Již příští týden proběhne očekávaná akce Tesla Battery Day 2020, která se má podle Elona Muska zapsat do historie společnosti. Tesla by totiž měla představit nové, revoluční baterie, které si bude automobilka vyrábět sama.
TIP: Tesla má patent na nové baterie, které mohou být revoluční
Kolegové ze zahraničního webu Electrek získali od anonymního zdroje fotky baterie (přesněji řečeno bateriového článku), která by měla být údajně novinkou, kterou v příštím týdnu odhalí společnost Tesla. Jiný zdroj pak Electreku potvrdil, že jde skutečně o připravovanou baterii Tesly.
Jak můžeme na první pohled vidět, bateriový článek je výrazně větší než současné, zatím nejvyspělejší “tužkové” 2170 články, které Tesla používá u svých elektromobilů (Model 3 či Model Y) a vyrábí je s Panasonicem. Průměr článku je prý dvakrát větší, díky čemuž došlo ke čtyřnásobnému zvětšení objemu celého článku.
Tento nový design baterie, resp. bateriového článku, který dohromady tvoří tzv. battery-pack, by měl mít za následek zjednodušení a zlevnění celého akumulátoru, protože se bude jednoduše řečeno používat méně “obalového” a dalšího materiálu, který má každý z bateriových článků.
Uvidíme, jestli díky tomu plus velkovýrobě ve vlastní režii dokáže Tesla opravdu snížit výrobní cenu pod magickou hranici 100 dolarů za kWh. Pokud ano, pak by byla cenová parita elektromobilů a spalovacích aut na dosah a mohlo by dojít k předpokládané a slibované elektromobilové revoluci.
Již příští týden proběhne očekávaná akce Tesla Battery Day 2020, která se má podle Elona Muska zapsat do historie společnosti. Tesla by totiž měla představit nové, revoluční baterie, které si bude automobilka vyrábět sama.
TIP: Tesla má patent na nové baterie, které mohou být revoluční
Kolegové ze zahraničního webu Electrek získali od anonymního zdroje fotky baterie (přesněji řečeno bateriového článku), která by měla být údajně novinkou, kterou v příštím týdnu odhalí společnost Tesla. Jiný zdroj pak Electreku potvrdil, že jde skutečně o připravovanou baterii Tesly.
Jak můžeme na první pohled vidět, bateriový článek je výrazně větší než současné, zatím nejvyspělejší “tužkové” 2170 články, které Tesla používá u svých elektromobilů (Model 3 či Model Y) a vyrábí je s Panasonicem. Průměr článku je prý dvakrát větší, díky čemuž došlo ke čtyřnásobnému zvětšení objemu celého článku.
Tento nový design baterie, resp. bateriového článku, který dohromady tvoří tzv. battery-pack, by měl mít za následek zjednodušení a zlevnění celého akumulátoru, protože se bude jednoduše řečeno používat méně “obalového” a dalšího materiálu, který má každý z bateriových článků.
Uvidíme, jestli díky tomu plus velkovýrobě ve vlastní režii dokáže Tesla opravdu snížit výrobní cenu pod magickou hranici 100 dolarů za kWh. Pokud ano, pak by byla cenová parita elektromobilů a spalovacích aut na dosah a mohlo by dojít k předpokládané a slibované elektromobilové revoluci.