Elektrickevozy.cz

Trendy: hledáme redaktory | ankety Elektrickevozy.cz | elektromobilová revoluce v ČR | Tesla Model 3 | TOP 10 elektromobilů roku 2020

Jsou tohle očekávané, revoluční baterie od Tesly?

  |  Luboš Srb  |  14 komentářů

Již příští týden proběhne očekávaná akce Tesla Battery Day 2020, která se má podle Elona Muska zapsat do historie společnosti. Tesla by totiž měla představit nové, revoluční baterie, které si bude automobilka vyrábět sama.

Tesla baterie

Je tohle nový bateriový článek, který si Tesla bude vyrábět sama? | foto: Electrek

TIP: Tesla má patent na nové baterie, které mohou být revoluční

Kolegové ze zahraničního webu Electrek získali od anonymního zdroje fotky baterie (přesněji řečeno bateriového článku), která by měla být údajně novinkou, kterou v příštím týdnu odhalí společnost Tesla. Jiný zdroj pak Electreku potvrdil, že jde skutečně o připravovanou baterii Tesly.

Větší, přitom levnější na výrobu?

Jak můžeme na první pohled vidět, bateriový článek je výrazně větší než současné, zatím nejvyspělejší “tužkové” 2170 články, které Tesla používá u svých elektromobilů (Model 3 či Model Y) a vyrábí je s Panasonicem. Průměr článku je prý dvakrát větší, díky čemuž došlo ke čtyřnásobnému zvětšení objemu celého článku.

Tento nový design baterie, resp. bateriového článku, který dohromady tvoří tzv. battery-pack, by měl mít za následek zjednodušení a zlevnění celého akumulátoru, protože se bude jednoduše řečeno používat méně “obalového” a dalšího materiálu, který má každý z bateriových článků.

Uvidíme, jestli díky tomu plus velkovýrobě ve vlastní režii dokáže Tesla opravdu snížit výrobní cenu pod magickou hranici 100 dolarů za kWh. Pokud ano, pak by byla cenová parita elektromobilů a spalovacích aut na dosah a mohlo by dojít k předpokládané a slibované elektromobilové revoluci.

ŠTÍTKY:, , , ,

Diskuze

Zásady komentářů: Vyjadřujte se k tématu a buďte ohleduplní k ostatním.
Komentáře považované za spam, komentáře výhradně propagační povahy nebo vulgární komentáře budou smazány.
avatar
5 Comment threads
9 Thread replies
1 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
9 Comment authors
KolossFelixVencaDroodJsiExot Recent comment authors
  Přihlásit k odběru  
nejnovější nejstarší
Upozornit na
Viktor
Viktor

Ja myslím, že revoluční bude především rychlost a množství, které bude schopna tesla vyrobit. Už delší dobu se mluvilo o zrychlení výroby na 10-16ti násobek. Těmto spekulacím pomohl i Musk když, Giga factory nazval Tera factory. Pokud přitom dokáží snížit cenu o 10-15%, zvýšit hustotu o 10%, tak mají na dalších 5 let vystaráno.

kopapaka
kopapaka

A taky to usnadní recyklaci…

Drood
Drood

Jaká revoluce? Prostě jen větší buřt s vyšší kapacitou. Prostě pořád stejná li-ion. Za chvíli už budou v Číně vyrábět ruční svítilny na tyto články. Alespoň doufám…

Tom256
Tom256

Toto je postupná evoluce, ale ta je mnohdy lepší než revoluce :)

kopapaka
kopapaka

To by byla evoluce a tak nějak si myslím, že by kolem toho nedělali takovej humbuk.Tím spíš, že ty fotky nejspíš sami nechali “uniknout”. Větší velikost ledacos usnadní, ale Tesla(a nejen ona)potřebuje víc.

Viktor
Viktor

Tak určitě je důležitější co je uvnitř než jak to vypadá, i když jak se píše v článku, i díky zvětšení zvýší hustotu, protože odpadne obalový materiál.

Vladimir
Vladimir

Jen lakadlo pro hejly, elektrosrot po 5 letech provozu na vyhozeni, bez dotaci neprodejny ani jako nove

JsiExot
JsiExot

Přesně tak, všeználku

Koloss
Koloss

Proto má Tesla produkci vyprodanou a to i v zemích, kde dotace skončily.

Drood
Drood

Tesla používá li-ion 21700, nikoli 2170. První dvojčíslí znamená průměr článku, druhé délku, nula na konci znamená cylindrický tvar. Přešla na ně z 20700, na ty z 18650. Dávno existují články 26650, 32650, ty ostatní netřeba zmiňovat. Ovšem kapacita neroste úměrně s objemem, ta závisí i na jiných faktorech. Například na možnosti vybití až na 2,5V jako Panasonic NCR18650, ty mají tím pádem nejvyšší kapacitu vzhledem k objemu. Takže tyto nové články 42700 budou revoluční jen v tom, že jsou největší na světě…

Venca
Venca

Panečku rentgenové oči a ještě k tomu stačí pouhá fotografie a máte hned jasno o složení a vnitřní konstrukci. :D
Kde se to dá naučit?

Jinak máte pravdu, že NCR18650 mají lepší kapacitu vzhledem k objemu, ale to nikoho netrápí. Místa je dost. To co se řeší je kapacita vzhledem k hmotnosti a ceně. V tom je zase lepší 21700 a údajně nové (možná 42700) to posunou zřejmě ještě dále.

Koloss
Koloss

Označení 2170 pro baterie 21700 se používá běžně.

Felix
Felix

Všichni víme jakou má tesla kvalitu výrobků opravdu chcete aby dělali i baterie?

Koloss
Koloss

Kvalita je špatná vždy jen na začátku rozjezdu výroby nového modelu nebo nové linky s novým personálem. Tesla na tom vždy zapracovala, a to co se objevuje pořád dokola je stará obehraná písnička a nebo to co splňuje podmínky, které jsem napsal. Mimochodem rozjezd výroby Modelu 3 v Číně žádné potíže s kvalitou nedoprovázely. Podobně to očekávám v Berlíně.

Ohledně baterií – Tesla baterie dávno vyrábí (má na to svou vlastní továrnu) a také vyvíjí a díky tomu má nejlepší baterie, jaké se v elektromobilech dají sehnat. Konkurence je jen s odstupem pozoruje a pokouší se dohnat, zatím marně.

Mobilní zobrazení