John Deere investuje do baterií, chystá plný přechod na elektrické traktory
- John Deere získal většinové vlastnictví ve firmě Kreisel Electric
- Ta se například zabývá inovativní bateriovou technologii pro e-mobilitu
- Připravuje se tak John Deere na přechod na elektrické pracovní stroje?

Americký výrobce Deere & Company podepsala smlouvu o nabytí většinového vlastnictví ve společnosti Kreisel Electric. Rakouská firma vyvíjí moduly a sady elektrických baterií s vysokou hustotou a dlouhou životností. Kromě toho Kreisel vyvinul platformu nabíjecí infrastruktury (CHIMERO), která tuto patentovanou technologií baterií využívá.
John Deer traktory a elektřina?
Rakušané jsou od roku 2014 předním inovátorem, konkrétně se zaměřením na vývoj chlazených elektrických bateriových modulů. Firma nabízí diferencovanou technologii baterií a nabíjecí infrastrukturu s vyrovnávací pamětí baterií a v současné době obsluhuje globální zákaznickou základnu na různých trzích. Společnost se angažuje v oblastech užitkových vozidel, terénních vozidel, námořní dopravy, e-motorsportu a podobně.
John Deere vidí rostoucí poptávku po bateriích jako systému s jediným nebo hybridním pohonem pro terénní vozidla. Jeho produkty jako například kompaktní užitkové traktory, malotraktory, zařízení pro stavbu silnic a podobně, by se mohly v budoucnosti spoléhat pouze na bateriové pohony.

Nepřehlédněte: Tajný sen všech farmářů? Elektrický traktor, který sám obdělává pole
Kreisel si zachová vlastní identitu
Většinová investice do Kreisel Electric umožní společnosti Deere optimálně integrovat návrhy vozidel a pohonných jednotek, spojených s bateriovými sadami s vysokou hustotou a zároveň využít nabíjecí technologii Kreisel k vybudování potřebné zákaznické infrastruktury.
Rakouská firma si zachová své zaměstnance, značku i ochrannou známku a bude i nadále působit ze svého současného sídla kousek od Freistadtu. Firma v současné době zaměstnává přibližně 160 zaměstnanců na plný úvazek. Zakladatelé ve společném prohlášení uvedli, že se celý tým těší na rozšíření základní činnosti a na využití kanálu Deere při urychlování přijetí elektromobilů a nabíjecích stanic.
Celá transakce ještě vyžaduje konečně schválení rakouskými regulačními orgány. To by nemělo trvat déle než 60 dní.
Autor článku

Mám rád snad všechny nové technologie. Obzvlášť, pokud jsou určené k cestování. A když je s nimi spojený výkon, rychlost a trocha adrenalinu, jsem na vrcholu blaha. Líbí se mi heslo "Žít a nechat žít".
Mám rád snad všechny nové technologie. Obzvlášť, pokud jsou určené k cestování. A když je s nimi spojený výkon, rychlost a trocha adrenalinu, jsem na vrcholu blaha. Líbí se mi heslo "Žít a nechat žít".