potažmo systém celého kola ale plní i bezpečnostní funkci. Jezdce dokáže upozornit na vozidlo blížící se zezadu.
Čtěte také: Jaro volá, Kaabo jede. Nejlepší elektrokoloběžky na trhu pořídíte za super ceny
Na přední straně displeje je umístěná výkonná LED lampa s vestavěnými ukazateli změny směru. Pod sedlem jsou pak blinkry doplněné i o brzdové světlo. Kolo je napojeno na internet pomocí 4G mobilní sítě. Můžete jej tak vzdáleně zkontrolovat, uzamknout nebo aktualizovat na nejnovější verzi systému. Díky GPS máte okamžitý přehled o přesné poloze kola.
Abyste takové kolo a jeho vlastnosti využili naplno, musíte už být pokročilý technický geek. Jinak si jízdu na takovém stroji užijete pouze z poloviny. Společnost zatím představila pouze tyto aspekty technické výbavy. Vývoj zatím není natolik daleko, abychom znali výkon použitého motoru ani kapacitu baterie. Dovedeme si ale představit, že se do futuristického rámu schová úložiště o slušné kapacitě. I když kolo zajisté nebude polykačem stovek kilometrů, odhadem by mohlo nabídnout dojezd 70 – 80 kilometrů.